Vraag

overschakelen vrijgeven lijn

  • 13 January 2020
  • 3 reacties
  • 367 Bekeken

Hallo,

 

Ik help mijn schoonouders met aanvraag om van de huidige 3 operatoren over te gaan naar 1 pack.
Mijn schoonvader is palliatief door kanker en wil dit in orde brengen zodat ze zijn vrouw achteraf zo min mogelijk problemen heeft.
Op 17 december doe ik samen met hem een aanvraag bij Scarlet voor een installatie van een trio pack. Hij is de enige die internet gebruikt en vooral de tv en de vaste telefoon zijn belangrijk voor zijn vrouw.
Ze hebben momenteel analoge tv bij Telenet en hebben dus geen digicorder. ze hebben een vaste telefoonlijn bij Proximus en internet bij EDP Net. De online aanvraag bij Scarlet verloopt vlekkeloos en we kunnen een afspraak maken om de installatie te doen op 30 december 2019. Op 27 december ontvangt hij een telefoontje dat de installatie niet kan doorgaan. Er ontbreekt nog iets; Nadat ikzelf op 06 januari een klachtendossier laat aanmaken kom ik te weten dat het hier over het vrijgeven van de telefoonlijn zou gaan. Er zou volgens Scarlet een CID nummer van de lijn ontbreken dat de netwerkbeheerders van Proximus moeten doorgeven. Tot op heden heeft bellen naar Proximus waar ze bij de klantendienst zeggen dit nummer niets eens te kennen bij naam laat staan dat ik het zou kunnen krijgen, geen enkele invloed gehad. Scarlet zit vast zonder dit nummer. Het feit dat deze aanvraag al loopt van 17 december schijnt niemand te deren. Iemand bij Proximus moet hier toch kunnen bij helpen?

 

Mvg,

Rudi 
 


3 reacties

Moest je het hier niet direct vast krijgen van iemand van proximus zelf,

zou je eventueel als volgt kunnen proberen

- sluit een analoge toestel aan, rechtstreeks op de 2 koperdraadje van de lijn die binnenkomt.
- je hoort nu een soort bezettoon, die na een tijdje,30 sec of zoiets,  overgaat in een soort kiestoon.
- bel nu 1924. Je zal een computerstem horen die jouw lijn nummer uitspreekt.

Reputatie 7
Badge +4

Dag Rudi

 

Scarlet heeft rechtstreekse contactpersonen binnen Proximus om problemen op te lossen. Wij zelf kunnen hier helaas niets aan doen omdat wij geen toegang hebben tot het systeem van Scarlet. De mensen van Scarlet zullen dit via de correcte procedure moeten doorgeven aan ons. Als dit aan ons is doorgegeven zal dit zo snel mogelijk inorde komen.

Reputatie 7
Badge +4

Conform de bestaande wetgeving/regelgeving dient de receptoroperator (=Scarlet, dochteronderneming van Proximus) zich tot de donoroperatoren te wenden met uw gegevens en dient deze het proces van overdracht ook  in goede banen te leiden

Hiervoor dient een (overdrachts)document te worden ingevuld en ondertekend door de eigenaar/klant met onderstaande gegevens:

overdracht telefoonlijn Proximus: 

naam adres klantnummer easyswitch nr over te dragen dienst: telefoonnummer (allen terug te vinden op de facturen.aanrekeningen)

overdracht TV Telenet:

naam adres klantnummer easyswitch nummer over te dragen dienst: TV (cfr. facturen)

overdracht EDP internet:

naam adres klantnr easyswitchnr over te dragen dienst internet (cfr facturen)

 

De CID (circuit identity “circuit nummer”) van de Proximus-telefoonlijn en voor de EDP-internetverbinding is normalerwijze enkel bij Proximus (EDP is een whole sales klant van Proximus en “chinese walls” dienen te worden gerespecteerd tusen “retail” en “wholesales”) gekend, dus niet door de klant en dient aan hem ook geenzins te worden gevraagd door de receptoroperator voor de overdracht

 

Het lijkt mij aangewezen dat u in deze moeilijke omstandigheden best niet veel tijd steekt in deze overdrachtsproblematiek en indien Scarlet helpdesk zijn werk niet op een adequate/correcte manier kan doen, u beter onmiddellijk uitkijkt naar een andere klantvriendelijker operator 

 

 

Reageer