Vraag

android decoder

  • 31 October 2020
  • 10 reacties
  • 477 Bekeken

Beste,

Vandaag een nieuwe tv Philips (android-tv) 50PUS8545/12 en een nieuwe proximus decoder (android).

Werkt naar behoren buiten het feit dat er constant een “knetterend” bijgeluid aanwezig is in het geluid.

Dit krijg ik slechts weg als ik de hdmi-kabel (nieuwe bijgeleverd bij decoder) uittrek en terug steek TIJDENS dat de tv en decoder spelen.

want als ik nadien de toestellen uit doe  en terug aansteek is het probleem daar terug..

TV staat juist afgesteld en dit geluid is er niet als ik overschakel naar andere bron.

heeft iemand dit ook al voor gehad of is dit een gekend probleem ?


10 reacties

maandag komen de prox forummedewerkers pas terug langs om dit even op te vragen bij de bevoegde specialisten om te zien of dit een gekend probleem is met de Philips android TV.

Als je alleen de HDMI ingang van de TV gebruikt waar de decoder op toe komt en alle andere bronnen los legt op de TV , heb je het dan ook nog.

Ja, want normaal zal enkel de decoder er aan hangen  - geen andere toestellen .

kun je de voedingsadapter van de decoder soms in een ander stopcontact steken

Zal ik proberen, zal ook eens de oude decoder terugplaatsen (die nu bij 2e tv-toestel staat) dan weet ik zeker als het van de nieuwe decoder voortkomt.

Heb vandaag:

zoals gevraagd de voeding in een ander stopcontact gestoken - geen resultaat

Decoder gereset - geen resultaat.

Er waren ook nog volgende problemen: klank nu en dan onderbroken, geen txt-ondertiteling kunnen nemen, regelmatig foutcode 134.

Heb oudere decoder (V5 compact) die boven op andere tv speelde naar beneden gebracht en deze werkt prima op tv, dus niewe android decoder op kleinere samsung boven aangesloten en steeds foutcode 134 …

Er moet toch iets mis zijn met deze decoder zeker ? maar gedraagt zich heel anders op die Philips dan bij die samsung ...

FYI: een vijftal maanden geleden was dit de uitleg van proximus:

P134 wijst op een zwak signaal tussen de modem en de decoder waardoor het beeld niet snel genoeg doorkomt. De decoder is dan als het ware nog aan het bufferen.
Dit is in onderzoek.
Als het kan is het best om je decoder via kabel aan te sluiten.
Dan zal je hier minder last van hebben. !

Mogelijks kunnen de pro⌘ forummedewerkers morgen eens bij de bevoegde dienst opvragen hoe het hiermee ondertussen zit.

Reputatie 7
Badge +4

Kan het lijnnummer of klantennummer even worden toegevoegd aan je profiel? Zo kunnen we nazicht doen. 

 

Lijnnr 051/203013

extra info bij probleem:

Boven decoder aangesloten op powerline (in stopcontact) en beneden op nieuwe bridge.

Boven oudere samsung 32 inch tv waar constant F134 (enkele sec beeld en dan foutcode) normaal hier geen klankprobleem hoor iets op achtergrond

beneden nieuwe Philips 50PUS8545/12 waar nu en dan die foutcode maar storing op klank (achtergrond) met nu en dan klankuitval (missen van woorden/haperen) en geen ondertiteling kunnen nemen.

dus lijnnr 051/203013

pas maandag komt er hier iemand van Pro⌘ zelf terug langs op het forum.

Reageer