Proximus webmail is onstabiel

  • 25 May 2023
  • 13 reacties
  • 439 Bekeken

Reputatie 2

Vanochtend (25/05/2023) onmogelijk om Proximus email te gebruiken via webmail.
De email service van Proximus is vaak ondermaats.
Kunnen jullie eindelijk een structurele oplossing bieden zodat emailing op een vlotte manier kan verlopen? 
Dit treft meerdere Proximus klanten zodat ik verwacht dat het probleem prioritair wordt opgepikt.


13 reacties

Reputatie 2
Badge

Inderdaad, hoog tijd dat er daar eens een permanente en blijvende oplossing wordt voor gevonden! De problemen blijven immers aanhouden. Ook mails verzenden blijft haperen...

Reputatie 7
Badge +3

@HadewychT

Sinds de update van 25/05/2023 ,opent de webmail zich enkel in Private browser /venster.

Dit is het web adres dat ik te zien krijg  https://webmail.ux.proximus.be/mail/index-rui.jsp?v=PRXUX_2.0.6#/mail   Na het inloggen blijft de pagina laden met 3 draaiende paarse bolletjes.

 

Reputatie 4
Badge +2

Ik hoop eveneens dat de Webmail problemen eindelijk structureel en permanent worden opgelost.
Dit kost de klant uren tijdverlies, stress en ergernis. Momenteel is inloggen opnieuw mogelijk, maar met een totaal andere Engelstalige layout.

Reputatie 2

Update per 12h45 - het probleem is na ruim 4 uur nog steeds niet opgelost
Welke service levels hanteert Proximus en welke vergoeding/compensatie is van toepassing voor klanten?

@HadewychT

Sinds de update van 25/05/2023 ,opent de webmail zich enkel in Private browser /venster.

Dit is het web adres dat ik te zien krijg  https://webmail.ux.proximus.be/mail/index-rui.jsp?v=PRXUX_2.0.6#/mail   Na het inloggen blijft de pagina laden met 3 draaiende paarse bolletjes.

 



Hier idem.
Het goede nieuws is : geen doorkomen aan voor spamberichten

😂

Reputatie 7
Badge +3

@Martin 

 

Bedankt , het werkt na het wissen van alle cookies voor webmail.ux.proximus.be

 

Martin schreef:

Werkt het niet terug normaal nadat je eerst in je browser de specifieke cookies voor pX webmail gewist hebt 

bv voor Chrome:

Cookies van een site verwijderen

  1. Open Chrome Chrome op je computer.
  2. Klik rechtsboven op Meer Meer en dan Instellingen Instellingen.
  3. Klik op Privacy en beveiliging en dan Cookies en andere sitegegevens.
  4. Klik op Alle sitegegevens en -rechten bekijken.
  5. Zoek rechtsboven de naam van de website.
  6. Klik rechts van de site op Verwijderen Verwijderen.
  7. Klik op Wissen om te bevestigen.

Proximus Mail - zomer/winter uur | Proximus Forum

@Martin

 

Bedankt , het werkt na het wissen van alle cookies voor webmail.ux.proximus.be

 

 

Ik kan bevestigen dat het wissen van cookies (wel ALLE Proximus cookies) in Firefox ook helpt.
In Firefox kan ik webmail niet kiezen, wel Proximus


Instellingen (3 streepjes rechts boven) - instellingen - Privacy en beveiliging - Cookies en websitegegevens - gegevens beheren - zoeken op Proximus en Proximus.be kiezen (veel keuze is er niet 😏), dan geselecteerde verwijderen en nog eens bevestigen.

Daarna wel opnieuw inloggen.

Alles staat dan wel in het Engels. In instellingen (van webmail) kan je terug Nederlands instellen.

Reputatie 2

@Martin Bedankt voor je hulp
Er is duidelijk nog werk aan de winkel bij Proximus, niks communicatie vooraf en heel slordige UI update.
Niet normaal dat mensen meer dan 5 uur moeten wachten om webmail te kunnen gebruiken.
Welke compensatie geven jullie aan klanten?

@JH-BE 
heel graag gedaan en blij te horen dat ik je toch ietsjes heb kunnen verder helpen, maar in verband met compensatie dat zal je van een PX forummedewerker (moderator) moeten te horen krijgen als er iemand van hen hier de draad opneemt.

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn inderdaad een deel van onze klanten die problemen ondervinden met webmail na de update van gisterenavond. Het wissen van alle cookies verhelpt het probleem. We zijn ondertussen op zoek naar een definitieve oplossing. Via een mailprogramma werkt het ook. Onze excuses voor de hinder. 

Reputatie 2

@HadewychT Bedankt voor je reactie maar er moet echt structureel aan het probleem gewerkt worden want webmail is regelmatig niet performant (en dan spreken we jammer genoeg niet enkel over het dieptepunt vandaag).
Beschikbaarheid, performantie en in-flow emails (zeker nu veel applicaties 2-factor-authenticatie via email toepassen) moet serieus verbeteren.
Neem deze vraag aub prioritair op.  

Reputatie 7
Badge +4

@JH-BE Ik heb hier zelf weinig invloed op, maar geef je feedback zeker door. We doen er alles aan om het zo goed mogelijk te laten werken. 

Reputatie 7
Badge +3

@HadewychT 

Blijkbaar heeft de webmail een downgrade gekregen, staat terug op de vorige versie. 

Webadres is nu terug:

https://webmail.ux.proximus.be/mail/index-rui.jsp?v=PRXUX_1.16.4#/mail

Na de update op 25/05/2023 was het :

https://webmail.ux.proximus.be/mail/index-rui.jsp?v=PRXUX_2.0.6#/mail

 

Dus was er iets grondig verkeerd met de update!

Suggestie aan het Proximus team/ ontwikkelaars : misschien best eerst intern volledig testen alvorens het toe te passen op het brede publiek  met als gevolg , frustraties  , ergernis en klachten .

 

 

Reageer