Vraag

Decoder aansluiten op nieuwe tv

  • 15 October 2023
  • 5 reacties
  • 199 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo,

 

Mijn tv-toestel heeft het begeven is 11 jaar oud. Het ligt aan  de beeldbuis en  niet aan de decoder wat sinds 2018 een V5 mini decoder vermits ik nog geluid ontvang en af en toe stukken beeld ontvang weliswaar  in  het donker. Ik heb dit al getest. Ik ga nu een nieuw toestel aanschaffen welk merk weet ik nog niet vermoedelijk een Phillips zoals nu mijn huidig toestel. Mijn vraag is nu hoe kan ik mijn huidige decoder aansluiten op mijn nieuw  tv-toestel? Bij mijn tv-toestel  dat ik nu nog heb is deze verbonden met een HDMI kabel aan de decoder .

 

Groetjes,

 

Moesty


5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Indien uw decoder met HDMI kabel aangesloten is op uw huidige TV, kan dit met dezelfde HDMI kabel op uw nieuwe TV xyz

Maar vermits u spreekt van een huidige TV met beeldbuis, is uw v5c decoder mogelijks/waarschijnlijk  nu aangesloten via Scart  kabel

 

TV Box - Installatiegids (proximus.be)

High-definition multimedia interface - Wikipedia

HDMI - Wikipedia

HDMI kabels zijn normalerwijze beschikbaar in alle elektronicawinkels en (grote)  warenhuizen

U opteert indien nodig eventueel best voor een type kabel HDMI 2.0 of 2.1

Maar vermits u spreekt van een huidige TV met beeldbuis, is uw v5c decoder mogelijks/waarschijnlijk  nu aangesloten via Scart  kabel

@Moesty Over deze scart kabel gaat het

 

 

Reputatie 1
Badge

Het is geen ouderwetse tv met beeldbuis maar een  LED televisie maar het beeld vertoont al een tijdje kuren en heeft nu helemaal de geest gegeven. Het ligt aan het scherm zelf. De decoder werkt nog perfect.

 

Groetjes,

 

Moesty

Reputatie 7
Badge +4

@Martin bovenstaande kabel is van het type “Scart” en de auteur stelt dat zijn huidige te vervangen TV reeds met een HDMI kabel aangesloten is ...

 

@Moesty 

TV Box: installatiegids | Proximus

 

Met een nieuwe TV hebt u deze Scart kable niet meer nodig, normaal zijn er nog enkel aansluitingen van het type HDMI (een dergelijke HDMI kabel zou op basis van van bovenstaande installatiegids destijds ook in de doos geleverd geweest zijn door Proximus en in principe is/was destijds op elke LED TV  naast Scart ook een dergelijke HDMI aansluiting voorhanden; wat nu niet meer het geval is)

 

bv.

Kopp 4K HDMI kabel 5m (brico.be)

QWARE 2.1 HDMI Kabel 3m (QW PS5-5010) (mediamarkt.be)

 

 

@Moesty Over deze scart kabel gaat het

@Martin bovenstaande kabel is van het type “Scart” en de auteur stelt dat zijn huidige te vervangen TV reeds met een HDMI kabel aangesloten is ...

 

@M_016 
Het was maar om uit te leggen aan @Moesty over welke kabel je het had hier:

Maar vermits u spreekt van een huidige TV met beeldbuis, is uw v5c decoder mogelijks/waarschijnlijk  nu aangesloten via Scart  kabel

TBI: hdmi kabel | Proximus Forum

en als je wilt  voorbereid zijn op de toekomst 8K TV ;-)

HDMI kabel - Versie: 2.1 - Ultra High Speed, Verguld: Ja,Resolutie: 8K@60Hz .Aansluiting 1: HDMI A male, Aansluiting 2: HDMI A male, Lengte: 0.5 meter. (allekabels.be) tot 5meter

 

Reageer