Skip to main content

Inloggen met wachtwoordt en gebruikersnaam kan tegenwoordig alleen met een sms naar een Belgisch mobiel nummer. Ik heb geen mobiel nummer en wil dat ook niet. Volgens de europese wet moet en dit soort sides ook beschikbaar zijn zonder mobiele telefoon

graag een oplossing

Best afwachten op een reactie van een PX moderator, maar ik vraag mij af of het ook niet mogelijk is dat PX je ook de keuze laat om  voor e-mail te kiezen bv?

Natuurlijk is het wel hun bedoeling om de veiligheid altijd maar beter te maken, maar waarom het beperkt blijft tot een sms vraag ik mij ook af?

Inloggen met wachtwoordt en gebruikersnaam kan tegenwoordig alleen met een sms naar een Belgisch mobiel nummer. Ik heb geen mobiel nummer en wil dat ook niet. Volgens de europese wet moet en dit soort sides ook beschikbaar zijn zonder mobiele telefoon

graag een oplossing

@FrankL22  Dit kan ook met Itsme en MFA ( Multi Factor Autentification). Dit is om veiligheidsredenen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_login/particulieren/support/klantenzone/myproximus/aanmelden-en-wachtwoord/hoe-inloggen-op-myproximus.html

@FrankL22  Dit kan ook met Itsme en MFA ( Multi Factor Autentification). Dit is om veiligheidsredenen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_login/particulieren/support/klantenzone/myproximus/aanmelden-en-wachtwoord/hoe-inloggen-op-myproximus.html

@Luc.M 
Ik lees dat topicstarter @FrankL22 geen mobiel nummer heeft en niet wil, dus geen GSM, noch smartphone heeft en ook niet wil.
Ben ik verkeerd dat zowel Itsme (is een app) als MPA (via een authenticator app) een smartphone/tablet vereisen?
M.a.w. omwille van de veiligheid kan topicstarter volgens mij geen gebruik maken van MyProximmus(+) en is er geen antwoord op zijn vraag/klacht.
Of zie ik dit verkeerd?

Het voorgestelde biedt inderdaad geen “oplossing” hiervoor

Concreet heeft diegene (hebben diegenen)  die dit uitgedacht hebben mijns inziens niet “goed nagedacht” over eventuele gevolgen

= alternatieve “veiligheidsoplossingen” naast het gebruik van GSM-nr zoals toesturen van een code via e-mail dienen mijns inziens te worden uitgewerkt

andere opmerkingen  op de fora hieromtrent

Gebruik van mijn GSM-nummer | Proximus Forum

Code de vérifaction pour l'accès à My Proximus | Proximus Forum

Zelf denk ik eraan om op basis van een ongewijzigde “verplichting”  mijn P&G+ nummers systematisch over te brengen naar een andere mobiele operator (& mijn mobilele abo’s zullen de volgende zijn waarna tot slot de vaste netaansluitingen zullen geschrapt worden)

En ook deze topic

@M_016 @Mutlie @FrankL22  Ik speel de vraag door naar de verantwoordelijken. Wij  laten later feedback.

Het idd zo dat Itsme geen oplossing biedt, wel om de rekening te betalen, dat vond men zeker wel belangrijk, dat de klant problemen krijgt schijnbaar niet zolang het geld maar binnenkomt

Reageer