Skip to main content
Vraag

Contract overzetten - een heel gedoe

• 22 juli 2025
  • 1 reactie
  • 21 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo. Ik vroeg eerder om het bestaande contract over te zetten op een andere naam, doch met behoud van alle gegevens (email log in op my proximus, adres, klantennummer,, enz). Bij Engie bleek dit geen probleem en snel geregeld. Ik kon via het webaccount daar zelfs de voornaam aanpassen (want dat is de enige wijziging die nodig is: een andere voornaam). Bij Proximus is het al een hele lijdensweg geweest (veel verkwiste kostbare tijd en energie). De naam op de factuur wijzigen lukte (werd door Proximus gedaan), maar het website account is een andere zaak. Ik had plots geen toegang meer tot de facturen enz: die werden gewist uit het account (waarvan ik hoopte dat het behouden zou worden). Onlangs nam ik ook deel aan 2 wedstrijden (spelletjes om iets te winnen) bij ’My Proximus’ onder dat account. En via dat account is er ook kosteloos HLN en Perplexity (AI). Nu heb ik deze middag eindelijk vernomen dat ik dat account zelf moet desactiveren, minstens 24 u wachten en dan een nieuw account aanmaken. De desactivering is deze middag gebeurd. Mijn vraag luidde vervolgens: kunnen die voordelen verbonden aan dat account nog even bewaard blijven? Want ik heb tijd gestopt in die spelletjes om iets te winnen. Als die (mijn inzendingen/deelnalen) mee zijn ’gewist’, dan was mijn tijd nutteloos en kom ik niet eens in aanmerking om iets te winnen. Ik stelde deze vraag meermaals via FB messenger. Doch die klantendienst daar moet asap worden afgesloten, want is totaal ’waardeloos’ (zooo ergerlijk). Proximus moest zich schamen om zoiets een klantendienst te noemen. Ondanks dat ik daar al zoveel berichten heb geschreven, blijven ze daar dezelfde vragen stellen (geboortedatum, klantenr, ...). Als je vraagt om een eerder bericht te lezen (scrollen), zeggen ze dat te doen, maarvervolgens geen reactie meer. En ik kan niet de hele tijd online blijven wachten in stand-by. Deze middag kwam er ’wachttijd minder dan 5 minuten’. Na 15 minuten gaf ik het op en belde 0800. Maar ik had daarna nog enkele nieuwe vragen (zie hierboven). Weer gepost op messenger... tot 4 keer toe kreeg ik deze namiddag een andere persoon, telkens met de vraag wat het probleem was... (?!). En telkens herhaalde ik het kort... maar nu ben ik het beu. Eén persoon kon niets doen zonder mijn klantennummer (?) Doch het bestaand klantennr werd door Proximus ongevraagd gewijzigd (merkte ik later; gegevens zijn online verdwenen; ander klantennr is deel van het antwoord waarom facturen niet meer worden herkend). En ik ken dat nieuw klantennr niet zonder eerst in te loggen, maar ik kan niet meer inloggen! Wat antwoordt men vervolgens op messenger: een link naar de klantenwebsite om daar mijn klantennr op te zoeken?! Maar ik kan niet inloggen (en moest account desactiveren); zelfs de Proximus+ app werkt niet meer. Een echt zottekespel van het kastje naar de muur. En nu richt ik mij dus tot jullie... (En waarom kan bij Engie iets wat bij jullie niet kan; wat energie betreft dan?) Het lijkt me trouwens sneller en makkelijker om gewoon van leverancier te veranderen (Telenet b.v.) en daar een nieuw account aan te vragen, dan bij jullie intern gewoon een voornaam te laten wijzigen...

1 reactie

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2582 reacties
  • 23 juli 2025

Dag ​@Helga_03 ondertussen is er bij de bevoegde dienst een dossier in behandeling, mijn collega probeert je opnieuw te contacteren. Groetjes, Heidi

Reageer