Skip to main content
Vraag

cache wissen pickx app.

Forum|alt.badge.img+2

Goede morgen,

Bestaat er een instelling in de pickx app op Apple tv ( of tv box) die automatisch de cache wist of de app opruimt vooraleer op te starten?

Zoniet , kan dit niet ingebouwd worden in de app ?

Heb nl .de ervaring dat dit de oplossing is voor de vele problemen ( zwart scherm, data load failed enz) 

9 reacties

Martin
  • 34082 reacties
  • 5 juli 2025

Op een Apple TV  kun je niet rechtstreeks de cache van een specifieke app wissen, zoals bij Android-apparaten bijvoorbeeld. De workaround is door de app te verwijderen, en wordt zo ook deze verwijderd. 

@georges_063 Voor een V7 TV box doe je dit met “Clear data & herstart’ als volgt:

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Controleren op Updates         
              |- Zenderinfo ophalen       
              |- Clear data & herstart         
              |- App herstarten 
              |- Eco-Modus
              |- Videokwaliteit beheren

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • 148 reacties
  • 5 juli 2025

Vroeg mij af om de optie "eerst opruimen" voor starten  niet kon ingebouwd worden .Telkens als ik opstartproblemen heb en dan opruim is alles opgelost.

Moet toch een indicatie zijn dat het probleem daar zit.

Martin
  • 34082 reacties
  • 5 juli 2025

zou inderdaad simpeler zijn zoals bij android maar Apple biedt geen systeemoptie om handmatig de cache van een specifieke app (zoals Pickx) te wissen.

georges_063 schreef:

Vroeg mij af om de optie "eerst opruimen" voor starten  niet kon ingebouwd worden .Telkens als ik opstartproblemen heb en dan opruim is alles opgelost.

Moet toch een indicatie zijn dat het probleem daar zit.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4428 reacties
  • 5 juli 2025

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • 148 reacties
  • 5 juli 2025

Maar bij Apple tv kan je toch wel de cache ( app) opruimen .Onder instellingen. ,,, algemeen,,,opslag beheren.  Kun je alle geïnstalleerde apps (dus ook pickx)  opruimen.

Dit moet toch zo ingesteld kunnen worden dat opruimen automatisch is gebeurd vooraleer de app te starten.

Trouwens opstartproblemen komen alleen voor bij de pickx app.(Zie de vele klachten)

Al de rest geen problemen.(You tube, Netflix, VRT max enz) Zou dus alleen moeten opgelost worden voor pickx.

Zelf eerst telkens opruimen is toch veel te omslachtig en kan niet de bedoeling zijn om probleemloze opstart te garanderen.

Maar misschien is deze oplossing inderdaad technisch niet mogelijk.

Martin
  • 34082 reacties
  • 5 juli 2025

Ik denk inderdaad dat dit iets is waar Apple over beslist om dit mogelijk te maken , want Android voorziet dit dat ieder app zijn cache kan wissen en in Apple is het alles wissen zoals je aangeeft en als je het per app wilt doen is de omweg van de app te wissen en opnieuw te installeren. Pasop in Android moet je som zelfs eerst de cache wissen vooraleer je de app opnieuw kunt installeren zodat een bepaalde fout niet opnieuw optreedt na opnieuw installeren en zo is er wel altijd iets dat kan verkeerd lopen :-)

In de links die M_016 gedeeld heeft kan je blijkbaar dan toch de cache van een app wissen, ik kan het niet uitproberen want heb zelf geen Apple TV steaming box!

Martin
  • 34082 reacties
  • 5 juli 2025

Toch nog iets toevoegen wat mijn pa daaromtrent nog over gelezen heeft:
Apple wil dat apps hun eigen cachebeheer doen. Sommige apps zoals Safari of Spotify bieden intern een "cache wissen" knop, maar dit moet door de ontwikkelaar toegevoegd worden. De Pickx-app biedt die functie niet.

@georges_063 dus als dat waar is zou PX dit inderdaad ook kunnen invoeren.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • 148 reacties
  • 6 juli 2025

Om af te sluiten ,

Wordt met dit soort informatie in het forum iets gedaan door belanghebbenden.? M.a.w.kan hierdoor een oplossing uit de bus komen?

Martin
  • 34082 reacties
  • 6 juli 2025

@georges_063 Normaal geven de PX moderatoren dit wel door aan de bevoegde diensten, maar of dit daarom direct zal geïmplementeerd worden is weer een andere kwestie !

Anders kun je uw suggestie ook eens posten in de ideeënbus → Jouw ideeënbus | Proximus Forum 

Baat het niet het schaad ook niet.