Skip to main content
Vraag

Audio en spraak niet synchroon


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

30 reacties

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2092 reacties
  • 7 november 2022

@Cdeville P134 is helaas een gekende bug waar voorlopig nog geen definitieve oplossing voor is. 


  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 7 november 2022

Beste,

De code is nu terug verdwenen, nu terug zelfde probleem dat het beeld 10s uitvalt en dan terug verdergaat. We kunnen het oplossen door het programma te hervatten. Er is dus enkel een probleem bij live tv. Er komt woensdag een technieker langs.


  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 13 februari 2023

Beste, 

Wij hebben vorige week een nieuwe android decoder aangesloten en het beeld en het geluid bij alle 2 de android decoders lopen geregeld niet synchroon. Op onze v6 decoder in onze living hebben wij echter geen probleem. Bij opnames of herbekijken van programma's hebben we geen problemen. Enkel bij live tv.

Hoe kan dit opgelost worden?


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3408 reacties
  • 14 februari 2023

@GinaFrancois Ik heb je lijn nagekeken en die ziet er in orde uit. De instellingen staan ook goed. Hoe zijn je android-decoders verbonden met de modem ? Kan je testen meteen rechtstreekse kabel of ze van plaats wisselen met de V6 decoder ? 

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • Je communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 

  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 14 februari 2023

Beste, 

Dankjewel voor het antwoord.

Ik heb reeds gebeld naar de klantendienst van jullie en dit probleem is verholpen. We hebben eens alle decoders via de pairknop gereset. We merkten op dat dit nog niet ok was. 

Vervolgens kregen we de opdracht om in de instellingen van de decoder bij weergave de beeldresolutie niet op automatisch te zetten maar de veranderen naar 1080p60. Sedert dien zijn de problemen opgelost.

 

Mvg