Vraag

Decoder V4 in gesloten kast


Wij hebben sinds kort een nieuw tv-meubel waarbij ik de decoder v4 in een gesloten kast wil plaatsen. Als de kast dicht is, kan ik de decoder niet bedienen met de afstandsbediening.

Hoe los ik dit op?

Overschakelen naar decoder V5?

Of een inrarood extender aanschaffen? Welk merk en type?


26 reacties

gehuurde V4 decoders kunnen normaal omgeruild worden voor een V5-compact, maar dat laat ik aan iemand van proximus zelf over om dit met je verder te regelen.

Reputatie 7
Badge +3

@tngx Indien je dit wenst kunnen wij je V4 decoder omruilen naar een V5 compact. Deze kan in een kast geplaatst worden dankzij de geïntegreerde radio ontvanger voor de afstandsbediening. Hou er wel rekening mee dat je de opnames die op de harde schijf van de V4 staan kwijt bent. Groetjes, Antonella

❗ En niet vergeten van de afstandsbediening ook om te ruilen want bij de omruiling naar een v5 decoder zit  de afstandsbediening er niet bij in de doos van de v5 compact!

@tngxIndien je dit wenst kunnen wij je V4 decoder omruilen naar een V5 compact. Deze kan in een kast geplaatst worden dankzij de geïntegreerde radio ontvanger voor de afstandsbediening. Hou er wel rekening mee dat je de opnames die op de harde schijf van de V4 staan kwijt bent. Groetjes, Antonella

Welke stappen moet ik ondernemen om de decoder en de afstandsbediening om te ruilen?

Reputatie 7
Badge +3

@tngx Indien je hier bevestigt dat je dit wenst, doe ik het nodige. Groetjes, Antonella

@tngxIndien je hier bevestigt dat je dit wenst, doe ik het nodige. Groetjes, Antonella


Dag Antonella, je mag het nodige doen voor de vervanging van onze decoder V4 en de vervanging van onze afstandsbediening.

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

@tngx 

Beste,

ik heb het order ingegeven voor omruiling naar een V5 decoder.  

Gewenste leverdatum  heb ik op zaterdag  16-5 laten zetten.

Normaal levering via bpost home delivery.  Of dit gaat lukken, hangt af van bpost…

Er is een mail gestuurd  naar jullie ter bevestiging.

Daar hangt ook een speciaal label bij om de oude decoder terug te sturen via bpost.

Succes !

Groeten

Tina

@tngx

Beste,

ik heb het order ingegeven voor omruiling naar een V5 decoder.  

Gewenste leverdatum  heb ik op zaterdag  16-5 laten zetten.

Normaal levering via bpost home delivery.  Of dit gaat lukken, hangt af van bpost…

Er is een mail gestuurd  naar jullie ter bevestiging.

Daar hangt ook een speciaal label bij om de oude decoder terug te sturen via bpost.

Succes !

Groeten

Tina

Oke, bij deze omruiling is dan toch ook de omruiling van de afstandsbediening inbegrepen, hoop ik?

Reputatie 7
Badge +3

@tngx 

afstandsbediening zit er standaard bij

groeten

Tina

@tina.b  Is dit nu zo bij alle omruilingen van een decoder dat de afstandsbediening er standaard bij zit, dan moet dit toch recent veranderd zij, nee ?

Reputatie 7
Badge +3

@Martin 

geen idee: ik heb het speciaal nog eens nagevraagd en mij werd bevestigd dat afstandsbediening erbij zit, :-)

dus ik hoop dat ze mij niks hebben wijsgemaakt… 

anders zal ik rap over mijn voeten krijgen, haha… maar ik hoop natuurlijk van niet.

groeten

Tina

Ja ik vraag mijn dat ook maar af omdat ik regelmatig gelezen hen in berichten dat de oude decoder samen met zijn voedingsadapter in gesloten doos moet teruggestuurd worden, er wordt nergens gesproken dat de remote ook moet teruggestuurd worden.

En daarop komt dan de reactie van sommige klanten, dat er geen nieuwe remote bij de ruildecoder geleverd werd, dus daarom heb ik die vraag gesteld.

Het is wel zo dat als je remote defect is dat je de oude moet terugsturen maar dat is dan uiteraard een ander geval.

Reputatie 7
Badge +4

Dag Martin,
Bij een omruiling van decoder zit er geen nieuwe afstandsbediening bij.
Dus me moet de oude afstandsbediening niet mee opsturen want anders zit men zonder.
Mvg, KoenN

@KoenN  Ok, bedankt voor de bevestiging, zo zijn we weer op de hoogte. 

Ik heb de nieuwe decoder geïnstalleerd, maar krijg de radiofrequentie van mijn huidige afstandsbediening niet aan de praat. Ik volg de instructies via Menu >> Systeem >> Afstandsbediening, maar er gebeurt niets als ik Menu en OK drie seconden inhoudt.

Hoe los ik dit op?

@tngx ja maar dit wil zeggen dat je dan geen remote van de V5-compact opgestuurd gekregen hebt dan gaat dit niet lukken natuurlijk

Gewoon wachten tot morgen als hier terug iemand van proximus zelf terug langskomt zodat de  remote kan omgeruild worden.

Reputatie 6
Badge +2

Ik dacht toch dat Proximus alle V4 decoders uit omloop hebben gehaald aangezien wij automatisch een V5 compact decoder toegestuurd kregen en we moesten zelfs de oude decoder niet meer opsturen maar mochten we die gewoon naar het containerpark  brengen maar we moesten wel de afstandsbediening behouden en we werden aangemaand om die nieuwe decoder zo vlug in gebruik te nemen daar de oude V4 decoder binnenkort buiten werking gesteld zou worden maar dat is ondertussen al bijna 1 jaar geleden dus moet ik concluderen dat die V4 decoders nog in werking zijn want anders versta ik dat niet zo goed.

Er zijn er inderdaad nog altijd die een v4 decoder hebben maar er wordt ook niet moeilijk gedaan om die om te ruilen voor een v5-compact decoder, natuurlijk als je in RF wilt werken, zoals tngx, kan je met de v4 afstandsbediening de v5-c niet zo bedienen alleen in IR maar dan moet die zichtbaar staan tov de remote.
Als ik mij niet vergis weden er in het begin zelfs ook aangekochte v4’s omgeruild maar dan een tijd later waren het enkel nog gehuurde v4’s die omgeruild werden,
In het begin waren het de v4’s die vervangen werden waarbij een bepaalde software versie op stond en na reset van de decoder was de decoder definitief onbruikbaar, zo is men eigenlijk dan gestart met de omruil van die v4’s.

Een beetje het zelfde verhaal met de bbox2 velen hebben, ook een bericht gekregen om de bbox2 te ruilen voor een bbox3, maar er zijn er ook nog altijd die een bbox2 hebben.

@Martin

geen idee: ik heb het speciaal nog eens nagevraagd en mij werd bevestigd dat afstandsbediening erbij zit, :-)

dus ik hoop dat ze mij niks hebben wijsgemaakt… 

anders zal ik rap over mijn voeten krijgen, haha… maar ik hoop natuurlijk van niet.

groeten

Tina

Tina,

er zat geen afstandsbediening bij en de oude kan ik niet instellen voor de radiofrequentie. Kan er ook een nieuwe afstandsbediening worden opgestuurd aub?

Reputatie 6
Badge +3

@Martin  en  @Alexander  Bij Proximus hun dochter Scarlet werd de V4 nog langer gebruikt staat nog op hun ondersteuningswebsite: https://www.scarlet.be/help/faq/646/59/Hoe-reset-ik-mijn-decoder-naar-fabrieksinstellingen Of het kan gewoon vergeten zijn wanneer de topicstarter nooit klant is geweest bij Scarlet.

nee gewoon niet alle v4 klanten hebben een bericht gekregen om die te vervangen net zoals niet alle bbox2 klanten dit al gekregen hebben, zo simpel is het :wink:

nee gewoon niet alle v4 klanten hebben een bericht gekregen om die te vervangen net zoals niet alle bbox2 klanten dit al gekregen hebben, zo simpel is het :wink:

Ik ben inderdaad nooit Scarlet-klant geweest. De bbox2 is thuis ook nog altijd actief.

Dan kunnen de mensen van het @proximus team, seffens als ze hier langskomen, je verder helpen om zowel je oude  v4 afstandsbediening om te ruilen voor een v5-compact afstandsbediening en kunnen ze eventueel ook bekijken om je bbox2 om te ruilen voor een bbox3 .

Reputatie 7
Badge +4

@tngx Bij deze heb ik een nieuwe afstandsbediening naar je thuis adres laten sturen. Deze zal per post worden bezorgd. 

Reputatie 2
Badge

Dan raad ik iedereen aan om de V4 om te ruilen naar een V6 decoder in plaats van V5. Zelfs als ik op de knop proximus tv knop druk dan springt mijne tv samen met de decoder ook aan. Als uwe tv een bluetooth heeft. 

Reageer