Beantwoord

Mailbox - identiteitscrisis

  • 12 February 2023
  • 6 reacties
  • 93 Bekeken

Recent ben ik gecontacteerd door een malafide persoon, een poging tot phishing bij een 2de hands verkoop. Gelukkig had ik hem of haar op tijd door. Daarom bekijk ik dezer dagen heel kritisch mijn internet beveiliging, ik heb de meeste wachtwoorden gewijzigd, enz.

Maar nu vind ik vandaag iets heel vreemds aangaande mijn webmail.
Sedert vele jaren heb ik een mailbox van het type fa******@skynet.be, met 2 aliassen, namelijk *ikzelf*@skynet.be en *mijn*vrouw*@skynet.be. Sinds enkele jaren beheer ik ook een extra mailadres *mijn*moeder@proximus.be. In totaal dus 3.
Wanneer ik inlog op webmail via fa******@skynet.be (is vaste inlog) krijg ik alle mails te zien. Tot hier dus alles in orde.

Maar ik bekijk nu op mijn laptop In MijnProducten, ga  naar ProximusMail, mijn mailbox instellen en vind 4 mailboxen:
*mijn*vrouw*@skynet.be
*mijn*moeder@proximus.be
ma*****4@skynet.be
ma*****6@skynet.be

De mailbox *mijn*vrouw*@skynet.be heeft 2 aliassen: *mijn*vrouw*@skynet.be en *ikzelf*@skynet.be. In die volgorde, dus haar mailbox is de hoofdmailbox.
De mailbox van mijn moeder heeft 1 alias, haar mail,
De mailboxen beginnend met “ma” zijn leeg en zijn mij ook onbekend, ik kan ze niet onmiddellijk thuisbrengen.

Poging tot samenvatten: Ik ben bij Proximus de beheerder, webmail werkt zoals het hoort, alleen de mailboxgegevens kloppen niet (helemaal) in MijnProximus overzicht.
Doorgaans gebruik ik Thunderbird op mijn laptop en die haalt ook alles perfect op en verzend perfect, Idem op mijn smartphone en die van mijn vrouw.

Vreemd vind ik dit. Loopt er nu iets fout of toch niet? Ik heb ook geen idee hoelang dit al op deze wijze loopt.
 

 

icon

Beste antwoord door M_016 12 February 2023, 12:21

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Mailbox/adres fa* werden destijds (“toen de dieren nog spraken”) voor zover mij bekend toegekend voor internet via vaste lijn

deze van het type ma* werden destijds ook (soms?) beschikbaar gesteld wanneer er ook mobiele abonnementen waren

Reputatie 7
Badge +4

Inderdaad voor mijn mailbox fa* wordt reeds geruime tijd in MyProximus fa* niet meer vermeld, enkel de 5 aliassen (fa* is in webmail eventueel nog wel te kiezen)

De mailbox *mijn*vrouw*@skynet.be heeft 2 aliassen: *mijn*vrouw*@skynet.be en *ikzelf*@skynet.be. In die volgorde, dus haar mailbox is de hoofdmailbox.

Dit is mijns inziens 1 mailbox (=1 mailadres 2/meerdere aliassen); de volgorde van de aliassen heeft niet direct belang (alfabetisch?); ter info: mijn “meest gebruikte” alias is ook sinds x tijd (maanden)  niet meer de eerst vermelde (in tegenstelling tot vroeger)

Uiteraard kunt u niet gebruikte ma* mailboxen eventueel door Proximus ook laten schrappen

TBI: ik zie die met ma*****@skynet ook al jarenlang staan maar worden ook niet gebruikt door mij.

Ja, maar mijn hoofdadres is wel fa*****@skynet en die mailbox wordt niet eens opgelijst, maar bestaat wel (mail werkt). Als ik me niet vergis had ik in die lang vervlogen dagen recht op 1 mailbox (fa****** dus) en 5 aliassen. Nu zijn er ineens 4 mailboxen (en geen fa******) met 20 aliassen. Wel verwarrend.
 

 

Die ma***** mailboxen zijn er bij mijn pa gekomen vele jaren geleden met de verouderde packs  waar Internet maxi in zat en later met de nieuwere packs (wel nog voor de Flex packs bestonden) kom hij die ma**** mailboxen ook niet meer gebruiken.

Dus eigenlijk is er niks mis?
Wel raar om daar zo achter te moeten komen.
En geeft toe, verwarrend.

 

 

Reageer