Vraag

Geen toegang tot Internet Box instellingen op MyProximus website

  • 15 January 2024
  • 9 reacties
  • 245 Bekeken

Hoi, ik ben sinds 13/01 klant bij Proximus. De technieker kwam langs, alles geïnstalleerd en alles werd vrijwel direct overgedragen van Orange (mobiele abonnementen en fiber internet). Het duurde die dag wel een paar uur vooraleer ik op MyProximus iets te zien kreeg wat wel begrijpelijk is. 

Hierna kon ik alles bereiken, inclusief de Internet Box instellingen via de app en website. Sinds die avond kon ik de Internet Box instellingen niet meer bereiken op de website via laptop/pc met de melding

“U hebt geen toegang tot deze toepassing”

“Het spijt ons, maar u hebt niet de juiste toegangsrechten om gebruik te maken van deze toepassing.”
Dit lijkt een Error 403 te zijn. 

Dit terwijl het op de app wel kan (dit lukte ook eventjes niet maar uiteindelijk wel). 
Wat ik al heb geprobeerd zonder resultaat: 

-Modem afzetten en aanzetten
-Verschillende browsers geprobeerd (Chrome, Firefox en Edge) 
-Cookies verwijderd van alle browsers en opnieuw opgestart

-Internetbox instellingen terug op standaardinstellingen gezet (via de app) , ik had nochtans enkel een poort opengezet en dan weer terug verwijderd, deze is ook niet meer te zien via de app. 

-Vaste pc geprobeerd, hierop lukte het ook niet

-Wachtwoord gewijzigd van MyProximus

-Via incognito/privé tabblad geprobeerd

-Wifi wachtwoord gewijzigd

 

Ter verduidelijk, ik kan mijn producten zien, ik krijg de melding enkel bij het openen van de Internet Box instellingen. Ik heb ook al contact opgenomen met de klantendienst die me dezelfde stappen voorschreef die ik al had geprobeerd, dus ze hebben me niet verder kunnen helpen en aangezien het weekend was konden ze me niet doorverbinden met de technische dienst.  

Ik vind het zeer spijtig dat ik deze instellingen niet kan bereiken via dezelfde manier als Orange toestellen (IP-adres ingeven in browser).  Deze evolutie naar “cloud” werking is onzin. 


Heeft iemand hier enige oplossing voor?
Alvast bedankt!


9 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik vind het zeer spijtig dat ik deze instellingen niet kan bereiken via dezelfde manier als Orange toestellen (IP-adres ingeven in browser).  Deze evolutie naar “cloud” werking is onzin.

 

Deze discussie hebben wie al honderd keer gehad …

Je wist dus op voorhand dat je naar een Provider overstapt, waarbij het niet meer mogelijk is om de modeminstellingen te wijzigen via een rechtstreekse toegang tot de modem …

Ik vind dit ook vervelend, maar zo is het nu eenmaal, wij gaan er niets aan veranderen.

 

Hoi, ik ben sinds 13/01 klant bij Proximus.

Heeft iemand hier enige oplossing voor?

Alvast bedankt!

 

Misschien een beetje geduld? Het weekend kwam ertussen …

En als je echt als “advanced user” het volledig beheer van jouw modem wilt, dan kan je best opteren voor een eigen modem (indien VDSL2) en of een eigen router (indien Fiber, of via de bridge functie van de Internet Box).

Dan moet je niet prutsen met portforwarding enz. op de provider modem?

Ik vind het zeer spijtig dat ik deze instellingen niet kan bereiken via dezelfde manier als Orange toestellen (IP-adres ingeven in browser).  Deze evolutie naar “cloud” werking is onzin.

 

Deze discussie hebben wie al honderd keer gehad …

Je wist dus op voorhand dat je naar een Provider overstapt, waarbij het niet meer mogelijk is om de modeminstellingen te wijzigen via een rechtstreekse toegang tot de modem …

Ik vind dit ook vervelend, maar zo is het nu eenmaal, wij gaan er niets aan veranderen.

 

Hoi, ik ben sinds 13/01 klant bij Proximus.

Heeft iemand hier enige oplossing voor?

Alvast bedankt!

 

Misschien een beetje geduld? Het weekend kwam ertussen …

En als je echt als “advanced user” het volledig beheer van jouw modem wilt, dan kan je best opteren voor een eigen modem (indien VDSL2) en of een eigen router (indien Fiber, of via de bridge functie van de Internet Box).

Dan moet je niet prutsen met portforwarding enz. op de provider modem?



Ja ik weet van de klachten, het is geen dealbreaker, gewoon een tegenvallertje. Ik wist het eigenlijk niet van tevoren, maar ik kan er dus mee leven. We mogen ons toch wat ontluchten eh.

 

Ik zou gerust wachten als het al niet meteen werkte die dag….en dan niet meer. Ik dacht dat er misschien iets mis was. Als het van dag 1 nog niet werkte zou ik nog gerust wachten. 

 

Ik ben geen advanced user, maar het is handig om mijn instellingen via laptop en pc te bereiken om het een en ander te zien of wijzigen (bvb wifi-wachtwoord). Ik weet het, een vrij specifiek probleem aangezien ik wel toegang heb via de app. Wilde enkel zien of iemand een oplossing heeft voor mijn situatie, ik zou immers de instellingen moeten bereiken ongeacht of ik een advanced user ben of niet. Ik betaal voor een zogenaamd werkend product,  van A tot Z

Reputatie 7
Badge +4

@Soufi Het is belangrijk dat je ingelogd bent als beheerder van My Proximus. Hoe log je in in ? Is dit met hetzelfde mailadres als hetgene je hier gebruikt op het forum ? Dan zou het normaalgezien moeten werken. 

Ik heb voor de zekerheid nog eens een update van de gegevens van je modem naar My Proximus gestuurd met een kleine aanpassing. Kan je nog eens testen ? 

Het feit dat de modem via de cloud beheerd wordt, zorgt oa voor minder problemen bij de vervanging van je modem vermits alle bestaande wifi-gegevens dan automatisch in de nieuwe modem overgeladen worden zodat je niet al je toestellen opnieuw moet koppelen. 

@HadewychT Hoi, bedankt om dit op te volgen.

Heb dit zonet gecheckt met mijn pc en laptop en heb nog steeds geen toegang via de website. Ik heb het alsook geprobeerd via mijn gsm op de website, dus niet de app, en het werkte ook niet. Zowel op mobiele data als wifi. Er gaat dus iets mis met de authenticatie via de website.
Het is inderdaad hetzelfde email adres en er staat wel degelijk “beheerder” onder mijn profiel
 

Dit is wat ik te zien krijg telkens op al mijn apparaten

 

Is hier nog geen oplossing voor?

Weer contact opgenomen met de klantendienst op woensdag en ik zou opgebeld moeten worden door iemand van de technische dienst voor MyProximus. Nu is het vrijdagavond en nog steeds geen feedback.
 

Reputatie 7
Badge +4

@Soufi Ik heb ticket INC0947058 aangemaakt zodat de mensen van de MyProximuswebsite kunnen nagaan wat het probleem is. Ik hou je verder op de hoogte. 

@HadewychT 

Het lijkt nu wel te werken. Heb het juist geprobeerd via twee apparaten en ik heb nu wel toegang. Heeft het te maken met het ticket dat je hebt aangemaakt? Wat was het probleem juist?

 

In ieder geval, bedankt voor de hulp!

 

Reputatie 7
Badge +4

@Soufi Dankjewel om dit te laten weten. Er is inderdaad een instelling aangepast in je MyProximusprofiel nav het ticket dat ik aangemaakt had. 

Reageer