Beantwoord

Dagelijks uitval van TV


Omzeggens elke avond krijgen we onverwacht probleem op ons scherm! Dit duurt soms wel 15-20 min. Melding van storing 2-5 en vruchteloos opnieuw opstarten. Heel vaak onmogelijk om Netflix te kijken, gewoon geen verbinding. Meestal geven we het gewoon op en gaan we slapen of anders alles uitdoen en opnieuw opstarten en wachten en wachten en wachten….ligt dit aan het draadloos systeem? Misschien zouden we beter overschakelen naar Telenet want de GENIUS die dit ontwikkeld heeft zou zich beter eens bijscholen! 

icon

Beste antwoord door Martin 1 July 2021, 10:46

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

18 reacties

Heb je alles al eens gereset en je zou ook kunnen indien je over een lange kabel bsechikt je decoder eens rechtstreeks met de bbox kunnen verbinden zodat je weet of het met draadloze oplossingen te maken heeft.

Ook andere toestellen in huis kunnen je wifi verstoren zoals TL-lampen, motoren, microgolf, zonnepanelen, laders van smartphones enz.

Hallo Martin,

 

Resetten is dat dan alles uitdoen via de knoppen? Dat al ettelijke keren gedaan! Echt! Ik ken nougatbollen van al die systemen en juist daarom de technici van Proximus alles laten aansluiten met dat draadloze internet. Moet zo’n lange kabel dan van in de garage tot in de living gelegd worden? Wij wonen in een redelijk recent huis en al die kabels voor elke kamer komen in de garage uit zo’n kast maar welke dat zijn?

Bedankt voor je reactie Martin en zal eens moeten gaan vragen in de doe het zelf naar zo’n kabel!

 

Vriendelijke groet

Als er → UTP kabels liggen in huis zou je inderdaad best deze gebruiken om je decoder aan te sluiten op je bbox. utp kabel afbeeldingen

nee resetten is meer dan herstarten (herstarten = even toestelzonder spanning zetten) 

Verder nog bijkomende info i.v.m. toestellen  resetten:
BBOX resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
DECODER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
  
Indien je een PLC-adapter, Wi-Fi Bridge, Wi-Fi Booster of Ruckus gebruikt reset deze dan ook: 
 WIFI BOOSTER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html  
    WIFI BOOSTER synchroniseren:
    https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/internet/netwerk-uitbreiding/wi-fi-booster/installatie#/wi-fi-tot-modem   
 

PLC ADAPTER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html 
PLC ADAPTER WIFI EXTENDER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-wi-fi-extender-resetten.html .  

Reputatie 7
Badge +4

@ info Martin

Echt! Ik ken nougatbollen van al die systemen en juist daarom de technici van Proximus alles laten aansluiten met dat draadloze internet.

Staat uw Bbox3(v+) in de garage bij de contactdoos NTP2007 en heeft de technicus een Booster in de living geplaatst nabij de decoder voor een WiFi-verbinding tussen Bbox en Booster?

 

Bbox en contactdoos

 

 

Proximus booster

 

 

Moet zo’n lange kabel dan van in de garage tot in de living gelegd worden? Wij wonen in een redelijk recent huis en al die kabels voor elke kamer komen in de garage uit zo’n kast maar welke dat zijn?

Op basis bovenstaande vermoed ik dat er in de garage een patchpanel of switch voorhanden is van waaruit er ethernet/utp RJ45 kabels vertrekken naar elke kamer (en living?)

Indien dit het geval zou zijn dient gewoon een gele LAN uitgang op de Bbox verbonden te worden met patchpanel/switch (RJ45 ethernetkabeltje in principe geleverd met de Bbox bv.) en dient de decoder te worden op dezelfde wijze te worden verbonden met een RJ45 stopcontact in de living/kamer 

bv.

 Q-link UTP kabel CAT6 5 m wit incl. RJ45 connectoren | internetkabels | GAMMA.be

1 x RJ45 UTP Cat6, vlakke uitvoering (niko.eu)

@Fluptje ik zou toch eens proberen door alles te resetten 

want* als je utp kabel verdeling in huis zou hebben dan zou de technieker dit ook wel gebruikt hebben veronderstel ik toch !

*NTP2007/TF2007 en bbox zal wel in de garage staan.

Reputatie 6
Badge +3

@Fluptje Kan u ook uw lijnnummer of uw klantennummer toevoegen aan uw forumprofiel? Dan kunnen we het langs deze kant ook eens natesten.

Klantnummer toegevoegd aan profiel.

Ik had zo’n half uurtje geleden weeral zo’n uitval

Ik ga alle posts van Martin(waarvoor dank)al eens overlopen!

Ik laat het weten!

Bedankt

Na reset van Bbox(garage) en wifi booster in living naast decoder nu permanent onverwacht probleem op scherm! Juist de booster uitgezet en terug opgestart maar geen verschil! zucht! 

je booster eerst dicht bij de bbox gezet om te resetten en te synchroniseren met de bbox en dan terug plaatsen waar die normaal staat.

eigenlijk best na reset bbox eerst one ssid uitzetten op je bbox 

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

Dan je booster resetten en synchroniseren.

want iedere keer dat je de bbox reset heb je veel kans dat op je bbox one ssid actief komt te staan. 

Oei, fout gedaan nu niks meer hier! pas terug internet; TV zegt decoder niet verbonden; kga nog even proberen en indien niets….buiten ermee!

groetjes

Als het echt niet lukt dan kunnen ze altijd een technieken sturen of je kan ook bellen naar gratis nummer 080022800 om u verder te laten helpen

Reputatie 6
Badge +3

De lijntesten zien voor het moment in orde uit.

Is de Wifi Booster al terug verbonden geraakt met de modem?

Zojuist alles terug verbonden; niets, booster en decoder uitgezet 20 sec. gewacht en na opstart even Proximus welkom dan wij controleren uw verbinding en….uw decoder is niet verbonden! Decoder start precies niet op en booster enkel power lichtje en na induwen van startknop even oranje geknipper en dan terug uit! 

Maar als je de reset van de booster gedaan hebt terwijl hij bij de bbox stond was de aanduiding link quality op de booster toen in orde

Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

Goeiemorgen,

 

Na veel proberen zonder resultaat heb ik gisterenavond de kabel van de booster toch in zo’n ingang van die voorgeplaatste muurfiches gestoken en die verbonden met de decoder. Dan in de garage alle 12 opgerolde kabels één voor één in poort 1 van de Bbox geprobeerd zonder resultaat maar zie in poort 3 van de Bbox had ik toch opeens verbinding! IT’S A MIRACLE!! Draadloos is dus geen vanzelfsprekendheid meer voor mij. Leve de kabeltjes! Bedankt voor de aangeboden hulp en om mij toch dat extra zetje te geven alles te proberen. Was het zo beu! Merci en goed wknd! 

Blij te horen dat we je wat verder hebben kunnen helpen, en Inderdaad draadloos is soms een noodzakelijk kwaad :relaxed:  

:triumph::sweat_smile::thinking::yum::sunglasses: