Vraag

Decoder loopt heel vaak vast bij afspelen opname

  • 28 januari 2021
  • 13 reacties
  • 118 Bekeken

Al een tijdje loopt de decoder vast bij afspelen opname. Meestal ergens na een half uur.

Reageert dan nergens meer op. Uitzetten met de netsnoer, terug opstarten.

Bij opnieuw afspelen loopt de opname dan vaak exact hetzelfde punt vast. 

Zeer vervelend. 

Steeds meer storing, maar ook een steeds hoger wordende abonnement prijs.


13 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Uw lijnmeeting zien er alvast in orde uit. 

 

Kan u uw decoder eens resetten zoals hier uitgelegd is? Moest het nadien nog voorvallen, gelieve ons te laten weten wanneer het voor valt en eventueel met welke opname.

Voor het resetten was het slecht. Bijna dagelijks bij afspelen van een opname liep de decoder vast. 

Ik heb gereset volgens de genoemde methode.

Nu is het nog erger. Nu loopt hij zelfs vast tijdens gewoon tv kijken, terwijl er een programma op de achtergrond wordt opgenomen.

Proximus verhoog elk jaar de prijs per maand met twee euro, maar het TV kijken gaat steeds slechter.

6 jaar geleden werkte het helemaal storingsvrij, tot men het menu ging verfraaien. Daarna werd het elk jaar slechter. Tot nu, het is bijna niet meer mogelijk om meer dan een uur te kijken zonder dat het vastloopt.

Onderhand maar een andere provider zoeken.

Is dit een v5 decoder met harde schijf dan kun je eens de harde schijf aan de linker kant er uit swappen en zien of je dan Tv kunt kijken zonder probleem.
Wat je ook kunt doen is de bbox eens resetten 

als die niet direct verbonden is met een netwerkkabel kan het ook aan de tussenliggende apparatuur liggen. 

Als het echt niet betert; dan kun je best wachten tot morgen op de peox forum medewerkers die dan kunnen beslissen om bv de decoder al dan niet moet vervangen worden.

Ik wil gewoon de software van 6 jaar geleden erop, toen werkte het perfect. Het apparaat lijkt gewoon te traag voor de software die er nu op draait. Deze avond weer dikke ellende.

Ik geef nog één reset volgens de voorgestelde instructie. Hopelijk werkt het dan. Maar ik denk dat ik nog meer kans maak om de lotto te winnen.

Welke decoder heb je want sommige types worden omgeruild, maar straks als de Prox medewerkers hier langskomen kunnen ze het verder met je bespreken.

 

En de bbox ook al gereset = 20 seconden het verzonken resetknopje achteraan ingedrukt houden.

Wel gereset door aan de voorkant 2 knoppen te bedienen en dan de schakelaar aanzetten. Dan wordt er allerlei software opnieuw gedownload en geïnstalleerd.

Ooh wacht de bbox, dat heb ik  niet geprobeerd gisteren.

Vanavond dat eens proberen 

Ik heb alles nog een keer gereset, het is ietsje beter, maar het gaat nog steeds niet vlekkeloos.

Zoals ik al eerder zei: het werkt steeds slechter en de prijs wordt steeds hoger.

 

Ik krijg net een brief thuis. Een prijsverhoging van maar liefst €8,57 per maand. 17%  in mijn geval. Proximus moet zich kapot schamen. Dat kan toch niet. 

Reputatie 4
Badge +1

is een v5 harddisk .. ik had het zelfde probleem . enigste oplossing was mijn decoder omruilen

@Rensjm je hebt een v5 decoder en mss kunnen de proximus forummedewerkers als ze hier langskomen voorstellen om je V5 om te wisselen voor een V5Compact (zonder harde schijf) die wel een stabiele decoder is. 
Als het natuurlijk iets te maken heeft met je bbox zal dit dan ook geen oplossing zijn maar je moet ergens beginnen met iets te vervangen!

Als de prox medewerkers hier vanavond niet meer reageren zal het pas voor maandag zijn dan.

Reageer