Vraag

Cisco V4 decoder werkt niet meer na update van Proximus

  • 16 February 2023
  • 8 reacties
  • 209 Bekeken

Op 14/02 vraagt de decoder plots om lijnnummer en pin. Na ingave blijft die uren in loop draaien zonder door te starten.

Na 3 contacten met technische dienst meldt men mij dat de V4 niet meer werken na een algemene update van proximus. Een nieuw toestel wordt opgestuurd.

Echter is dit een gekocht toestel (dus zonder maandelijkse huur) met harde schijf met daarop heel wat opnames. Deze zijn allen verloren + het nieuw toestel zal blijkbaar worden aangerekend.

Al bij al een onlogische situatie want de decoder werkt niet meer door een interventie van Proximus, dus te vervangen door eentje met maandelijkse huur EN al de opnames zijn verloren…

Zitten er mensen in dezefde situatie ? Is er toch een mogelijkheid om deze V4 te blijven gebruiken ?


8 reacties

Ter info: In afwachting van een reactie van een PX medewerker (mogelijks pas morgen) ….

Nee het is niet meer mogelijk, het is al een hele tijd bezig dat de v4 uit circulatie genomen werd. Ook de v5 wordt afgebouwd. De V5C decoder echter is nog altijd in dienst samen met de V6 en v7 decoder.

Met de V4 decoder was het mogelijk om mijn hifi installatie rechtstreeks aan te sluiten  via cinch stekkers zodat ik mijn muziek kon spelen zonder dat de tv moest aanstaan. Met de huidige decoder is dat niet meer mogelijk en moet steeds de tv aanstaan wat ook een duidelijk kwaliteitsverlies is. Bestaat daar een andere oplossing voor?

@2540dirk ik weet niet welke decoder type je juist hebt, maar → hier worden de mogelijkheden van de verschillende decoders beschreven hoe audio kan aangesloten worden .

Als je audiosystemen enkel met een mini-jack of RCA-stekker/tulpstekker werken, kun je gebruik van een converter, die verkrijgbaar is in elektronicazaken.

bv: voor de V5C decoder:
Aan de achterkant van de V5C is ook een mini-scart-aansluiting (mini DIN 9-pins) beschikbaar. Om de V5C te verbinden met een stereo-installatie is een adapter nodig, van de mini-scart naar de analoge RCA-/tulp-stekkers (mannelijk ) (rood-witte kabel). Deze is verkrijgbaar in de Proximus Centers. Om een koptelefoon met jack/mini-jack rechtstreeks aan te sluiten, is een extra adapter nodig om van de RCA-/tulp-stekker (vrouwelijk) naar de (mini-)jack (vrouwelijk) te gaan.

Mijn tv box is van het type V7. Hoe kan ik daar dan best een verbinding maken met mijn hifi installatie zonder dat de tv aan moet.?

Aansluitingen  op je TV Box 

Zoals reeds aangegeven met een adapter spdif naar RCA-stekker/tulpstekker/cinchstekker 

bv na zoeken op internet = adapter spdif naar RCA-stekker/tulpstekker/cinchstekker - Google Zoeken

Moet je me ook eens uitleggen hoe ik een radio zender keuze kan maken. Met het oudere type tv box kon ik met de  afstandsbediening een radiozender kiezen en die verscheen dan op het display. Met de huidige box is dat niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +4

@2540dirk Als je de zendernummer van buiten kent kan je het zo proberen, maar het handigste zal toch zijn dat je even je TV opzet om zo het juiste kanaal te selecteren. Afhankelijk van je installatie kan je je tv daarna terug afzetten. 

Meer info over de Androidbox vind je hier

Ter bijkomende info: in de lijst met zenders kun je de Radio kanalen terugvinden hier, zodat je direct de kanalen kan invoeren op je remote.

bvb voor Vlaanderen hier

en Muziek zenders bv:

 

Reageer