Vraag

Decoder V6 : beeld bevriest na ca 10 min



Toon eerste bericht

35 reacties

Nieuwe update :

zaterdag nogmaals decoder gereset en modem af en aan.

TV : zelfde fenomeen, daarna mijn bonusfilm opgebruikt, : geen probleem tijdens bekijken van film, daarna nog ca 30 min TV gekeken : geen probleem

Zondag even naar de zevende dag gekeken  terug zelfde fenomeen, tussen zaterdag en zondag is de decoder niet stroomloos geweest .

Ik volg Martin dat v6 nogsteeds buggy is na al die jaren.

Wanneer V7 beschikbaar  ? en hopelijk gaat die beter zijn.

V7 is nog altijd in testfase dus nog niet voor direct beschikbaar voor iedereen.

De V6 heeft ondertussen al enkele gedebugde software updates gehad, de laatste was B155, maar er is nergens een overzicht te vinden van wat er al gedbugd is en aan welke bugs er nog gewerkt wordt ...

https://pxs.speedtestcustom.com/result/ebd65190-8ea9-11ea-86cf-d9f99ffd32e1

alles in werking

tidal via roon, PC, netflix op tablet, Piaware via raspberry PI, TV,, IP cam, weerstation,

zelfs de TV speelt nu nog  (na 10 min),  ...maar heeft het juist opgegeven, juist al ik gepost heb, dus aanpassing van mijn bericht gedaan

ja daaruit kan ik zeker niet afleiden dat het iets met bandbreedte te maken heeft, dus dat is het in ieder geval ook al niet!

Reputatie 7
Badge +4

De V7 decoder zit inderdaad nog in test, dus dit zal nog even duren alvorens deze gelanceerd wordt. 

Nog enig nieuws hieromtrent ?

Wel vragen vanuit Proximus maar geen duidelijk (positief of negatief) antwoord.

Zojuist even naar het nieuws van 13u gekeken, rond 12h50 TV en decoder opgezet, even na 13u , eerst “vries” en dan tot 13u30 nog 4x een “bevriezing” gehad die onmiddellijk verdween na een programma nr hoger of lager te kiezen.

Decoder heeft deze nacht volledig stroomloos gestaan , wat ik tegenwoordig doe met alle audio/video toestellen in de living die ruststroom verbuiken, door met een centrale schakelaar alles uit te zetten .

Reputatie 7
Badge +4

Alles op je lijn zelf ziet er nochtans goed uit. 
Er is inderdaad van ons uit niets gewijzigd. 

Sinds de reset van de decoder, werd de modem (Bbox) dan ook even herstart? 

Ik laat modem en decoder steeds in standby staan. Het stroomverbruik is te verwaarlozen (maar is er wel.:slight_frown: .)

Spijtig genoeg moet tegenwoordig alles zoveel mogelijk online blijven om zogenaamde updates te ontvangen.

Even afwachten en decoder en modem eventueel eens aan laten staan voor langere tijd.

Anders even  bevragen en uitzien naar nieuwe decoder V5Compact of V6 (als die nog gegeven wordt ter vervanging)

Vriendelijke groeten,

Artie

 

Ik laat mijn modem en decoder steeds  ingeschakeld (standby één kleine rode led). Het stroomverbruik is verwaarloosbaar(maar is er wel..:slight_frown: ) dat geeft de decoder de kans alles te updaten ‘s nachts en in de loop van de dag.

U kan eventueel proberen om   alles langere tijd ingeschakeld te laten en even afwachten.

Anders wordt het uitkijken naar een vervanger voor de decoder : V5  compact of V6 (als die nog in ruil gegeven wordt voor defecten).

Vriendelijke groeten,

Artie

Ik laat mijn modem en decoder steeds  ingeschakeld (standby één kleine rode led). Het stroomverbruik is verwaarloosbaar(maar is er wel..:slight_frown: ) dat geeft de decoder de kans alles te updaten ‘s nachts en in de loop van de dag.

U kan eventueel proberen om   alles langere tijd ingeschakeld te laten en even afwachten.

Anders wordt het uitkijken naar een vervanger voor de decoder : V5  compact of V6 (als die nog in ruil gegeven wordt voor defecten).

Vriendelijke groeten,

Artie

Reageer