Beantwoord

2de decoder kan internet niet vinden

  • 30 April 2021
  • 2 reacties
  • 187 Bekeken

Ik heb sinds 2011 proximus tv - die dus 10 jaar perfect werkt met AVM 7490 -modem (duitse makelij, modem goedgekeurd door proximus), en deze wil ik om verschillende redenen behouden, of desnoods omschakelen naar de avm7590 

De hoofd-tv is aangesloten op aangekochte v5 decoder met harde schijf, en dit wil ik zo behouden

Een bijkomende, 2de tv wil ik aansluiten op een v7 android decoder. helaas deze decoder kan zich niet met het internet verbinden.

Wie kan aub helpen het probleem op te lossen. Heb gebeld naar 0800.22.800, maar de man daar beweerde dat er geen enkele decoder is aangesloten, zelfs geen v5, die ik ondertussen reeds 10 jaar dagelijks gebruik….. 

 

 

icon

Beste antwoord door philippe_d 30 April 2021, 23:28

Bekijk origineel

2 reacties

FYI: ik denk dat de reden is omdat de v5 in bridged mode kan werken en de v7 in routed mode moet kunnen werken ( hij ziet geen bbox)

Er zijn veel topics te vinden hieromtrent op het userbase forum

→ http://userbase.be 

→ Userbase - Indexpagina

bv hier vind je ook wat uitleg → Fritz!Box en Proximus TV - Userbase

op de helpdesk 080022800 zagen ze de decoder niet volgens mij omdat je geen bbox gebruikt

Reputatie 6
Badge +2

FYI: ik denk dat de reden is omdat de v5 in bridged mode kan werken en de v7 in routed mode moet kunnen werken ( hij ziet geen bbox)

 

Dit is inderdaad correct

De V7 werkt (nog) niet met de Fritz!Box als modem. AVM zoekt een oplossing, maar deze is er voorlopig nog niet.

Wat je kan doen als je de Fritz!Box wil houden als router voor je thuisnetwerk, is een B-box als modem gebruiken, en daarachter de FritzBox als router.

Dan moet je de decoder(s) rechtstreeks aansluiten op de B-box, en niet op jouw eigen netwerk.

 

 

 

Reageer