Vraag

Decoder V - Netflix


Een tijdje geleden zijn we van de V5 decoder overgestapt naar de V6 decoder.
Nu met deze nieuw decoder ondervinden we veel meer problemen dan met de oude.

Als we via de decoder Netflix opstarten loopt deze altijd vast en moeten we steeds de netflix app opnieuw opstarten (of gewoon de decoder volledig opnieuw laten starten). Dit probleem komt dagelijks voor.

is dit normaal?
Hopelijk is dit probleem van de baan bij de V7 decorders, want dit is echt niet leuk.
Zijn er nog mensen met dit probleem?

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Heb je de cookies op de decoder al eens verwijderd , dit doe je alsvolgt : instellingen > systeem > veiligheid/privacy > geef kinderlsot in > cookies beheren > druk op 'verdergaan' om de cookies te wissen.
Hier hetzelfde probleem, alles werkt perfect met die V6 decoder, maar bij het afspelen van serie (Netflix) geeft hij constant foutmelding terug dat deze niet te bekijken is... Is met elke serie/film idem. Met de V5 decoder geen probleem beneden, kunnen alles streamen, maar op de kamer met de v6 geen netflix... Kan de app wel openen en de reclame van casa de papel speelde hij wel af in de front, maar afspelen van de series lukt gewoonweg niet... Via proximus komt er geen oplossing, maar ze weten wel van het probleem... Awel los het dan op denk ik dan bij mezelf 😕

En allerhande van het resetten van de decoder, coockies verwijderen, decoder zelfs verwijderen en opnieuw registreren op het adres, alsook de modem resetten helpt geen noot... De V5 mini blijft zen werk doen, zowel boven als beneden... De V6 (ondertussen al het 2e bakje op 2 weken tijd ;-)) niet. HD kwaliteit en reactie is dan wel wat beter dan bij de V5 versie...

Enkel jammer dat de klantendienst het soms enorm laat afweten, tenzij je hard van je voeten maakt (en ja begrijp wel dat ik niet de enigste ben, maar mijn centen zijn wel goe genoeg op het eind van de maand 😉 dus verwacht ik op z'n minst wat terug!)

Mvg
Reputatie 7
Badge +4
Steven, ons IT team is hiermee bezig.

Grtjs

Charlotte
Ik heb gisteren avond voor dat ik Netflix heb opgestart de coockies verwijderd. Moest dan opnieuw aanmelden in Netflix.
Ben benieuwd of we deze avond het probleem al dan niet gaan hebben, ik hou jullie op de hoogte.
Zoals ik al vreesde, hielp niet.
Volgens mij ligt het echt aan de software setup van die decoder.

Ik hoop dat de V7 een totaal andere software setup heeft en de problemen oplost.
Anders kan je best de V6 en V7 gewoon uit de handel halen en de V5 laten bestaan
Wordt de nieuwe V7 decoder al beschikbaar gesteld?
Nee, de testperiode loopt nog...

De laatste tijd is het terug dagelijks een probleem met de Netflix app op de V6 modem. Graag verder onderzoek...

Als je  Netflix fout 115 (= bug) op de v6 decoder kun je alleen op te heffen door decoder te resetten. 

Het is meestal NW-2-5
en dit meestal na het kiezen van het kijkers profiel

https://help.netflix.com/en/node/14424

Internet verbinding?, we hebben met onze laptop geen enkele netwerkprobleem
We kunnen live TV kijken…

En het is soms dat we Netflix opstarten direct na aanzetten van de decoder, maar ook soms bv 30minuten later

bbox eens resetten zou dit geen oplossing zijn dan 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Is je v6 decoder rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan de bbox3.

Reputatie 6
Badge +3

Controleer ook eens de status van de Netflix servers of er geen problemen zijn: https://help.netflix.com/nl/is-netflix-down

Probeer ook eens via de website van Netflix: de netflix app op je decoder tijdelijk te desactiveren : https://www.alphr.com/netflix/1003270/how-to-remove-a-device-from-netflix-deactivate-and-disconnect-your-account-on Verwijder nogmaals de cookies op je decoder en log dan nog eens met je Netflix account.

ik vrees dat het iets te maken heeft met een bug van de v6 decoder zelf aangezien het door V6 gebruikers nog gemeld wordt, maar je kunt het natuurlijk best eens uitproberen je weet maar nooit hé.

maar cookies verwijderen is iets dat bij de v5 decoders zeker werkt en af en toe moet gedaan worden om netflix problemen op te lossen al is het fenomeen anders bii de v5 dan wat bij de V6 beschreven wordt en daarom denk ik hieruit nogmaals dat de v6 een ander probleem (bug)  heeft, enfin we horen wel wat de resultaten zijn en of het dan tijdelijk of hopelijk hiermee langer opgelost blijft!

Is er al nieuws want dit probleem sleept al een jaar aan bij mij.

Mogelijke workaround: afsluiten netflix app en terug opstarten. 

Dit is een bug en ik vind dat proximus hier een beetje tekortschiet wat betreft communicatie naar alle gebruikers toe.

Fout code: nw-2-5 (no connection)

Reageer