Beantwoord

Android 7.1 geen stream

  • 17 February 2019
  • 64 reacties
  • 1203 Bekeken

Gisteren mijn A95X R2 aangesloten en de laatste versie Belgacom TV (release 31/01/19) geïnstalleerd.
App start op, tv gids verschijnt maar kan niets bekijken "streaming niet beschikbaar"
Of via wifi of lan blijft hetzelfde, locatie staat open voor de app, tijdzone Brussel. Andere Belgische streaming apps werken, stevie, vtm, vrt.nu
Onderwerp is hier al verschillende keren gepasseerd maar nog geen enkele oplossing is publiek gezet.
icon

Beste antwoord door familievandesype 12 January 2020, 12:01

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

64 reacties

Badge

Ik heb weet van dat de app yelo play van telenet in Tenerife al jaren perfect werkt met android box 

Reputatie 5

Inderdaad meer dan een jaar geleden was het alsof het niet lang meer ging duren en van apple was er nog niets geweten. Nu is er al een tijdje de app voor apple tv. Wat moet je daar allemaal van denken? Kennen blijkbaar geen schaamte. Heeft er iemand ervaring met de yugo app  van Telenet?

Badge

Zoals ik al zei , hopeloos.

Reputatie 5

 

Wij zijn intussen alweer een jaar verder en zelfs op een Android 9 box blijkt geen stream beschikbaar.

Dat heeft proximus inderdaad ook in één of andere post hier al gemeld dat er geen ondersteuning is voor android box en voor android TV
Update: ondertussen geimplementeer →  live-tv-kijken-via-android-tv-box

Badge

beste mensen met android box.

Vergeet het maar, uit goede bron nu vernomen dat dit enkel met rechten te maken heeft.

Dus ze willen het niet doorgeven.

 

Badge

Maar ze gaan het “onderzoeken” hé….haha.

hey,

Niet te doen met die….vandaag website plat...ik weet wel wat ik ga doen in aprril...

Zegt genoeg denk ik ........

Badge

hey,

Niet te doen met die….vandaag website plat...ik weet wel wat ik ga doen in aprril...

En de soap gaat verder ....…

Nadat mijn medion tablet de geest heeft opgegeven, barst in de scherm, een nieuwe gekocht met android 9.0 Pie, dus hetzelfde os dan de nieuwe android box van proximus.

En wat hebben wij nu? Dit tablet is niet compatibel met Proximus Pickx en kan de app dus niet instaleren.

 

Badge

Heb vandaag een bericht gekregen van proximus via google dat ze het gaan onderzoeken….haha, dus binnen afzienbare tijd als de concurentie al een paar stappen verder staan, gaan ze er misschien aan beginnen.Halloo, wij zitten al in 2020 hoor!!!

Badge

Tja, daar begint het op te lijken hé.

Als dat dan nog niet in orde is verhuis ik naar telenet, na 43j.

In april kom ik terug naar La Belgique, als Boucher zijn zin krijgt…

Dan verhuis ik helemaal...

wat bedoel je daarmee dat het een april grap is :relaxed:

Badge

Ola, wij zitten hier aan 50 reacties!!!

Naar het schijnt worden die dan toch serieus genomen, en zal er is naar gekeken worden.

Van mij krijgen ze nog tot april!!!

Badge

Harald,

Inderdaad, de app geeft geen stream, voor de rest werkt die bijna prima.

Die V7 is al wel in gebruik hé.Begrijp niet waarom ze die app die daar opstaat niet vrijgeven.

V7 is bijna  identiek aan android box.

Oja, snap het eigenlijk wel, weet niet wat ze daar voor vragen, maar zal alle sinds een pak duurder zijn dan een een android box van een ander merk...

Dat is inderdaad een paar ander mouwen, maar de uitleg waarom dit nog niet kan laat ik aan iemand van proximus zelf over.

ik vraag zelf niet liever dat de app ook zou werken op de android box en android tv’s.

Volgens mij is het probleem niet dat je een toestel niet kunt koppelen, maar dat de app nog niet draait op zo’n OS systeem. Net zoals het ook nog niet werkt op android tv’s.

Zal volgens mij wel draaien op hun toekomstige android decoder V7 die nog in testfase is.

Het os van mijn android box en mijn medion tablet is hetzelfde en op het tablet werkt de app naar behoren op de box de "no stream" melding.

En Proximus laat ook niet toe om met een android os de webversie te gebruiken en sturen je door naar de app store.

Waarom kan dit wel bij tv-Vlaanderen, Telenet, vtm go, stievie, vrt-nu en andere streaming diensten, maar niet bij Proximus?

Ik zou zelfs een derde decoder huren, zonder HD wat ik toch niet gebruik zou dit best kunnen, maar ook dit laat Proximus niet toe omdat ik te ver van de "centrale" zit.

Je zou toch voor minder overwegen om na meer dan 30 jaar vaste klant te zijn van provider te veranderen. Vast telefoon, tv, vast internet en 4 mobiele abo's in dit huis, maar een oplossing krijg je dus niet.

Volgens mij is het probleem niet dat je een toestel niet kunt koppelen, maar dat de app nog niet draait op zo’n OS systeem. Net zoals het ook nog niet werkt op android tv’s.

Zal volgens mij wel draaien op hun toekomstige android decoder V7 die nog in testfase is.

Om even te verduidelijken er zijn momenteel geen plannen om de tv app beschikbaar te maken op de android box. 

De app is beschikbaar en geinstallerd maar ik krijg de melding "geen stream beschikbaar, probeer het later opnieuw".

En de android box staat mooi tussen mijn gekoppelde toestellen.

 

Badge

Koen,

Die regeling, daar kan ik nog mee leven, alhoewel….

Maar dat jullie geen stream willen geven voor mijn android box in tenerife…

Bij telenet gaat dat dus wel hé.

Als ik in april terug thuis ben en dat is nog niet in orde stap ik na 40j over.

Reputatie 7
Badge +4

Dag Andreas

Ik zie dat mijn collega je gecontacteerd heeft en alle info gegeven met betrekking het dossier.
Het boeket multi is opgezegd geweest en er is ook nog een kredietnota onderweg van 8,20 EUR incl. BTW
Alvast de excuses voor het ongemak.
Mvg, KoenN
 

Badge

Haha, das een goei, per seconde nen boom, binnen een paar weken zien we de bomen door het bos nie meer….zou het graag geloven maar...

Reputatie 6
Badge +2

Ze bliven u pesten!

Ik denk aan zuiver toeval.

Badge

Had beloofd van niks meer te posten, maar kan dit toch niet laten gaan…

Titel in mijn krant…

Vijftiende verkoopadvies voor Proximus.

Hoe zou dat komen….