Vraag

Vreemd gedrag Proximus Spam filter

  • 3 August 2023
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

  • Practitioner
  • 34 reacties

Hallo,

De laatste dagen gaan weer enorm veel mails naar de SPAM map. Het is daarbij ergerlijk dat je die map niet op je telefoon (IMAP ingesteld) te zien krijgt en je telkens naar webmail moet gaan.

 

Maar er is meer aan de hand. Omdat zowat alle mails van iemand telkens naar SPAM gaan wou ik daarvoor  een regel instellen. Die blijkt niet te werken. 

Dit stel ik in:

Wat “Stop meer regels” zou moeten doen is niet meteen duidelijk maar zie ook geen verschil.

 

MAAR als ik in het overzicht op refresh klik zie de aangemaakte regel onzinnig uit. Na op edit te klikken staat daar ook helemaal niets zinvol in.

 

Weet iemand raad ?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Eventueel de betrokken regel schrappen en opnieuw invoeren als bv. if from contains Ilpo Parviainen dan …

Naar aanleiding van uw bericht een gelijkaardig probleem ontdekt m.b.t. een regel ‘from” (maar niet bv. voor “subject”)

&

“stop meer regels” zou in principe moeten betekenen dat indien regel X als van toepassing op het betrokken bericht Y gedetecteerd wordt, andere erop volgende regels niet meer bekeken/geanalyseerd worden 

 

Bedankt M_016. Ik heb dat aangepast maar ik vrees dat het ook niet zal werken. Ik vermoed dat de regels toegepast worden als de mails aankomen en niet als ze al in de mappen zitten.

Bovendien heb ik een kwartiertje geleden 20 mails als GEEN SPAM naar INBOX gezet. Ik ga net kijken en er zat alweer een nieuwe in SPAM. Allemaal van groups.io afzenders, en dit niettegenstaande er een regel voor deze afzenders is.

Ik vrees dat een Proximus medewerker moet ingrijpen. Klantnummer staat in mijn profiel. 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Gs 

Kan je mij via een privé bericht de emailadressen doorgeven die bij jou in spam terecht komen.

 

Geert

Reageer