Vraag

Decoder V7 en Dualshock 4 Bluetooth

  • 13 January 2021
  • 6 reacties
  • 689 Bekeken

Reputatie 1
  • Rising star
  • 10 reacties

Hallo, zopas de overstap gemaakt van Telenet naar Proximus. De android decoder V7 lijkt voorlopig prima te werken. Alleen slaag ik er maar niet in om mijn PS4 controllers via Bluetooth te verbinden met de decoder.

Via “instellingen apparaat” en dan “afstandsbedieningen en accessoires”, selecteer ik “accessoire toevoegen”. Door gezamenlijk inhouden van PlayStation knop en Share knop wordt mijn controller vervolgens gedetecteerd (MAC adres verschijnt op het scherm). Koppelen lukt ook nog. Als ik daarna echter wil verbinden, blijkt dat niet te lukken. Erger nog, tegelijk reageert het systeem niet meer op de Proximus afstandsbediening, een probleem dat ik alleen kan herstellen door de decoder te resetten. Daarna moet ik mijn afstandsbediening ook terug instellen om de tv te bedienen.

Kan iemand mij verder helpen, a.u.b.?


6 reacties

Reputatie 1

EDIT: Ook op het Franstalige Proximus forum zag ik hetzelfde probleem een paar keer vermeld worden, tevens zonder enige reactie. De Steam Link app mag dan beschikbaar zijn, als je je controllers niet kunt gebruiken heeft het geen enkele meerwaarde. Tuurlijk, als je verbindt via USB gaat het wel... Maar ja, er is maar één USB-poort.

Beste

 

Is hier al een oplossing of een andere manier voor gevonden?

 

Vriendelijke groeten

 

Filip

Steam Link is ook 1 van de eerste dingen die ik geprobeerd heb maar zonder succes. Installatie is gelukt. Computer gedetecteerd. Xbox 360 controller via USB receiver. Echter eens het streamen start is de video weergave gewoon een kleurboek. Audio komt goed door.

 

Valve controller via Bluetooth lukte mij ook niet. 

Reputatie 1

Hier ook geen succes. De controller gaat blijkbaar in conflict met de afstandsbediening. Ook nooit antwoord gehad van Proximus. Dat is schijnbaar normaal.

@Stijn_047 : stream je 4K of HD?

 

Geen idee. Ik vermoed HD want m’n TV is geen 4K. 360 Controller met usb receiver werkt overigens prima. Ook al zie ik dan niets op mijn tv, reageert de PC wel netjes op de input.

Update: Misschien na een systeem update of steam link update, maar ik krijg ondertussen wel mooi beeld te zien. Echter wordt het scherm wel elke 10 seconden eens zwart. Dus nog steeds niet echt speelbaar.

Reageer