Vraag

Android TV box

  • 19 August 2023
  • 7 reacties
  • 276 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Sedert een maand hebben wij een Android TV box, maar bijna iedere dag bij het uit slaapstand halen loopt het beeld en geluid (spraak) niet synchroon. Even veranderen van zender en terugkeren is het probleem opgelost.

 

Moet er soms een instelling op de TV box gewijzigd worden?


7 reacties

Reputatie 2
Badge

@TVK5300 

Heb je jou tv box verbonden met een rechtstreekse kabel of ben je met wifi verbonden? 

Heb ook pas de nieuwe tv box en kan niet zeggen dat ik dit probleem heb maar ik heb hem dan ook met een rechtstreekse kabel verbonden. 

Ook eens zien of het een verschil maakt of dat je hem in de eco stand hebt staan of niet. Kan ook zijn dat het hier een verschil maakt. 

Ik heb een tip ergens gelezen (wel voor Samsung TV) om de geluidsinvoer op PCM te zetten. PCM zorgt ervoor dat de sound niet meer gedecodeerd moest worden, wat zorgde voor de vertraging. Ik weet niet of dit een oplossing is?
( Hoe stel je het audioformaat naar je tv in | Samsung NL )

Verder kan natuurlijk de decoder herstarten ook (tijdelijk) helpen.

Inderdaad hier heeft ook nog iemand dit gemeld met instelling PCM: beeld en geluid lopen niet synchroon | Proximus Forum

Reputatie 7
Badge +5

@TVK5300 Hebben bovenstaande tips je geholpen? 

Reputatie 2
Badge

Aan allen: bedankt voor de tips.

Een definitief antwoord hou ik nog een beetje in beraad omdat de box met HDMI is verbonden en het geluid op de Samsung al op PCM ingesteld stond.

Bij de PCM instelling stond ook nog een instelling “Geluidsvertraging” en die heb ik op 0 geplaatst.

Ik wacht dus nog enkele dagen indien dit hiermee volledig opgelost zou zijn en bekijk ook nog een tijdje als de eco-stand hierbij een rol speelt..

Reputatie 2
Badge

Ik ga deze topic afsluiten, meestal gaat het goed maar soms toch nog eens geen synchronisatie.

Misschien omdat ik dan de box in eco-stand had geplaatst?

Zoals Mutlie hierboven heeft aangehaald: “Verder kan natuurlijk de decoder herstarten ook (tijdelijk) helpen.”

Het is misschien een probleem zoals bij de V6 (zie mijn topic van een 4-tal jaren geleden: “Blauw led HD op V6 decoder”) waarvoor ook geen oplossing is gekomen waardoor ik uiteindelijk om de week de V6 ook heb herstart.

 

 

 

@TVK5300 
Heb je al eens de eco-stand uitgeschakeld en (langer) getest? Ik weet niet of het geluid hiervoor gevoelig is, maar het opstarten (toch de duur) alleszins. Ik zou dat zeker eens proberen.

Reageer