Vraag

Decoder blijft hangen

  • 13 March 2020
  • 8 reacties
  • 1095 Bekeken

Reputatie 1

Zowel bij uitgesteld kijken als bij het bekijken van opgenomen programma’s blijft de decoder dikwijls hangen….  Alles herstarten helpt niet, heb dit al 5 keer gedaan!!

 


8 reacties

Kan je die decoder even resetten? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Wij hebben hetzelfde probleem. Decoder al volledig gereset. TV blijft voortdurend haperen en ook internet valt vak uit.

Reputatie 6
Badge +3

@koen.vandevyver : Het is ook aan te bevelen om buiten de decoder, ook de andere apparaten te resetten die draadloos,via het elektriciteitsnet digitale tv doorsturen naar jouw decoder(s).

 

Bedankt voor de tip, maar mijn modem staat naast mijn decoder en is met kabel gelinkt. ook al resetvan de bbox3-router geprobeerd

Reputatie 6
Badge +3

@koen.vandevyver : Blijft het LED lampje bij DSL vast branden, wanneer het probleem zich voordoet? Dit moet altijd vast branden, anders is het signaal tussen jouw bbox3 en de wijkkast weggevallen. Nog een andere mogelijke oplossing is het volgende: ontkoppel de stroomadapter van zowel je bbox3 als decoder een 5 tal minuten en koppel ze dan weer aan. Ik zou morgen bellen naar Proximus om te zien of er geen probleem met jouw lijn of modem/router is.

Het dsl lampje zal wel continu blijven oplichten daar zal het niet aan gelegen zijn.

Vandaag Technische support aan de lijn gehad. Blijkbaar zou er een kabelbreuk zijn. Zij nemen morgen contact op om een lasser te plannen om te herstellen. Hopelijk gaat dit een beetje snel. 3 weken thuis met de kinderen zonder deftig internet en televisie, dat belooft! Op die manier zal de verhoogde data via 4G toch ook snel op zijn.

Het bijzonderste is dat de reden gevonden werd want als je onderbrekingen hebt op je decoder en die is rechtstreeks verbonden met de bbox dan kun je zelf enkel de bbox en de decoder resetten en als dit niet helpt kan proximus eventueel nog beslissen om de bbox en de decoder om te ruilen maar als het iets met de kabel te maken heeft is dit allemaal verloren tijd .

Reageer