Vraag

Waarom wordt abonnement van E_PRESS HLN opgezegd door Proximus?

  • 29 September 2023
  • 11 reacties
  • 262 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Kan iemand mij zeggen waarom mijn abbonement voor HLN door Proximus alle zes maand wordt opgezegd?

Nu is deze weeral opgezegd door Proximus terwijl ik wel degelijk recht heb op deze dienst via mijn correcte betaling van mijn maandelijkse abonnnement.

Meer geld vragen voor minder service kan Proximus als de beste. 

De klantendienst stelt niets voor, ik denk dat het stilaan tijd wordt om op zoek te gaan naar een ander provider.

Ondertussen kan ik het HLN niet meer lezen, als ik probeer de klantendienst van Proximus te contacteren word ik van het kastje naar de muur gestuurd.

Bij de klantendienst van het HLN kan men mij ook niet helpen omdat de fout bij Proximus ligt.

 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Paultje   Vreemd! dit wordt niet door ons om de 6 maanden opgezegd. Dit staat actief in onze systemen. Er zijn problemen geweest langs DPG media kant maar deze zijn verholpen. Best eens alles verwijderen en opnieuw een install doen.  Moest dit niet helpen is laat je prive je GID nummer wat je nodig hebt om hun te contacteren.

Reputatie 1
Badge

De klantendienst van Proximus is wreed bedankt om mijn probleem niet op te lossen.

Aan nieuwe klanten die een contract met Proximus overwegen heb ik maar één wijze raad:

"Er zwemmen nog andere vissen in de zee."

Uiteindelijk heb ik na een week het probleem zelf kunnen oplossen met de hulp van een bekwame medewerkster van het laatste nieuws.

Reputatie 2
Badge

Paultje,

Ik zit al een paar maanden in exacte situatie . Ik begrijp niet waarom Proximus niet actief helpt om het probleem op te lossen . Kunnen ze het niet of willen ze het niet ? Graag duidelijk antwoord van Proximus want bij HLN mag ik niet meer aankloppen , want “bij ons is alles in orde “ . Is het niet mogelijk om één vast contactpunt te hebben bij HLN om alzo dergelijke problemen op te lossen. 

Ik ben 75 en al zeeeeeeeeeeeeer lang klant , maar sinds fiber ligt, niets dan ellende gehad.

Reputatie 1
Badge

Paultje,

Ik zit al een paar maanden in exacte situatie . Ik begrijp niet waarom Proximus niet actief helpt om het probleem op te lossen . Kunnen ze het niet of willen ze het niet ? Graag duidelijk antwoord van Proximus want bij HLN mag ik niet meer aankloppen , want “bij ons is alles in orde “ . Is het niet mogelijk om één vast contactpunt te hebben bij HLN om alzo dergelijke problemen op te lossen. 

Ik ben 75 en al zeeeeeeeeeeeeer lang klant , maar sinds fiber ligt, niets dan ellende gehad.

Proximus kan u alleen maar helpen als u uw abonnement wil veranderen, met veranderen bedoel ik verhogen voor minder service en klantvriendelijkheid. Probeer eens met uw GID nummer als u dat weet wel te verstaan naar het HLN te bellen, dan helpt men u met de glimlach en klantvriendelijkheid verder met één telefoontje. Succes.

Reputatie 2
Badge

Ik neem aan dat je reactie ironisch bedoeld was. Toen ik 3 maal op 3 dagen naar HLN belde met GID nummer bij de hand, werd ik vrij onbeschoft afgewimpeld met de mededeling dat het Proximus was die het verder maar moest oplossen.

Reputatie 1
Badge

Ik neem aan dat je reactie ironisch bedoeld was. Toen ik 3 maal op 3 dagen naar HLN belde met GID nummer bij de hand, werd ik vrij onbeschoft afgewimpeld met de mededeling dat het Proximus was die het verder maar moest oplossen.

Het goede nieuws is beste Walter dat er met nieuwjaar weer drie euro meer moet worden betaald voor nog minder klantenservice. Ik ben volop aan het rondkijken naar een goedkopere oplossing.

Ik heb HLN gecontacteerd met mijn GID en de vriendelijke mevrouw heeft mijn probleem binnen de vijf minuten opgelost.

Reputatie 2
Badge

Beste Paultje, het is zonneklaar dat ik het met je eens ben wat betreft   de klantenservice .

De zoveelste prijsverhoging op 1 jaar is inderdaad ook  hemeltergend.

 Wat betreft het E-press probleem : toen ik uiteindelijk na weken heen weer gebel plotseling de juiste mensen aan de lijn kreeg aan beide zijden was het probleem HLN ook op 1 dag opgelost. Some guys have all the luck .(?)


In het appartementsblok waar ik woon hebben 3 op 9 inwoners een  Proximus Fiber Pack  , waarvan 2 op 3 geen problemen signaleren. Ik heb daarentegen wel voortdurend tv verbindingsproblemen. Daarenboven kan ik Canvas , BBC1 en Ned 1,2,3 niet bekijken in HD ,maar enkel in SD . Na talloze telefoontjes naar de helpdesk ,  heropstartingen van alle mogelijke apparatuur en na het verkrijgen van een nieuwe V7 decoder bleef het probleem onopgelost. Bij navraag bij de buren antwoorden ze me dat ze” nooit canvas , BBC of Nederland bekeken” . Euh…?

Ik heb ook al veel navraag en opzoekingen gedaan om van provider te veranderen. Scarlet en Vikings zitten onder Proximus paraplu . Telenet zelfde profiel als Proximus. Laatste maanden regende het klachten. 

Mijn dochter en schoonzoon kozen uiteindelijk voor IVTP . Ook geen wonder. Ze blijven zoeken en zijn technisch meer onderlegd dan ik. Ze behelpen zich voorlopig dan maar weer met de telenet app , een abo Disney en een gedeeld abo Netflix. Is goedkoper maar biedt bitter weinig programma’s die mij interesseren.

Ik ben zeer geïnteresseerd in jouw  zoektocht  met Pack TV ( welke zenders), internet, vaste lijn. 

Keep in touch and all the best.

 

 

Proximus is ook al bezig om in de toekomst via OTT TV te kunnen werken, alleen is het niet bekend wanneer dit za het daglicht zien.

Reputatie 2
Badge

Dank je Martin . Heb artikel gevonden. Ga morgen lezen.  

Reputatie 7
Badge +4

@Walter bladerunner Ik heb je lijn eens nagekeken en zie dat er een verlies in kwaliteit is in de verbinding tussen je modem en je decoders. Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een rechtstreekse kabel tussen je modem en decoder ipv de booster ? 

Branden de lichtjes op je booster allemaal groen, of is link quality soms oranje/rood ? Als dit het geval is, kan je testen met je booster op een andere plek (het kan voldoende zijn hem wat te draaien, een schapje lager of hoger te zetten,...).

Als dit niet helpt zullen we iemand ter plaatse sturen voor verder nazicht. 

Reputatie 2
Badge

Beste Hadewijch, 

Ik heb jouw adviezen strict opgevolgd. 

Een rechtstreekse lijn is praktisch zeer moeilijk te realiseren. Modem staat in slaapkamer . Te ver voor TV in living. TV in slaapkamer is beter wegens korter bij modem.

Heb de boosters wat  verplaatst. Link quality  in living soms nog oranje., maar al meer groen dan voorheen. 

Heb modem opnieuw opgestart  Canvas , BBC, Ned  is nu opnieuw beter. Wij hopen dat het zo blijft.

Dank u wel . 

Groetjes. 

Reageer