Vraag

Smart wifi

  • 29 February 2024
  • 23 reacties
  • 436 Bekeken

Volgens de Proximus website kan je in My Proximus mobiele app het wifi-signaal per kamer monitoren.

 

Zie hun uitleg :

 

3. Gebruik de MyProximus-toepassing om je verbinding te optimaliseren

De MyProximus-toepassing is zeer praktisch in het dagelijkse leven én nog meer sinds de toevoeging van de "internetconnectiviteitstest". Daarmee meet je nauwkeurig de prestaties van je wifi-netwerk in elke kamer van het huis. Zo ken je in elke kamer van het huis de verbindingssnelheid, maar ook de sterkte van het wifi-signaal.

Maar dat is nog niet alles! Als de app ontdekt dat je verbinding geoptimaliseerd kan worden, geeft hij je een heleboel tips om je wifi-prestaties te verbeteren. Deze functie is overal in België beschikbaar. Het is een geweldige manier om alles uit Fiber te halen!

 

Echter, deze functie is niet te vinden in de My Proximus app !

 

Herhaaldelijk via chat gevraagd aan Proximus, doch geen oplossing..


23 reacties

Is het dit hier dat niet werkt bij u?

Beheer je wifi met de MyProximus app | Proximus

Hey Martin,

 

nee dat bedoel ik niet. 

 

Hier de link in kwestie  :

 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_optimising_fiber/particulieren/blog/news/gouden-tips-van/hoe-fiber-optimaliseren.html&ved=2ahUKEwiR4Y3SjtGEAxVwk_0HHaxFBScQFnoECCcQAQ&usg=AOvVaw1NhGMp4W2Eyfc_YET-v_Rk

 

Zie puntje 3.

Reputatie 7
Badge +3

@MarioMewis  Dag, je gaat in de app naar, producten vervolgens naar ‘ Test je Internet’  en dan naar ‘test deze wifi’..ze gaan je dan vragen in welke kamer je bent..

@Luc :

 

Hey Luc,

 

Ik heb dat geprobeerd, maar onder producten staat geen “test je internet”..

Staat onder producten dan “smart wifi” ? Een van de mogelijkheden is “test je internet”
 

je kan waarschijnlijk ook maar testen doen als smartwifi actief staat, bij mij staat smartwifi uit en ik kan ook geen testen doen.

Dat is toch de OneSSID?
Staat bij mij ingeschakeld en ik kan momenteel geen testen doen per kamer, enkel 1 algemene speedtest.
Maar eerder deze week kon ik wel per kamer testen!
Maar zoals ik elders op dit forum al heb gezegd (en jij op hebt geantwoord @Martin ) doet mijn MyProximus app raar en vind dat Smart WiFi niet is ingeschakeld.

Edit, nu lukt testen per kamer weer wel.

Dat is inderdaad het zelfde One SSID (bij de Internet box noemt dit anders =bbox4) en die staat uit bij mij daarom kan ik niet testen.

Is dat via uw smartphone dat je de test doet.

Want bv via myproximus webversie heb ik ook de mogelijk niet om testen te doen zelf al zet ik one ssid aan. 

@mutlie :

 

 

Dit alleen staat er.

Is dat dan de toolbox?

@MarioMewis

Inderdaad dit staat bij mij ook onder toolbox.

Maar blijkbaar moet er bij u nog iets gekoppeld worden, de PX medewerkers komen hier maar pas maandag terug langs om dit verder te onderzoeken.

Dat is inderdaad het zelfde One SSID (bij de Internet box noemt dit anders =bbox4) en die staat uit bij mij daarom kan ik niet testen.

Is dat via uw smartphone dat je de test doet.

Want bv via myproximus webversie heb ik ook de mogelijk niet om testen te doen zelf al zet ik one ssid aan. 

Inderdaad via de smartphone.
OneSSID staat op BBox actief (via PC) maar de app (smartphone) zegt mij sinds kort dat SmartWiFi niet actief is en adviseert dat ik dat moet activeren. Alleen ontbreekt die knop.
Als ik verder zoek op de website (zie jouw link) zie ik duss geen van beide opties, klik dat aan en ik zou geen beheerder zijn van de app. Uiteraard ben ik beheerder !

 

@Martin 

 

Ah, dus zit die functie onder de toolbox.

Ik heb inderdaad opgemerkt dat de toolbox al van in het begin op non-actief staat.

 

Dus als ik het goed begrijp moet deze nog geactiveerd worden door Proximus.

 

Zou dat maandag door de PX-medewerkers kunnen worden opgelost?

Inderdaad gewoon afwachten tot maandag, als een PX Moderator hier je bericht leest kunnen ze dit verder onderzoeken.

@Martin

 

Ah, dus zit die functie onder de toolbox.

Ik heb inderdaad opgemerkt dat de toolbox al van in het begin op non-actief staat.

 

Dus als ik het goed begrijp moet deze nog geactiveerd worden door Proximus.

 

Zou dat maandag door de PX-medewerkers kunnen worden opgelost?

 

@ PX Moderator :

 

Enige oplossing hiervoor aub ?

 

Helaas nog geen oplossing..

Reputatie 7
Badge +4

@MarioMewis Kan je eens even nakijken welke versie je gebruikt van de app ? Is er een update beschikbaar ? Het is nodig dat je de laatste versie gebruikt. Indien je de laatste versie hebt, kan je best schudden met je gsm terwijl de app geopend is waarna je een melding kan maken naar de verantwoordelijke dienst. 

 

@HadewychT 

 

Ik heb de recentste versie van de app my Proximus.

Ik heb al herhaaldelijke keren geschud met de gsm om bug te melden , maar krijg nooit respons..

Reputatie 7
Badge +4

@MarioMewis Ik heb navraag gedaan bij de verantwoordelijken voor de app. Er is momenteel nog geen oplossing, maar het wordt verder geëscaleerd en onderzocht. 

@HadewychT 

 

Nog steeds geen oplossing.

De My Proximus app is automatisch gewijzigd naar My Proximus + en ook daar niets..

Reputatie 7
Badge +4

@MarioMewis De feedback over de nieuwe app kan je best doorgeven door met je gsm te schudden als de app openstaat. Dan kom je onmiddellijk bij de juiste mensen terecht. 

@HadewychT 

 

Schudden voor feedback werkt niet in My Proximus +

Reputatie 7
Badge +4

@MarioMewis Als je de app geopend hebt en dan goed schudt met je gsm, krijg je onderstaand scherm waar je dan een verbetering of fout kan melden : 

 

@HadewychT 

 

Inderdaad : ik moest wat harder schudden 😄

Feedback is verstuurd.

Ik ben benieuwd of het eindelijk wordt geïmplementeerd..

Reageer