Beantwoord

Mail & Bublic WiFi

  • 11 September 2021
  • 12 reacties
  • 85 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hey Proximus & Support 

 

Ben terug bij proximus nu, blij om terug te zijn, Telenet:thumbsdown: ook op gebied van 4g heel slechte verbinding en weg vallen, er zijn wel 4 nummers nog niet naar Proximus dus extra kosten dat ik moet gaan betalen aan telenet hopelijk compesatie van proximus (wie is in fout?), dus nog 4 nummers Telenet :rage:  is dossier voor aangemaakt bij proximus, dus nog langer met Telenet opgescheept zitten en extra meer betalen hopelijk maandag in orde.

Nu over de mail dat ik van Proximus heb gekregen die is niet actief ik herhaal niet actief :wink:,

en bublic WiFi krijg ik foutmelding dat dat niet kan geactiveerd worden als ik probeer inlog er voor te maken dat eindigt met @proximuswifi.be, alles staat dan groen ik klik en foutmelding kan het niet aanmaken

.

Ik wou dat doen omdat mijn andere zoon nog op Telenet zit en om de kosten te drukken de Bublic WiFi te laten gebruiken.

Iemand een idéé hoe dit komt ?

groeten

en fijn weekend

 

 

icon

Beste antwoord door soul1972 13 September 2021, 10:35

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

FYI: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

Mss is de koppeling met je producten nog niet in orde, aangezien je nog niet lang nieuwe klant bent!
Als je surft naar → Mijn-Producten/public-wifi | Proximus zie je daar je gegevens om in te loggen enz…

want als je dit niet ziet zal het nog niet geactiveerd zijn.

In antwoord op: post54242 

Reputatie 3
Badge +1

@Martin hey 

 

Ja weet ik wel, maar ik dacht ik zet het er al in als ze maandag inloggen :wink:

 

 

In verband met je nummeroverdracht van je 4 nummers is het zo dat je best de opzeg niet gedaan hebt bij TN en je via Proximus de nummeroverdracht hebt laten uitvoeren dan is het Proimus die moet instaan voor de juiste en correcte overdracht van die nummers. Een Proximus van TN het akkoord krijgt (dus er geen problemen zijn omtrent de overdracht van nummers, zoals openstaande betalingen enz...) dan kan de overdracht in een paar werkdagen gebeuren. 

Zolang de overdracht niet gebeurd is kun je nog verder blijven bellen via TN, eens je dit niet meer kunt dan zou je moeten kunnen bellen via provider Proximus (soms is het nodig van hiervoor eerst de gsm eens volledig te laten opnieuw opstarten.

bij welke provider je nummer nog geregistreerd staat kun je hier opvragen
→ Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability

In antwoord op: post54242 

Reputatie 3
Badge +1

@Martin

 

Internet maxi staat er met een nummer er voor

en dit

als ik een account aanmaak lukt maar als ik klik om te bevestigen kreeg ik die foutmelding,

maar het zou kunnen zoals je zegt @Martin dat het inderdaad misschien nog niet actief staat :wink:

 

Reputatie 3
Badge +1

@Martin 

 

Ja heb easy switch gedaan met 6 gsm nr er bij en volgens telenet zijn er maar 2 nummers doorgekomen,

heb dan terug naar proximus gebeld en hebben een dossier opgesteld zal wel in orde komen

het probleem is nu wel zonder een pack bij telenet zijn de gsm kosten in gebruik vele duurder en beperkt en ook slechte verbinding. :disappointed:

 

 

 

@soul1972 Inderdaad best dat iemand van Prox maandag eens natrekt of alle settings in je profiel bij hen juist staat.

NB: ik meen mij te herinneren dat er ook hier iemand eens problemen gemeld heeft en dat dit iets te maken had, niet alleen dat het uit 8 karakters moet bestaan, maar ook met bepaalde karakters die je niet kon gebruiken, maar of dit nog altijd zo is en dit nu ook de reden is dat weet ik uiteraard niet!?

In antwoord op post687951

@soul1972 Ja er kan natuurlijk altijd iets verkeerd lopen bij nummeroverdrachten, maar we zullen inderdaad moeten afwachten tot maandag want alleen iemand van de Prox medewerkers kan nagaan/(laten natrekken bij bevoegde dienst) waar het eventueel vast loopt!

In antwoord op → post687952

Reputatie 7
Badge +4

Indien toegang tot public wifi dringend is, lijkt het mij opportuun 0800 22800 technical support te bellen met uw klantnr in de hand

Uw bericht wordt immers niet noodzakelijk direct reeds maandagmorgen door Proximus medewerkers op dit publieke forum opgepikt en behandeld

Hoe surfen op een Public Wi-Fi hotspot? | Proximus

 

Ik ga ervan uit dat uw internettoegang (maxi) operationeel is en u een publicwifi conform onderstaande gekozen hebt

kies een wachtwoord van exact 8 karakters dat minstens 1 letter en 1 cijfer bevat.

Succes

@soul1972 Ik denk niet dat het altijd mogelijk is om via 0800 22 800 de koppeling te laten maken voor “Proximus public wi-fi” omdat voor sommige ingrepen de achterliggende diensten moeten aanwezig zijn, wat niet wilt zeggen dat je het niet kunt proberen, je hebt er tenslotte niks bij te verliezen,  mss alleen wat (veel) tijd:slight_smile:

Het is nu ook zo dat die foutmelding die krijgt niet direct slaat op het verkeerd invoeren van karakters (aantal en type) maar eerder een fout in het systeem verder op.

Ook via Myproximus → Mijn-Producten/public-wifi | Proximus zouden ze dan ook beter aanduiden dat het minsten 1 cijfer en 1 letter moet bevatten.

Maar spijtig dat ik dit bericht niet meer terugvind  want er was nog iets met die tekens die roet in het eten kan strooien!

Reputatie 3
Badge +1

@Martin 

@M_016 

 

De de 4 sims die nog niet overwaren door een slechte doorvoering en waar er gisteren avond een dossier is voor gemaakt is vandaag opgelost dank u wel proximus voor de snelle bewerking top, dat doen ze bij telenet niet in het weekend ze moet je wachten tot maandag dus nu zijn alle 6 sims Proximus :thumbsup: nu gaat die public WiFi ook werken kunnen ze in hun app fixen nu, en goede 4G verbinding nu.

Nu is het nog de mail die niet actief is en bedankt voor jullie support op deze forum :thumbsup: @Martin  

@M_016 

@soul1972 Dat is heel graag gedaan en blij te horen dat Proximus je toch snel heeft kunnen verder helpen.

 

Reputatie 3
Badge +1

hey proximus & Support

 

mailboxen zijn opgelost staan actief :thumbsup:

 

Bedankt iedereen