Vraag

verkeerde bbox in myproximus

  • 18 February 2020
  • 5 reacties
  • 253 Bekeken

ik was is aant het rondbrowsen in myproximus op de site en bij mijn instellingen staat een bbox 2 , terwijl ik al jaren een bbox 3 heb.   is dit een fout of what is going on?of sta ik bij jullie nogaltij geregistreerd met een bbox2 ? :s    (also, die 85.3 downloadsnelheid die je ziet is in realiteit +- 40Mbps :rolling_eyes: leuk... )

 


5 reacties

Best dat Proximus eens natrekt of de DLM actief staat op je VDSL lijn

Je staat waarschijnlijk nog op een vdsl basis profiel 

wat je normaal minimaal zou moeten krijgen als snelheid kun je hier natrekken

> http://proximus.be/internetsnelheid

Reputatie 7
Badge +4

 @Ronnie86 Technisch gezien maak je gebruik van een bbox3, maar administratief is dit nog steeds een bbox2. Je bbox3 ontvangt een perfecte snelheid van 100Mbps. Maak je gebruik van een rechtstreekse kabelverbinding of werkt je via wifi?

Het administratief gedeelte heb ik laten rechtzetten. Van zodra dit order is doorgelopen zal je de correcte modem in MyProximus te zien krijgen.

 @Ronnie86 Technisch gezien maak je gebruik van een bbox3, maar administratief is dit nog steeds een bbox2. Je bbox3 ontvangt een perfecte snelheid van 100Mbps. Maak je gebruik van een rechtstreekse kabelverbinding of werkt je via wifi?

Het administratief gedeelte heb ik laten rechtzetten. Van zodra dit order is doorgelopen zal je de correcte modem in MyProximus te zien krijgen.

 

kwa internetsnelheid heb ik idd rond de 85down bij vaste kabel en de helft op wifi.  zal aan de muren hier liggen ofzo.  maar goed.

op de pagina van myproximus staat ondertussen dit als type: Mod ADSL/VDSL2/TV/Voice PSTN b-box 3v

ik heb trouwens vandaag om 1 of andere reden een “bbox3V” van Technicolor ontvangen met de post.
mijn huidige bbox3  is er 1 van sagem omdat die ervoor ook technicolor was en ik daar een hoop problemen qua gaming mee had.  (heb ik toen mogen omruilen bij proximus voor een sagem.)

moet ik nu die nieuwe bbox zetten ? is dat een betere? of mag mijn huidige sagem blijven staan?  want ik ben wat terughoudend omwille van het technicolor verhaal dat ik meegemaakt heb.

waarschijnlijk zal er een fout gebeurd zijn in het doorgeven aan de achterliggende diensten ivm met je bbox2 aanduiding in myproximus, maar je kunt kiezen welke bbox je terugstuurt , enfin als er iemand van prox hier de draad opneemt zullen ze u wel verder info geven en verder helpen...

Reputatie 7
Badge +4

@Ronnie86 Is inderdaad ergens fout gelopen bij het administratief aanpassen van je modem. Als alles goed werkt met je huidige modem zou ik die zeker laten staan. Je kan de modem die je is opgestuurd ons terug sturen aan de hand van de retour stickers die op de doos of bij de doos zitten.

Reageer