Vraag

mobiele betalingen via proximus


Reputatie 3
Badge +1

Beste, 

om de 4411 (parkeren) app binnen MyProximus te kunnen gebruiken, mag de limiet voor mobiele betalingen niet op 0 staan. 

Bij mijzelf is dat gelukt om te checken, maar bij de account van mijn moeder is kan dit niet gecheckt worden: in MyProximus, klikken op gsm nummer, en dan bij Andere zou er een optie “Mobiele betalingen” moeten staan. Bij mij staat dit er effectief bij, maar bij de MyProximus van de moeder staat die optie er gewoon niet bij. Moet dat ergens nog geactiveerd worden?


16 reacties

‘t is toch geen P&G dat je moeder heeft? 

Reputatie 3
Badge +1

Dag Martin,

nee, we hebben exact hetzelfde pack (Flex S met mobiel abonnement). 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb ondertussen het klantnummer van mijn moeder in het ticket gedeelte van mijn profiel gezet. Hopelijk kan dit eens gecheckt worden voor haar of de optie voormobiele betalingen ergens nog moet geactiveerd worden? 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Evy_01 in principe staat M-Pay/ M-commerce altijd actief (op 100 EUR), we schakelen dit enkel uit op verzoek van de klant. Best neemt ze zelf contact met onze klantendienst via 0800 22 800 (GDPR-wetgeving) om na te kijken waarom dit niet in MyProximus staat. Groetjes, Heidi

@HeidiE volgens ik hier al vernomen heb kun je 4411 ook gebruiken  voor Pay&Go.
Ik zie nu het volgende staan 

Wil dit nu zeggen dat M-Pay/M-commerce ook actief staat en de limiet ook op 100€ staat? 

maar om deze limiet dan te wijzigen is er blijkbaar niks voorzien in MyProxius voor P&G?

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Martin , ook prepaidklanten krijgen automatisch een tresshold van 100 EUR. De instructies om deze limiet aan te passen, via onze site: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bill_mob_limits_billlimits/particulieren/support/facturen/kosten-controleren/limieten-instellen/hoe-je-limiet-voor-mobiele-betalingen-aanpassen.html Groetjes, Heidi

@HeidiE Als ik uw link volg dan staat er dat het via de app tijdelijk niet mogelijk is om limiet in te stellen maar als ik dan de weg volg via website waar het wel zou mogelijk moeten zijn om de limiet in te stellen, dan kan ik daar niks doen of ergens op klikken om de limiet aan te passen (zie screenshot van mijn vorig bericht)!

Reputatie 7
Badge +4

als ik dan de weg volg via website waar het wel zou mogelijk moeten zijn om de limiet in te stellen, dan kan ik daar niks doen of ergens op klikken om de limiet aan te passen (zie screenshot van mijn vorig bericht)

 

Inderdaad idem hier gecontroleerd voor 1 (actieve) P&G 

= er is (weer eens!) een MyPx probleem of aanpassing/verwijdering van mogelijkheden  doorgevoerd?

Reputatie 7
Badge +3

@Martin en @M_016 ik krijg als reactie van de betrokken dienst dat dit momenteel enkel zelf kan aangepast worden door een postpaid klant via MyProximus web, een prepaid klant kan dit (voorlopig) nog niet zelf… maar ze werken aan een oplossing. Indien jullie een verhoging/verlaging van de tresshold wensen, kunnen wij het aanpassen. Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +4

@HeidiE dank u

@HeidiE ik ben nog niet volledig mee voor P&G en die limiet van 100€.
Ik zal het voorbeeld nemen met 4411 als je nu parkeert  voor een bepaalde duur gaat dat bedrag dan niet automatisch van je belkrediet af want in dit geval zou je limiet eigenlijk je belkrediet zijn?

En als het dan toch via factuur verrekend zou worden is die limiet dan voor een maand of hoe moet ik dit juist bezien?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin uw limiet is het belkrediet (of eventueel lager indien aldus ingesteld)

Ok maar stel mijn belkrediet bedraagt 100€ en mijn M-pay limiet staat op 50€ geldt deze Mpay limiet dan voor een dag of hoe moet ik dit juist zien?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin zonder tegenbericht van een Proximus medewerker dienaangaande

de P&G geschiedenis wordt 1 maand bijgehouden in MyPx

dus vermoed ik dat u indien u het ingestelde maximum van 50 euro zou uitgegeven hebben u geen mobiele betalingen meer kunt doen totdat u deze limiet of aanpast of er de laatste 30 dagen geen mobiele betalingen meer geweest zijn

 

ik vermoed evenwel dat er voor P&G (via MyPx) geen limieten kunnen ingesteld worden** en dat u het volledige belkrediet kan gebruiken voor mobiele betalingen

** enkel activeren of deactiveren lijkt mij het enig mogelijke (gemakkelijk) te realiseren/implementeren

Reputatie 7
Badge +3

@Martin de limiet voor M-Pay/M-commerce is maandelijks.

Bedankt @HeidiE 

Reageer