Vraag

MyProximus app Smart Wifi


Beste,

Ik maak regelmatig gebruik van de MyProximus app om te zien welke apparaten er verbonden zijn met mijn Bbox. Sinds een paar dagen krijg ik de melding op de app dat de bbox inactief staat terwijl deze gewoon fysiek aanstaat. Iemand die dit probleem herkend? 


24 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Bij mij werkt dat eigenlijk ook niet omdat er zogezegd een update moet gedaan worden van de bbox, of wifibridge, of … Ik gebruik namelijk een wifirepeater die niet verkocht wordt door Proximus. Gewoon goed slapen als alles werkt.

Beste,

Ik maak regelmatig gebruik van de MyProximus app om te zien welke apparaten er verbonden zijn met mijn Bbox. Sinds een paar dagen krijg ik de melding op de app dat de bbox inactief staat terwijl deze gewoon fysiek aanstaat. Iemand die dit probleem herkend? 

ik vermoed dat je het hebt over de nieuwe recente “Internet box” laat ons zeggen bbox4 ? 

Als dit zo is, dan weet ik dat daarvan nog niet alles up to date is. 

Of als je een bbox 3 hebt dan staat mss public wifi niet actief!

 

Reputatie 6
Badge +2

Mijn repeater is nu niet meer onder stroom. Maar heb hetzelfde resultaat. Heeft de  myproximus software eigenlijk ooit al eens 100% goed gewerkt?  Ik heb een bbox3 en public WiFi is actief. 

smart wifi ook actief?

Reputatie 6
Badge +2

Neen, nooit! Ik ben zelf smart genoeg.

dan zal dit niet werken, maar ik ben ook niet zeker of dit inderdaad zoals je zegt allemaal al goed op punt staat. Of wordt dit voorzien voor de nieuwe Internet box….???

Mss dat een Prox forummedewerker ons meer specifieke details kan geven 

Ik heb een bbox 3 en smart wifi is gewoon actief, al lange tijd. Sinds paar dagen plots de melding onder smart wifi in de app dat de bbox 3 inactief is terwijl alles gewoon werkt. Heel vreemd..

bbox mss toch eens 10sec volledig stroomloos zetten en terug laten opstarten, dan eens terug kijken wat dit geeft.

Heb dit al geprobeerd, alles aan en uit en ook een Proximus medewerker zei dat er niks met de lijn is. Mss hieronder paar foto’s voor de duidelijkheid..

 

 

je kan altijd ook een reset porberen van  je bbox = 20sec resetknopje ingedrukt houden, enfin je doet er natuurlijk je goesting mee ik geef alleen maar mee wat ik zou proberen in zo’n geval.

Zal dat proberen, hopelijk zijn er mensen met hetzelfde probleem die weten hoe het opgelost geraakt is 😅

Reputatie 7
Badge +5

@Cvanloon Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na. 

Reputatie 7
Badge +3

@Changement  Gewoon negeren wat de MyProximus App meld. Is een bug!! 

Je kan dit het best melden via de shaker in de MyProximus app (even schudden met je smartphone) vervolgens het probleem beschrijven , screenshot toevoegen en versturen

Ikzelf heb sinds 5 Juli ook problemen met de MyProximus App.

Ik krijg steeds de melding dat mijn account niet geverifieerd is en dat mijn WIFI is uitgeschakeld , terwijl die wel is ingeschakeld .

Ook  krijg ik via Enjoy  een cadeau omdat ik 1 Jaar Pack- klant ben , terwijl ik al 17 jaar klant ben. En al sinds 2010 een pack heb .

 

Update nu krijg ik melding dat mijn WIFI verbinding redelijk is , maar nu plots 4 apparaten heb. Ik heb 1 B-Box3 V+ en 1 WIFI Booster. 

Als ik op beheer uw apparaten klik krijg in de Smart-Wifi de melding dat deze niet kunnen worden getoond omdat een update  nodig is…..

Ondanks de melding in de MyProwimus App dat mijn WIFI netwerk redelijk is .

Is dit toch perfect hier via de Speedtest Custom - Test your internet speeds download  aan 78 Mbps en upload aan 28 Mbps via Wifi

 

N.B. De MyProximus App de-installeren en opnieuw installeren helpt niet , is puur tijdverlies.

 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Cvanloon Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na. 

Bedankt om te willen helpen, maar eigenlijk heb ik geen echt probleem. Enkel een bericht in myproximus dat ik smart WiFi moet inschakelen, maar dat wil ik niet omdat ik zelf wat controle wil over mijn WiFi, en dat lukt perfect. Ik heb dat vroeger ooit wel eens gebruikt, maar ik stelde toen vast dat ik een stabielere en betrouwbare WiFi had op mijn manier. Maar ja, daarvoor gebruik ik wel een repeater die niet verhuurd wordt door Proximus, wat uiteindelijk voor mij goedkoper is. En goed werkt. De aankoop van de repeater kostte 30€, en werkt al zeker vier jaar. 
Ik ga eens op zoek naar mijn klantennummer en zet het in mijn profiel. Maar gelieve toch die smart WiFi niet actief te zetten. 

Je kan smartwifi ook altijd terug deactiveren via je bbox interface ( http://mymodem ), ik heb het onlangs ook weer moeten deactiveren want ‘s nachts hadden ze software gepusht op mijn bbox en smartwifi stond  actief en heb het manueel via de bbox interface terug uitgezet. Ook als de bbox een reset doet komt dit terug actief te staan trouwens.

zo krijg ik ook de melding dat een update nodig is via de Myproximus app, maar daar moet ik me niks van aantrekken want alle werkt normaal.

Als je hard genoeg schudt wordt je smart 😄 (‘t zou mij ook verbazen dat juist ook iedereen 4 apparaten heeft 😉)

Reputatie 7
Badge +5

@Cvanloon Ik activeer niks voor je. Zoals @Pat52 kan je dit inderdaad ook doorgeven via de app als je er mee schudt.

@DaisyS is er een reden dat die mogelijkheid niet via de myproximus webversie voorzien werd?

Dus met andere woorden als ik het goed begrepen heb is mijn probleem een tijdeleijke “bug” van Proximus? Dit zou dan vanzelf hersteld moeten worden?

Reputatie 6
Badge +2

@Cvanloon Ik activeer niks voor je. Zoals @Pat52 kan je dit inderdaad ook doorgeven via de app als je er mee schudt.

Schudden gaat bij mij niet lukken, ik heb een Nokia van zeker 10 jaar oud en kan daar mee doen wat ik wil doen. Maar schudden dat heeft die niet graag! Maar mijn klantennummer staat in mijn profiel. 

Reputatie 7
Badge +3

@DaisyS is er een reden dat die mogelijkheid niet via de myproximus webversie voorzien werd?

@Martin  Breng Proximus niet op gedachten😂.  

Het is al erg genoeg met hun virtuele agent via de Chatfunctie in de MyProximus App soms actief blijft staan (ondanks dat je het gesprek heb beëindigd) en je vervolgens elk uur stalkt in de App omdat je niet antwoord  “misschien was die eenzaam en had hij aandacht nodig🤣

Reputatie 6
Badge +2

Dus met andere woorden als ik het goed begrepen heb is mijn probleem een tijdeleijke “bug” van Proximus? Dit zou dan vanzelf hersteld moeten worden?

Zo zou dat moeten zijn. Ze kennen nu toch al het probleem. Of dat rap kan opgelost worden weet ik niet.  Eens de klassieke truc gebruiken kan het misschien oplossen : de app verwijderen en herinstalleren. 

Reputatie 7
Badge +5

@Changement Als jij het kan door geven via de shaker, graag!

Ik zal het intern nogmaals melden.

Reputatie 6
Badge +2

Il n’y a plus de Changement!

Het wordt toch veel re warm om gans de tijd staan te schudden :-)

Reageer