CONNECTIE


Reputatie 1

goedemorgen, ..we zijn nu einde van de 7de maand in 2020 en ik heb nog niets anders gehad dan storingen op de tv, ..krijg constant haperingen en gekleurde blokjes met daarna de melding..Geen Connectie..in januari is hier een technieker geweest en die heeft alles uitgemeten en mij een wi-fi booster aangeraden wat ik dan ook besteld heb..begin deze week is er terug een technieker hier geweest want de problemen bleven aanslepen, hij opende zijn ‘laptop’ was even hierop bezig, zei ohh ja heb het al gevonden, uwe booster moet niet daar staan maar wel in de lijn van moden en voor de ‘gewone wi-fi’...ok gedaan, MAAR de problemen blijven...ik probeerde gisterenavond te bellen, het telefoontje heeft ± 20 minuten geduurd waar ik alleen maar muziek te horen kreeg...geen stem, geen vraag geen interventie..

WEL IK BEN HET ECHT BEU…...ER ...M O E T ...EEN OPLOSSING KOMEN….


20 reacties

Ik weet niet of je in de mogelijkheid bent om voorlopig als test een lange utp netwerkkabel los over de grond te leggen om de decoder rechtstreeks met deze utp kabel te verbinden met de bbox om zo zeker te zijn dat het zo al goed werkte zonder de wifi booster.

anders kun je al eens proberen om “One SSID” uit te schakelen op je bbox om te zien of het eventueel daar iets mee te maken heeft → One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
      (PS: Op iedentiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak zou gevonden zijn van het probleem,

Reputatie 1

ik ben een leek , geen technieker...en ik betaal Proximus om mij te helpen en ervoor te zorgen dat ik een optimale service krijg, dus het is niet aan mij om wat dan ook uit te proberen, behalve de ‘’’’’gewone”””” aanbevelingen vanuit de ‘’proximus robot”

Dank u voor de aanbevelingen en eventuele oplossingen maar helaas ...de Oplossing Moet vanuit Proximus  komen

dan ga je moeten wachten tot iemand die van Proximus zelf is je kan verder helpen als ze hier op het forum terug aanwezig zijn. Dan kunnen zij beslissen of er een technieker moet komen.

Als info kan ik je nog meegeven dat je altijd zelf een gratis happy house technieker kunt aanvragen ook voor een analyse 
> www.proximus.be/happyhouse   > via aanvraagformulier  > klik hier

Reputatie 7
Badge +4

@Mr.Engelen hi, we kunnen hiervoor opnieuw iemand langssturen om verder je verbinding na te kijken als je wenst en om de nodige aanpassingen door te voeren
ik kan een afspraak voor je maken als je wil, kan je me in dat geval een aantal voorkeursdatums doorgeven waarop deze kan doorgaan ?
dan doe ik het nodige

Reputatie 1

Dank u voor de reactie en uw voorstel om een technieker te sturen...ik ben via de Proximus winkel gegaan en morgenvroeg  tussen 8h en 12h zal er een technieker langs komen om alle lijnen uit te lezen en testen…

in de namiddag had ik terug problemen en om 19h tijdens het nieuws ook en nu heb ik deze met de smartphone gefilmd zodat de technieker kan zien wat er gebeurd en nu tijdens de film met Pietce Brosnan ook problemen en ook deze heb ik gefilmd...nu hopen dat die technieker morgen het probleem vind..goedenavond..

Mr Engelen, ik heb net hetzelfde probleem met de wifi bridge.  Sinds het invoeren van One SSID niks dan problemen.  Al 3 verschillende techniekers over de vloer gehad zonder resultaat. Het beste resultaat was toen iemand aan de telefoon zei dat waarschijnlijk het kanaal de oorzaak was. Hij heeft dat dan gewijzigd naar kanaal 100 (5.0) en ’s anderdaags waren de problemen opgelost ... tot er na een week out of the blue het kanaal opnieuw gewijzigd was. 

Ik haal op 100 ook de beste resultaten als ik een speedtest doe maar dit terzijde.

hebben ze de wifibridge ook gereset nadat one ssid actief stond?

Reputatie 1

Ik bekijk het morgen en laat zeker deze reactie door de technieker lezen..ik schrijf  hier het resultaat neer na detussenkomst van de technieker...

Reputatie 1

Goedemorgen, er is juist een technieker hier geweest, een technieker van een onderaannemer en Niet van Proximus zelf. Deze man is hier ± anderhalf uur geweest en heeft bijna alles veranderd wat te veranderen/vernieuwen valt behalve de Wi-Fi Booster..de modem, de kabels, de buitenpoort, en natuurlijk ook een nieuw wifi nummer…hij begreep ook niet waarom de vorige techniekers dit niet hadden gedaan, de modem was er nog eentje uit “grootvaders” tijd ;-) de gewone wifi (toestel) was ook niet nodig samen met de booster want inplaats van te ‘boosten’ haalde deze combinatie van ‘gewoon wifi’ toestel met de booster de snelheid naar beneden en de daarmee gepaarde problemen, hij begreep ook niet dat de technieker die hier vorige week is geweest op 15 minuten gedaan had en zogezegd het probleem had gevonden.

het resultaat is nu op dit ogenblik goed, heb zelfs de indruk dat de snelheid van het internet hoger ligt dan voorheen. Nu afwachten naar straks als ik de tv opzet ...deze man heeft beloofd om mij morgenvroeg te bellen om naar het resultaat te vragen. Op hoop van beterschap..Groeten aan iedereen en dank voor de vele suggesties voor een oplossing.

Freddie

Ik hoop dat de One SSID uitgeschakeld staat want anders heb je binnen de week terug problemen.  Bij ons zijn er zo 3 techniekers langs geweest en kwam het probleem telkens na een paar dagen terug.  Het voordeel is dat ook bij ons nu alle hardware vervangen is.

Fingers crossed :wink:

Reputatie 1

Dank u...ik blijf optimistisch maar zal niet nalaten om terug een technieker te laten komen indien er zich nog problemen mochten voordoen...mooie dag gewenst...

Ik hoop dat de One SSID uitgeschakeld staat want anders heb je binnen de week terug problemen.  Bij ons zijn er zo 3 techniekers langs geweest en kwam het probleem telkens na een paar dagen terug.  Het voordeel is dat ook bij ons nu alle hardware vervangen is.

Fingers crossed :wink:

ja maar als die “”ne SSID” automatisch weer actief gezet wordt dan ben je weer de peer.

Heb je de bbox al eens een reset gegeven (20 sec het verzonken reset knopje ingedrukt houden tot alle leds, behalve de power led, doven.)
Mss haal je zo ook recentere software versie binnen enfin het is mar een voorstel hé!

Reputatie 1

Goedemorgen iedereen, update Na de interventie van de technieker die in opdracht van Proximus hier naar de problemen is komen kijken, de lijn heeft nagemeten en heeft besloten om Alles te veranderen behalve de Wi-Fi Booster...ook de buitenpoort....ik heb sinds maanden problemen met de verbinding,,uitzendingen,, zoals bvb het stoppen van het beeld, gekleurde blokjes in een streep over het scherm, mededeling dat er geen verbinding is enz…Mijn hoop was gesteld op de interventie van de technieker met en door het plaatsen van een nieuwe modem, decoder, binnen en buiten kabel enz..

Helaas, Helaas 100x HELAAS het heeft NIET gewerkt, ik heb zelden zo een ‘’’’’’’Slechte’’’’’’ Tv avond gehad...ik heb de tv aangezet gisterenavond rond 16h30 om naar een velingsite en verkoop te kijken, rond 18h heb ik de tv afgezet om wat te gaan eten en terug opgezet om naar het nieuws van 19h te kijken, ik heb de tv aan laten staan tot middernacht ONDANKS de bijna voortdurende storingen, van in de late namiddag tot middernacht..Dus nu weet ik echt Niet Meer wat te doen..behalve wachten op een telefoontje van de technieker zoals hij heeft beloofd en dan????

Groeten aan iedereen..

Freddie

kijk eens of “one ssid” actief staat bij u en indien van wel deactiveer die eens.

je doet dit zoals ik in mijn eerste bericht hierboven beschreven heb →  klik hier

Reputatie 1

ik ga dit vanmiddag uitproberen..dank je

Spijtig maar mij niet onbekend. Op de 5 ghz het kanaal op 100 zetten heeft bij mij geholpen, al de rest was jammer genoeg nutteloos. Dat ze dat bij Proximus nog niet weten ...

@PeterCV als @Mr.Engelen  “one ssid” uitgezet heeft (indien die actief was) en indien niet actief kan hij ook proberen om eens 5.0 op kanaal 100 te zetten.

Reputatie 1

Goedemiddag iedereen...even een update over mijn probleem  met de tv aansluiting zoals beschreven in de vorige berichten….

er is hier een technieker geweest op 30/06 om te proberen de storingen op mijn tv op te lossen. en toen die is vertrokken na het vervangen van binnen en buiten kabel en toestellen behalve de booster werkte de tv uitstekend..het was s’morgens...toen ik rond 16h30 de tv opzette waren er niets anders dan problemen tot middernacht, toen heb ik de tv uitgezet.S’anderdaags(woensdag) terug in de namiddag de tv aangezet en geen problemen, ook niet s’avonds..op donderdagmiddag om 13h naar het nieuws gekeken en wat gebeurde er...gedurende 2/3 seconden kwam er terug een gekleurde balk te voorschijn maar die verdween dus na een paar seconden en nadien geen problemen meer..op vrijdag(gisteren) na het aanzetten van de tv, na ongeveer een 30tal minuten terug een gekleurde balk en weer maar 2/3 seconden...dan tegen 22h .. even een stilstand van het beeld maar daarna geen probleem meer….vandaag om 13h naar het nieuws op de VRT gekeken en dit zonder problemen...nu afwachten naar vanavond en morgen en indien er weer ‘kleine of grotere problemen’  zijn dan gaat er terug een aanvraag naar Proxmus om terug iemand te sturen…

Zo dat was even een update, laat ons zeggen dat buiten die 2/3 seconden ik bijna tevreden ben..en de SSID poort is uitgeschakeld.

een leuk weekend aan jullie allen.

Freddie

 

 

Inderdaad dan is het best dat je terug een Proximus technicus laat langs komen om het verder te analyseren tot het opgelost is.

Reputatie 1

goedemiddag iedereen...

even een update van de 'problemen' die er zijn en waren...

in mijn laatste update schreef ik dat ik nog kleine probleempjes had, 

het beeld dat 2/3 seconden stilstond of heel even wat kleurblokjes in het beeld.

wel het voorbije weekend heb ik geen problemen meer gehad..

ook niet bij het afspelen van opgenomen programma's.

 

Dus tot nu toe ben ik een tevreden klant en is het niet nodig dat ik terug 

aan de alarmbel ga hangen of dat ik terug via de winkel assistentie aanvraag.

 

hopelijk blijft het nu zo..

 

Groeten aan iedereen en tot.....misschien snel voor wat Positief Nieuws.. :-)

PF

Reageer