Vraag

Decoder V6

  • 5 November 2021
  • 3 reacties
  • 563 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Goedenavond,

Deze morgen iets raar gezien op mijn decoder, als de decoder in stand bye staat brand enkel het rode led lampje.

Nu deze morgen brandde het rode lampje maar ook 1 blauw led lampje HD.

Wat is hier het probleem?

Hoe komt dit?

 

Na een heropstart van de decoder was het terug normaal.


3 reacties

Dat is bij mijn V5compact ook nog gebeurd, normaal is het rode led lampje als er een opname bezig is en het HD duid op een HD zender, in feite niks ergs als dit gebeurt.

Reputatie 3
Badge

Hallo Martin,

Bedankt voor uw antwoord maar je begrijpt mij niet.

De V6 heeft 4 led lampjes.

  • Aan uit
  • SIG
  • HD
  • REC

Als de decoder aan staat branden er 3 blauwe,

Aan/uit blauw – SIG blauw – HD blauw.

 

Als de decoder in stand bye staat brand er normaal

1 rood led lampje de Aan/uit.

Alle andere led lampje branden niet.

 

Deze morgen bij opstaan na een nachtrust brandde het

Aan/uit ledje Rood

HD  blauw, wat normaal nooit brand in stand bye.

 

Er was geen opname bezig of geplant want bij opname brand het led lampje bij REC nooit bij mij.

  

Na een heropstart van de decoder was het terug normaal, enkel Aan/uit brandde rood.

Ok ik dacht inderdaad dat je het over record lampje had dat rood stond, maar zoals je zegt valt het soms voor dat het HD lampje verkeerdelijk oplicht als je decoder in standby staat net als dit ook met een V5compct eens kan voorvallen, bij mij is het nu wel al heel lang geleden dat ik dit nog opgemerkt heb, door het feit dat het verdwijnt na een heropstart, is er niks ergs aan de gang.

De meesten zullen dit zelf niet opmerken aangezien veel gebruik gemaakt wordt van niet IR sturing maar van bluetooth of RF (radiofrequentie) waarbij de decoder dan verborgen opgesteld staat.

Reageer