Skip to main content

Abnormaal data verbruik. Geen verdere hulp via my Proximus!!!Na een bericht te ontvangen van hoog data verbruik contact opgenomen met

medewerker van Proximus. Alles opgelost…. U mag u mobile data begrenzing verhogen probleem is normaal opgelost na het verwijderen van enkele apps. Nu 5 dagen later een bericht van Proximus dat mijn verbruik meer dan 200€ bovenop mijn abonnement ligt.  Weer contact op genomen. Meneer u hebt u data limiet verhoogt dus is u probleem. Wacht u factuur af en dan kunt u nadien waar het verbruik plots zo hoog ligt. Wij kunnen u nu niet verder helpen.  Waar moet ik dan wel zijn om verder geholpen te worden? Daar je bij my Proximus niet word geholpen of iedere keer een andere medewerker aan de lijn hebt?

Ter info: in afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum (vanaf morgen)

 

Concreet kan een Proximus medewerker zien hoeveel data u verbruikt hebt maar niet waarvoor/waardoor deze data verbruikt werd (privacy regels/wetgeving ), dit kunt u enkel terugvinden in/via uw smartphone

bv.

Mobiel dataverbruik verminderen en beheren - Pixel-telefoon Help (google.com)

Hoeveel data verbruikt jouw Android-telefoon? Zo controleer je het (androidplanet.nl)

Mobiele data gebruiken op uw iPhone of iPad - Apple Support (BE)

 

 


In afwachting van een reactie van een PX forum moderator morgen:

Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden indien je dit wenst. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

NB: Had je dan kunnen vaststellen welke apps zorgden voor het hoog verbruik en heb je die dan om die reden verwijderd, want is niet echt duidelijk in je uitleg hierboven


Zoals gevraagt mijn info wat aangepast. Naam en tel toegevoegd. En ja medewerkster kon niet specifiek zeggen waar verbruik vandaan kwam enkel vroeg ze of ik laatst nieuwe apps had toegevoegd. En dit was een specifieke app  (WOW. Woordzoeker) die ik zelf kon aanwijzen. Andere apps staan al jaren op mijn tel. En nooit problemen met hoog data verbruik. Dus voor mij van zelfsprekend laatst geïnstalleerde app? 


Heb je al gecontroleerd op je smartphone welke apps veel data verbruiken cfr. de links die M_016 ook al gepost heeft.


Hallo Martin, ik moet eerlijk zijn ik ben een echte techneut. Ik keek ff via eerder vermelde links (hier boven). Ik zie geen opvallend grote getallen staan 😉 nu volg in dat nu ook niet nauwlettend in het oog . Ik ken al het verschil niet tussen Mb en GB.. mijn abonnement is samen gesteld op vorige verbruik. Ben sinds dag en jaar abonnee bij Proximus. (Dacht +_20jaar). Ooit eens een verassing gehad door rooming in Frankrijk. En sindsdien leg ik mobile data af als ik de grens oversteek.  Dus was eerste bericht die ik kreeg op 20/6 een verassing. Dus op 21 contact opgenomen.  Nu op 25/6 weer een extra bericht . Zie foto’s?


 


@Hans C 

Gebruik je een IPhone?

- wifi assistentie best UIT-zetten (via instellingen, mob data, helemaal onderaan)

Wifi assistentie zorgt ervoor dat gsm terug naar het gewone net gaat als wifi signaal niet sterk genoeg is, en het toestel verwittigt niet:

dus hierbij denkt men vaak dat men op wifi werkt, maar eigenlijk verbruikt het toestel gewoon data.  Is een veel gehoorde opmerking bij Apple toestellen.

- na updates door Apple : vaak gaat wifi assistentie automatisch terug aan (dus best regelmatig checken)

- instellen dat updates enkel gedaan worden via wifi (dan komt toestel dat vragen en is het verbruik onder controle)

je kan in de apps normaal ook vinden welke het meeste verbruik hebben gegenereerd via instellingen / Apps / … 

groeten

Tina

 


Reageer