Skip to main content
Beantwoord

Decoder

• 12 February 2024
  • 14 reacties
  • 260 Bekeken

Hallo, vandaag technicus geweest en de proximus aangesloten. Alles is in orde, maar ik heb de vraag. Ze hebben dezelfde decoder geïnstalleerd die overbleef van vorige bewoners. Hadden we de decoder van de vorige bewoners moeten terugsturen of niet? Ze hebben gewonnen' Ik heb geen probleem, want ze hebben het niet teruggestuurd. Ze zijn verhuisd vanuit België

Beste antwoord door Luc.M

@Diyana92  Dat had de vorige bewoner best zelf gedaan. Het toestel staat nu bij jou geregistreerd. Geen probleem. Groetjes

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

14 reacties

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1696 reacties
  • Antwoord
  • 13 februari 2024

@Diyana92  Dat had de vorige bewoner best zelf gedaan. Het toestel staat nu bij jou geregistreerd. Geen probleem. Groetjes

• Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 13 februari 2024

.

• Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 13 februari 2024
Luc.M schreef:

Betekent dit dat ze geen problemen zullen hebben? Dit zijn onze vrienden en ik zou niet in de problemen willen komen. Hartelijk dank voor uw antwoord!

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2042 reacties
  • 16 februari 2024

@Diyana92 Men heeft alles is in orde gebracht.Geen problemen dus voor beide partijen.Groetjes,Joel

• Apprentice
  • 3 reacties
  • 8 januari 2025

beeld van af en toe weg van decoder, geluid blijft , beeld wordt zwart en komt dan plots terug. Af en toe storend beeld. geluid is OK ; HDMI kabel is OK Decoder v5-c

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 1234 reacties
  • 8 januari 2025

Ik zou om te beginnen de decoder eens herstarten, of beter resetten.

Toen ik nogal wat problemen had met de v5-c heeft Proximus hem vervangen door een v7. Sindsdien loopt het weer goed.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3344 reacties
  • 9 januari 2025

@wman Ik heb je lijn nagekeken. Die ziet er in orde uit. Wat ik wel zie is dat de kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder niet optimaal is. Kan je eens testen meteen andere LAN-kabel, of op een andere lanpoort van je modem ?

Al je toestellen herstarten kan ook zeker helpen. Zou het kunnen dat je je modem ook al 10jaar hebt ? Als dat het geval is, kan dat ook eventueel een oorzaak zijn. 

Heb je al getest met een andere HDMI-kabel of wat is de reden dat je zegt dat die in orde is ? 

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 108 reacties
  • 10 januari 2025

Beste,

U hebt recht op een V7C decoder …

Weer gemakkelijk opgelost van technieker , oude rommel laten staan …

Hij had deze decoder kunnen uitschrijven ,en een nieuwe plaatsen !!

mvg

Martin
  • 32738 reacties
  • 10 januari 2025

ik weet niet welke oude decoder je hebt, want de oude decoders zijn voor het recyclage park,
alleen de V5c en V7/V7c decoders moeten nog teruggestuurd worden.

Een TV Box vervangen | Proximus = deactiveren oude decoder enz….

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3344 reacties
  • 10 januari 2025

@Danny64 Decoders die niet meer ondersteund worden omdat ze te verouderd zijn, worden vervangen.  Alle andere decoders (V5c, V7 en V7c) gebruiken we inderdaad opnieuw als ze nog goed werken. Als ze defect zijn worden ze volledig nagekeken en indien nodig worden onderdelen vervangen. Het heeft geen zin toestellen weg te gooien als dat niet nodig is en zo de afvalberg onnodig te vergroten. 

• Apprentice
  • 3 reacties
  • 13 januari 2025

Bedankt vr de reply, de Decoder kan gerust 10j oud zijn, HDMI is ok omdat ik hem eens gewisseld heb , denk dat ik alle opgesomde mogelijkheden heb geprobeerd 

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3135 reacties
  • 14 januari 2025

@wman 

als we verdere actie moeten ondernemen (omruilen?), laat maar horen en vul je dan je forum profiel verder aan met al je gegevens?

Ter info:  Forum Profiel

klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

mvg

Tina

• Apprentice
  • 3 reacties
  • 19 januari 2025

Mijn gegevens zijn aangevuld 

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3135 reacties
  • 21 januari 2025

@wman 

er is een aanvraag ingediend voor een V7; bevestiging via mail is onderweg.

let wel: op dit moment geeft systeem een omruilingskost, ik hou in t oog of die ook effectief wordt aangerekend

Verder zou de V5 wel teruggestuurd moeten worden: via mail ontvang je een label voor gratis retour via bpost (kijk zeker ook in je spam)

mvg,

Tina