Beantwoord

Proximus gebruikt cookies

  • 16 March 2019
  • 8 reacties
  • 535 Bekeken

Reputatie 1
Op website van Proximus krijg je(ik toch)steevast de melding "Proximus gebruikt cookies"

Na een aantal maal op "Accepteren" gekikt te hebben veronderstel ik toch dat ze daar weten dat ik het accepteer.
Dus mijn vraag;kan ik dat steeds terugkomend venstertje weglaten.
icon

Beste antwoord door Martin 16 March 2019, 18:45

Bekijk origineel

8 reacties

dit is de reden dat je altijd opnieuw moet invoeren voor Proximus sites
blijkbaar worden de cookies dan gewist in je browser, eens kijken in de instellingen van je browser hoe die ingesteld zijn i.v.m. cookies
bv bij chrome kunnen ze gewist worden na afsluiten
>
Je kunt sites informatie laten onthouden gedurende je browsesessie, maar de cookies automatisch laten verwijderen wanneer je Chrome sluit.
Open Google Chrome op je computer.
Klik in de rechterbovenhoek op Meer Instellingen.
Klik onderaan op Geavanceerd.
Klik onder 'Privacy en beveiliging' op Instellingen voor content Cookies.
Schakel Lokale gegevens alleen bewaren totdat je je browser sluit in.

Ter bijkomende info:
Proximus cookie beleid
>
https://www.proximus.be/nl/id_cr_cookie/particulieren/producten/r-orphans/het-cookiebeleid.html
Reputatie 1
Mijn instellingen in Edge:
"Cookies en opgeslagen websitegegevens altijd wissen bij sluiten van browser.

Hallo,

kan zijn, maar dit is het volste recht van de gebruiker. Wat niet normaal is dat het 2 minuten duurt om cookie-instellingen ‘op te slaan’ (wel, als je niet alle cookies aanvaard natuurlijk!) voordat je verder kan surfen. Dit zijn gewoon slinkse truken om de gebruiker praktisch te verplichten om alle cookies te aanvaarden, want technisch:

  • duurt dit niet zo lang
  • kunnen die voorkeuren ook op ander manieren dan browser cookies opgeslagen worden

M.a.w. veel bs! Misschien moet dit eens aan de regulatoren doorgegeven worden, want ik ben het beu om telkens 2 minuten te zitten wachten eer ik MyProximus kan bekijken, enkel omdat ik niet alle cookies wil aanvaarden ….

Reputatie 7
Badge +4

Tja, deze werkwijze van Px en andere is mijns inziens voor verbetering vatbaar, maar ja dan dient de privacy commissie/gegevensbeschermingsautoriteit uit een ander en beter vaatje te tappen 

Concreet kan bv. gevraagd of in de wetgeving opgenomen worden dan enkel standaard “essentiële cookies”** standaard geactiveerd worden (en dat alle andere “personaliserings/optimalisatie/statistiek/...cookies” enkel door de gebruiker zelf wetens en willens kunnen geactiveerd worden)

**: deze die strikt noodzakelijk zijn voor de goede werking van de website Zelf aanvaard ik alle cookies bij Px en andere, maar wis ik ze direct na gebruik (kwestie van tijdverlies te beperken)

In veel gevallen kun je kiezen maar het vraagt inderdaad moeite en geduld iedere keer je op een andere site komt van dikwijls die lange lijst te doorlopen om uit te vinken ….

Persoonlijk klik ik nu gewoon ok want ik steek er geen tijd meer in, ik ben het inderdaad ook beu en wissen na gebruik doe ik niet of je mag iedere keer opnieuw beginnen.

Reputatie 6
Badge +2

Ik doe dit al lang niet meer maar enkele jaren geleden gebruikte ik het programma ccleaner om regelmatig veel rommel op de PC op te kuisen. Met dat programma kon je ook cookies verwijderen. Maar ccleaner was wel selectief : cookies van bepaalde sites kon je bewaren ( vb van sites die je vaak bezocht)  en  van de andere kon je cookies verwijderen. 

Ondertussen gebruik ik geen windows meer en lig ik eigenlijk ook niet wakker van cookies.

Het is inderdaad zo als ze je niet kunnen bespioneren via deze weg dan zullen ze wel een ander manier hebben/vinden!

Maar desalniettemin ieder maakt dit tenslotte voor zijn eigen uit hoeveel hij er wilt van wakker liggen :wink:

NB: via de browsers kun je ook selectief cookies wissen.

Maar op windows 10 met EDGE Browser lukt mij dit niet meer omdat ik met een lokaal account werk op mijn laptop.

Reageer