Hallo iedereen
Sinds afgelopen zaterdag is mijn nieuw internetabonnement bij Proximus actief.
Helaas heb ik de afgelopen weken al enkele verschrikkelijke ervaringen met de processen (vage foutboodschappen, pagina’s die blijven laden, ...), (niet) te vinden info, en klantendienst(en) van Proximus… Ik had echt gedacht/gehoopt dat na al die jaren publieke kritiek daarop, dit verbeterd zou zijn…
Anyway, hopelijk krijg ik hier wat duidelijkheid:
- Is er een manier om mijn product nu al toe te voegen aan mijn MyProximus/Proximus+ app? Ik krijg het nu niet toegevoegd omdat ik nog geen factuur heb ontvangen… Maar ik wil enkele aanpassingen doen aan mijn Internet Box…
- Als er echt geen andere manier is dan wachten op die eerste factuur… Wil dat zeggen dat ik al mijn (smart) apparaten nu moet verbinden met deze wifi en wanneer mijn Proximus+ in orde is, alles opnieuw moet instellen?
- Wanneer komt zo een eerste factuur…? Ik hoop niet op of na het einde van de lopende maand...
- Klopt het dat ik modemaanpassingen alleen maar kan doen via Proximus+ (niet via 192.168… of zo)? Is alles zo hard afgeschermd tegenwoordig?
- 24 december kreeg ik een welkomstmail met activatie-info voor mijn mailbox. Ook dat geeft een fout. Is dat ook omdat ik nog geen factuur heb gekregen?
Ik heb nu het gevoel dat mijn facturatieperiode wel al loopt, maar dat ik nog een hele tijd allerlei zaken waarvoor ik betaal niet kan gebruiken…
Ook nog (hoort eigenlijk in een ander subforum): ik had met Mobile Vikings in hetzelfde appartement (en zelfde modemlocatie) meestal 80-85mbit/s download met de Proximus bbox +v3 modem. Nu bij Proximus met Internet Box modem kom ik nooit boven 60-63mbit/s… Kan ik dat verbeteren? Hoe? Duurder maar trager was niet mijn verwachting bij mijn overstap. 😅
Alvast bedankt voor hulp/info. Ik heb al wat klantgegevens privé in mijn profiel hier ook ingevuld.