chromecast 2


Heden streamt Pickx app niet meer naar Chromecast (versie 2)

gisteren en eerder wel nog. 
andere apps (Spotify, Netflix, ...) wel nog.

verschillende OS en apparaten geprobeerd, alle idem. (iOS, macOS, win10)

[nog niet proberen streamen naar ATV (2,3,4)]

help...?

WillW


27 reacties

er zijn er nog die problemen hebben met casten via iOS

NB: op iOS14 werkt zelfs pickx app ook niet meer

De medewerkers die van proximus zelf zijn, komen tijdens het weekend niet meer op het forum langs

Bedankt Martin.

Ook Android app werkt niet meer.

Casten via Chrome (macOS,win10) lukt blijkbaar wel nog.

Een zichzelf respecterend bedrijf zou dergelijke gebrekkige serviceverlening (van hun core-product nb, tv-kijken) niet toelaten.

In de Vlaamse quasi-duopoly voelt proximus zich echter oppermachtig…

Weeral eens ‘uitzweten’ tot Proximus voldoende klachten binnenkrijgt en het probleem prioriteit geeft.😉

@Gwizzz Ter info: ik heb hier ook eens de vraag gesteld
→ https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/kan-iemand-bevestigen-dat-pickx-niet-meer-werkt-op-appletv-met-nieuwe-tvos-release-14-50932?postid=659118#post659118

Reputatie 5

Bedankt Martin.

Ook Android app werkt niet meer.

Casten via Chrome (macOS,win10) lukt blijkbaar wel nog.

Een zichzelf respecterend bedrijf zou dergelijke gebrekkige serviceverlening (van hun core-product nb, tv-kijken) niet toelaten.

In de Vlaamse quasi-duopoly voelt proximus zich echter oppermachtig…

Weeral eens ‘uitzweten’ tot Proximus voldoende klachten binnenkrijgt en het probleem prioriteit geeft.😉


Volledig mee eens. Ik heb al 7 maand problemen met casten. Nu kreeg ik via de Pickx app de vraag of ik er tevreden over was. Ik klik op nee en krijg de vraag om feedback te geven. Dan kom ik op de feedback pagina die ik de laatse maanden al een 20 keer heb ingevuld. En denk je dat ik ooit al een reactie gekregen heb. Tuurlijk  niet , klantenservice dat kennen ze blijkbaar niet. Daarnet nog eens geprobeerd om naar de koers te kijken en wat denk je ,enkel zwart beeld en een vastlopende app. Gisteren dan maar op de tablet naar Game of thrones gekeken op de tablet (op Vtm go was het nog niet beschikbaar) en wat een beproeving. Elke paar seconden even stilstaand beeld en schokkend beeld.Ik ben  nu naar de koers aan het kijken via Vrt nu , de gratis app van de openbare omroep. En dat via dezelfde chromecast. Triestig is dit.

Nog eens getest onder Windows10 met Edge  Browser en daarmee kan ik nog  http://proximuspickx.be casten op mijn android toestellen alleen zwart beeld!

hier net hetzelfde, sinds gisteren is casten niet meer mogelijk met pickx app via android.

nu doe ik het via Chrome op de laptop maar heel veel haperingen…..

ik heb maar 1 woord. TRIESTIG

waarschijnlijk gaan ze ons nu weer 9 maand wijsmaken dat er een oplossing komt bij de volgende update……

het duopoly is inderdaad een groot probleem. enkel Telenet is het deftige alternatief maar pokkeduur. Onlangs Orange uitgeprobeerd…..2 maand en de boel buiten. WEL een degelijk tv-app maar de internetverbinding is zo onstabiel als iets….

Ik heb nochtans lange tijd geen problemen gehad ermee zelfs toen er hier al van veel anderen klachten gepost hadden, maar nu heb ik ook van het leer!

Idd heeft enkele maanden naar behoren gewerkt…. daarvoor echter lang niet gewerkt ondanks vele klachten…. nu weer van dattem…. begrijp dit echt niet....

Reputatie 5

Ik heb nochtans lange tijd geen problemen gehad ermee zelfs toen er hier al van veel anderen klachten gepost hadden, maar nu heb ik ook van het leer!


Alee ik ben blij dat je ook eens een probleem hebt:wink: ,niet waar hoor.

Reputatie 7
Badge +4

Het probleem met de Chromecast moet sinds deze voormiddag +-10u zijn opgelost.

Reputatie 5

Chromecast werkt nog altijd niet. Ofwel loopt het vast na een paar minuten ofwel zwart beeld ofwel blijft het cirkeltje met laden draaien ofwel komt er op tablet stream niet beschikbaar. Maar ja het heeft nog nooit gewerkt bij mij.

Reputatie 7
Badge +4

Chromecast werkt nog altijd niet. Ofwel loopt het vast na een paar minuten ofwel zwart beeld ofwel blijft het cirkeltje met laden draaien ofwel komt er op tablet stream niet beschikbaar. Maar ja het heeft nog nooit gewerkt bij mij.

hi jamo, kan je de app nog even opnieuw proberen ?

Reputatie 5

Nee werkt nog niet. Nu komt er op tablet “aan het afspelen op shield android tv”. Beeld zwart op tv en na een tijd terug beeld van het menu. Op de tablet is de hele tijd het geluid van het programma te horen met stilstaand beeld. Ik kies dan een andere zender en dan krijg deze te zien op tv maar na een paar minuten loopt alles vast. Op de tablet krijg ik dan stream niet beschikbaar . Of oeps er ging iets verkeerd. @jonathandr  Ik weet niet of jij dit eindelijk  eens kan oplossen maar indien het ook maar is om mij te bezig te houden zou ik dit graag nu weten.

mvg

Reputatie 5

Chromecast werkt nog altijd niet. Ofwel loopt het vast na een paar minuten ofwel zwart beeld ofwel blijft het cirkeltje met laden draaien ofwel komt er op tablet stream niet beschikbaar. Maar ja het heeft nog nooit gewerkt bij mij.

hi jamo, kan je de app nog even opnieuw proberen ?


Ik ben nog altijd aan het proberen, en jij ?

op den duur ga ik nog moeten geloven dat het alleen maar werkt met chromecast V1 !!!

Reputatie 5

Geweldige klantengerichte service toch weer !!!!! Valt het op dat ik gefrustreerd raak door zoveel ondersteuning.

Is dit opgelost ? Want ik heb het probleem nog steeds.
De pickx app is de enige die problemen geeft. (vtmgo werkt, yeloplay werkt, ...)
Ik kan wel via de browser casten (chrome build in cast option). 
Bij Yeloplay heb je rechstreeks chromecast integratie vanop de web versie. En werkt ook de android app perfect. 
Het is hier trouwens een built in chromecast (android tv)

Reputatie 7
Badge +4

Is dit opgelost ? Want ik heb het probleem nog steeds.
De pickx app is de enige die problemen geeft. (vtmgo werkt, yeloplay werkt, ...)
Ik kan wel via de browser casten (chrome build in cast option). 
Bij Yeloplay heb je rechstreeks chromecast integratie vanop de web versie. En werkt ook de android app perfect. 
Het is hier trouwens een built in chromecast (android tv)

hi, ik geef dit opnieuw door naar de betrokken dienst
er is een recente update gebeurd die dit beter moeten laten werken
je beschikt over de meest recente update van de app neem ik aan ?

Hi,

Versies:
Pickx: PROD-5.5.3 (5509290) - CC 1.2020.1120.7
Built-in chromecast:  1.52.246969 
Android 9 tv: kernel 4.9.118+  (build PI.4663)
Al de andere app werken.
Is er trouwens nieuw over wanneer er een android tv versie van de Pickx app uitkomt?


Tim

bij deze versie 5.5.3 waren er ook problemen op iOS,

ik ga nog eens proberen of ik ook nog altijd een probleem heb op mijn iphone met 5.5.3. op android had ik geen probleem met de 5.5.3.

De android versie waarvan ik cast is:
Android 10 met kernel 4.14.113-18242812
 

Reputatie 5

Natuurlijk werkt dat nog niet. De laatste update is op datum  15 januari 2021. Na meer dan een jaar proberen heb ik dit al lang opgegeven. Ik geloof niet dat ze daar bekwaam zijn om een werkende app te maken. Als ze mijn korting stoppen die ik gekregen heb als compensatie dan ben ik weg naar Edpnet en TvVlaanderen apptv. Als ik hier die antwoorden lees die het cast probleem betreffen dan moet ik altijd denken aan wat mijn oud collega altijd zei: “Veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven” En die android tv versie die ze hier maanden geleden met veel poeha hebben aangekondigd vergeet dat ook maar. Op het Franstalig Proximus forum zeggen ze dat het geen prioriteit is maar dat ze er mee bezig zijn. 

Dat klopt  pickx draait nog niet op Android TV of het zou nu net moeten veranderd zijn :smiley:

Het zou leuk zijn dat op de roadmap te zien en dus een soft deadline voor te kennen.

Casten van rechtstreekse tv programma's lukt,opnames lukt niet.Mijn casten werkte vroeger wel. Nu plots niet meer.  Vorige maand gebeld naar proximus. Geen oplossing.

Vandaag opnieuw. Na 3 operatoren gesproken te hebben krijg ik te horen dat het een fout is in de app. Ze werken er aan. Al meer dan een jaar????

Als compensatie kreeg ik de mogelijkheid om gedurende 3 maand korting te krijgen op een nieuw abonnement van stars and sports. 🥶🥶🥶

1 ding is duidelijk: ze weten het niet en ze doen er niks aan.😡😡😡

Reageer