Ik test nu al enige tijd de decoder v7. In het begin ben ik één keer gevraagd om feedback te leveren, maar dit is nu al maanden geleden en mijn ervaring met de decoder blijft frustrerend. Er gaat geen week voorbij dat ik niet moet heropstarten voor één of ander probleem. Dus toch even nog eens extra feedback want de kwaliteit laat nog steeds veel te wensen over.
Bugs:
- Regelmatig laden de menu’s als je op home-knop klikt niet. Je ziet enkel de tabs bovenaan maar de pagina’s blijven zwart. Soms als je lang genoeg wacht zal het uiteindelijk wel laden, maar meestal moet ik rebooten.
- Regelmatig speelt de tv niet af. Dan krijg ik een foutcode te zien en moet ik rebooten. Dit lijkt het meest voor te komen als ik opstart en Netflix actief stond. Als je dan terug navigeert naar tv, krijg je niets te zien.
- Afspelen van opnames hapert vaak en de beelden komen schokkerig over. Reboot helpt niet.
- Opnames worden soms gewoon niet weergegeven. Reboot is nodig om ze weer zichtbaar te maken.
- Het gebeurt wel eens dat tv en audio niet in sync zijn. Niet enkel bij tv, maar ook als je naar Netflix overschakelt. Rebooten werkt niet altijd (knop achteraan). Soms is het echt stekker uit en opnieuw.
Algemene feedback:
- Het feit dat je bij opnames en tv de fast forward/backward knop moet ingeduwd houden is ontzettend vervelend en vermoeiend. Het popup menu om te tonen waar je zit in de opname is bovendien zo traag dat je blind navigeert. Er is geen enkele andere applicatie die deze functie op deze manier implementeert en daar is een reden voor. Dit is onbruikbaar!
- Afstandsbediening is pover: geen manier om snel uit een submenu naar terug tv kijken te gaan. Exit knop ontbreekt hier. De snelknop voor mijn opnames mis ik er en ook een snelknopt voor Netflix of apps in het algemeen zou handig zijn.
- TV gids is niet overzichtelijk. Je kan niet snel zien wat er op iedere zender aanwezig is of wat er in de toekomst zal gespeeld worden. Ik gebruik dit zelf niet zoveel, maar ik vind het echt een grote stap terug.
- Integratie met chromecast en netflix is leuk en het enige wat een beetje compenseert voor al de rest.