Vraag

Beeldkwaliteit decoder

  • 17 November 2022
  • 10 reacties
  • 138 Bekeken

  • Rising star
  • 12 reacties

Hallo,

Vandaag is de technieker langs geweest voor het installeren van tv en modem.

Ik merk nu dat het beeldkwaliteit niet is zoals ik gewend ben bij Telenet. Ik heb zelf al wat geprobeerd maar ik krijg het echt niet goed.

Iemand met het zelfde probleem of had het zelfde probleem die me kan helpen.

Ik stoor me er persoonlijk wel enorm aan. 
 

Alvast bedankt


10 reacties

zet eens de beeldkwaliteit op je decoder op 1080p60 om te zien wat dit geeft.

De decoder werd toch aangesloten met de geleverde HDMI kabel bij de V7.

Dag Martin.

zojuist 1080p60 geprobeerd maar dat veranderd niets.

hdmi is diegene die de technieker mee had. 
 

groetjes

Normaal zou de technieker wel inderdaad moeten weten welke kabel moet aangesloten worden.

Bij de V7 decoder bijgeleverde HDMI kabel is van het type "Shielded High Speed HDMI Cable"
welke 2160p60 with Rec. 2020 en HDR (en ARC) ondersteunt.

Mss heeft het ook iets te maken met HDR zoals hier ook iemand daar last van had → 

Bij iemand was overschakelen naar 1080p60 dan wel een oplossing → 

 

Weet er iemand een oplossing voor volgend probleem? Ik heb een gewone Klasieke telefoonlijn en proximus TV, dus geen internet van proximus. Er staat een bbox 3 v+. İk had een v 5 decoder die goed werkte. Ik heb echter omgeruild naar een v7,nu al 2 dagen geen proximus TV meer😬😬vorige week heb ik bij de klantendienst geïnformeerd of ik in aanmerking kwam voor een om ruiling van een v5 naar een v7. De persoon van technische dienst zei neen. Vrijdag vorige week een mail met de boodschap dat er een V7 decoder onderweg was, woensdag dan ontvangen... Sindsdien geen tv meer..er is vermeld dat wanneer v5 werkte V7 ook zou gaan... Bij de v7 geen kabels voor aansluiting, er staat vermeld dat je de kabels kan gebruiken en heb dan gewoon alles hetzelfde aangesloten. Woensdag vanop afstand een reset gedaan van bbox 3 v+ wat niets heeft opgelost. Het volgend gaat wel bij de  decoder v7 :opstarten, taal instelling, blue Thoo sla ik over dan zoekt de tv  wat en dan het scherm met daar op ethernet kan geen internet vinden.... Ik heb echter geen proximus internet... TV is een Sony van juni 2021,een 4 k enz.... Op bbox V 3 +  brand lan lampje en bij v7 decoder knippert het gele lampje. Weet er iemand een oplossing? Is er internet nodig bij gebruik v7? 

... 

@frans2 Ik had ook al lang een vermoeden dat Internet nodig was voor de V7, maar ik heb tot nu toe nog geen duidelijk antwoord gekregen. Ik vermoede dit omdat de V7 met apps werkt dus ook om Tv te kijken wordt gebruik gemaakt van een Pickx app, maar het zou ook kunnen dat Prox voor die Pickx app ergens een andere methode gebruikt net zoals de oudere decoders (over VLAN3) om toch geen Internet nodig te hebben om naar Proximus TV te kunnen kijken, Daarom zou ik ook graag een officieel antwoord krijgen van iemand van Proximus zelf.

Ik heb deze morgen gebeld naar klantendienst,medewerker heeft nu gezien dat er internet voor nodig is...Ondertussen terug de V5 geplaatst en werkt weer….Vorige week zeiden ze aan de telefoon als de V5 werkt dan zal de V 7 ook werken...niet dus

groetjes

@frans2 Bedankt voor de feedback in ieder geval.

graag gedaan

Reputatie 7
Badge +5

@frans2 @Martin Er is voor het gebruik van een V7 inderdaad een internet verbinding nodig.

Reageer