Ik heb een Flex Fiber abonnement: Internet, televisie, vaste telefoon.
Ik heb echter totáál geen behoefte aan het televisie-abonnement. Tot voor kort gebruikte ik het enkel om naar de RTBf radio te luisteren, maar ondertussen heb ik een digitaal radiotoestel gekocht, en is het televisie-abonnement helemáál nutteloos geworden, en wil ik het opzeggen. ENKEL televisie, dus; de andere producten (internet, vaste telefoon, mobiele telefoon) zou ik willen houden.
Op de website staat er (zij het heel onopvallend ) een link met de tekst “Je abonnement opzeggen”. Op de vraag “Wat wil je opzeggen?” kies ik voor “Een bepaald product”, en ik bevestig. Op het opzegformulier antwoord ik “Ja” op de vraag “Wens je je tv-abonnement op te zeggen?”. Op de andere vragen antwoord ik “Nee”, want die producten wens ik te houden.
Ik word dan geacht, het “Telefoon- / lijnnummer van het tv-abonnement” in te voeren. Mij lijkt het logisch, dat ik daar het nummer moet invoeren dat op mijn aanrekeningen bij “TV” vermeld staat (in het vak bovenaan de pagina). Als ik dat doe, dan krijg ik echter een foutbericht: “Ongeldig telefoonnummer”. Ja, natuurlijk is dat geen telefoonnummer: het is (veronderstel ik) een LIJNnummer, en het label bij het invoerveld zegt wel degelijk, dat dat ook zou moeten werken.
Het enige nummer dat werkt, is het TELEFOONnummer van mijn vaste lijn. Ik denk nog, “Oei, dit gaat verkeerd lopen...”, maar soit… weer een anekdote bij, dan, nietwaar?
En ja hoor: Vandaag krijg ik een e-mail van Proximus dat AL mijn producten opgezegd zijn vanaf 1 september (de datum hebben ze dan tenminste toch correct geregistreerd).
Ik ben dan maar bij een Proximus-shop langsgegaan om te melden dat dát nu net níét de bedoeling was (maar als Proximus mij liever helemáál kwijt is, dan moeten ze het maar zeggen - dan stap ik wel bij Orange binnen). Afijn, áls de technologie bij Proximus het aankan, dan is de opzegging van al mijn producten bij deze geannuleerd. Ik ben benieuwd.
De bediende van de Proximus-shop legt mij uit, dat het wellicht een dag of wat zal duren voordat die annulatie van mijn opzegging door de technologie-molen verwerkt is, en dat ik daarna een nieuwe poging kan wagen.
Ik zal daar wel voor bij een Proximus-shop langsgaan - ik ga geen tweede keer een opzegging van al mijn producten annuleren. Hopelijk werkt zo’n Proximus-shop beter dan de website!