Vraag

Decoder V6 : beeld bevriest na ca 10 min



Toon eerste bericht

35 reacties

Ik laat modem en decoder steeds in standby staan. Het stroomverbruik is te verwaarlozen (maar is er wel.:slight_frown: .)

Spijtig genoeg moet tegenwoordig alles zoveel mogelijk online blijven om zogenaamde updates te ontvangen.

Even afwachten en decoder en modem eventueel eens aan laten staan voor langere tijd.

Anders even  bevragen en uitzien naar nieuwe decoder V5Compact of V6 (als die nog gegeven wordt ter vervanging)

Vriendelijke groeten,

Artie

 

Reputatie 7
Badge +4

Alles op je lijn zelf ziet er nochtans goed uit. 
Er is inderdaad van ons uit niets gewijzigd. 

Sinds de reset van de decoder, werd de modem (Bbox) dan ook even herstart? 

Nog enig nieuws hieromtrent ?

Wel vragen vanuit Proximus maar geen duidelijk (positief of negatief) antwoord.

Zojuist even naar het nieuws van 13u gekeken, rond 12h50 TV en decoder opgezet, even na 13u , eerst “vries” en dan tot 13u30 nog 4x een “bevriezing” gehad die onmiddellijk verdween na een programma nr hoger of lager te kiezen.

Decoder heeft deze nacht volledig stroomloos gestaan , wat ik tegenwoordig doe met alle audio/video toestellen in de living die ruststroom verbuiken, door met een centrale schakelaar alles uit te zetten .

ja het is zo dat Proximus nooit de nieuwe software pusht naar alle v6 decoders in eens maar in golven.

Martin , bedankt voor de info

Nogmaals een reset uitgevoerd op de decoder, zegt dat hij de software download, uiteindelijk blijft deze op versie B152.

de laatste software versie is B155

Samuel,

ik heb deze decoder van de periode dat ik meedeed met de test groep.

Ik gebruik niet de HDMI kabel van de decoder maar wel een ander hoogwaardige HDMI kabel en dit reeds sinds ik de decoder heb. (beeld en klank waren perfect met de film Valerian and the City of a Thousand Planets)

 

Bijkomende info  : de decoder heeft lange tijd volledig afgestaan (stroomloos) en heel recent terug in gebruik en dan volledig een gereset gedaan om zeker de laatste software te hebben.

Ik heb de indruk dat het toestel nu stabieler sinds het vandaag een hele tijd onder stroom heeft gestaan al dan niet TV kijkend.

 

mvg

Patrick

Reputatie 7
Badge +4

@Pbelgacom  Klopt het dat je die V6 decoder al even hebt? Weet je toevallig nog of de HDMI kabel die bij de V6 decoder zat effectief gebruikt wordt tussen je tv en decocder? Is je decoder rechtstreeks met hdmi op je tv aangesloten ? 

Samuel,

ik heb mijn profiel aangepast met mijn tel nr.

Ik heb daarstraaks TV gekeken en na een paar van deze “bevriezingen”, bleven deze uit.

Reputatie 7
Badge +4

@Pbelgacom  kan je even je klantennummer en/of nummer van de vaste lijn toevoegen op je Forum profiel? Zo kan ik alvast je lijn eens uitmeten.

Reageer