Skip to main content

Als ik op de My Proximus site naar Mijn facturen of Mijn verbruik ga, kom ik op een foutpagina “404 - Not found”.

Ik vermoed dat ik momenteel mijn internet quota heb overschreden, maar op deze manier is dat onmogelijk na te gaan.

 

Kan dit in orde gebracht worden dat My Proximus weer werkt?

lukt het ook niet als je in je browser de cookies verwijderd of in cognito eens probeert te browsen via toetscombinatie

CONTROL + ALT + N 


Het is door een bevriende IT’er geprobeerd met diverse browsers, inclusief in incognito mode. We hebben steeds hetzelfde resultaat.


FYI: morgen pas komen de proximus forummedewerkers terug langs hier.


@Mielle  Ondervind je dit probleem nog steeds? De 1ste van de maand wordt de teller van het vast internet volume namelijk terug op 0 gezet. Groetjes, Antonella


Dat probleem stelt zich al jaar en dag. Ik heb dit al meermaals aangekaart op dit forum, maar er kan kennelijk niets aan gedaan worden. Proximus zegt telkens dat het aan de pc ligt niettegenstaande ik het al op verschillende pc's geprobeerd heb. 


even bij mij nog eens uitgetest, als ik naar mijn verbruik ga

https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-usage__/overview

krijg ik toch geen foutmelding, dus een algemene fout is dan toch ook niet !


@Mielle 

voor mezelf heb ik mijn producten opengedaan, en mijn verbruik….. : geen enkele foutmelding

ik vraag me af waar het dan aan ligt : 

als ik het goed begrijp :

login MyProximus is geen probleem… je ziet de verschillende tabbladen 

maar verder klikken in een blad bijv Mijn verbruik geeft die pagina foutmelding ? 

gr,

Tina


Het overzicht werkt correct. Van zodra ik op Mijn facture of Mijn Verbruik of lager op Mijn producten klik, krijg ik 404 Not Found
 

Dit is door een IT’er op 3 verschillende PC’s getest. Telkens met diverse browsers. Op elke PC en in elke browser lukte.

Wanneer hij dit met zijn eigen account op dezelfde 3 PC’s met dezelfde browsers probeert, is er geen enkel probleem.
 

 


 


Ik ben de “bevriende IT’er” waarover sprake. Op mijn persoonlijke desktop en laptop is dit in diverse browsers getest (Edge Chromium, Google Chrome, Firefox, Opera). Het volgende ligt een beetje buiten mijn area of expertise, maar met httpwatch (professionele http sniffer die oa toelaat cookies en headers te bekijken)  heb ik een en ander vergeleken. Ik kan het volgende systematisch reproduceren

 

Voor mijn eigen account, wanneer ik op Mijn Producten klik, http status code 200 (screenshot general overview en Headers)
 

 

Voor Mielle haar account, wanneer ik op MIjn Producten klik, geeft de Server een http status code 404 terug, zie General Overview en Headers
 

Onafhankelijk van clearen van cache en alle cookies via HttpWatch


werkt het dan niet als je eerst cookies /historie/ cache wist of in cognito mode


 

werkt het dan niet als je eerst cookies /historie/ cache wist of in cognito mode

 

Beste Martin,

Bedankt voor het herhalen van je suggestie maar dit is eerder beantwoord. Neen. Dit helpt niet. De incognito mode is getest in diverse browsers en alle cookies/cache werden via httpwatch eveneens gecleared. Dit is eveens getest in browsers die nooit eerder werden gebruikt om naar Proximus te gaan.


Maar omdat ik graag grondig ben….

Cache en cookies via httpwatch gecleared. Google chrome gesloten. Google chrome geopen. Incognito venster. Alle cookies aanvaard. Incognito venster geopend. Naar My Products in Mielle haar account.
 

Wanneer ik dan een normaal window open, waarin ik httpwatch kan laten monitoren:
Stap 1, na ingelogd te zijn kom ik op het overzicht in het NL
 

Stap 2, ik switch naar NL

Stap 3, ik ga naar Mijn Producten
 

Je ziet duidelijk dat de server een 404 response geeft en proximus cookies set. Dit is niet iets wat de browser zelf doet.


Ok ik had er inderdaad overgekeken, al die antwoorden op al die posts aandachtig lezen kost dikwijls heel veel tijd :wink:

Maar als de proximus medewerkers dit kunnen doorsturen aan de specialisten ter zake hoop ik dat het zo vlug opgelost wordt.


Beste Proximus medewerkers, kan hier dringend werk van gemaakt worden?
Sinds ik geen zelfstandige meer ben en het nummer op eigen naam wou laten zetten, heb ik het ene probleem na het andere gehad. Doordat ik enkele maanden geen facturen meer kreeg (probleem met MyProximus dat niet meer gelinkt was), heb ik al eerder ‘boetes’ moeten betalen en is mijn internet vorige maand afgesloten geweest.

Indien ik op geen enkele manier mijn facturen nog kan opvragen/bekijken/betalen, resten mij weinig opties meer om nog bij jullie klant te blijven.


Tijdens de weekends zijn er geen Proximus-medewerkers actief op dit publieke forum, u zult dus zeker geen antwoord/reactie voor maandag bekomen

Ik vrees dat bovenstaande door “Proximus IT” dient te worden verholpen

https://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_404

Eventueel kunt u in afwachting van een oplossing  voor uw probleem vragen dat  Proximus u minstens uw facturen op papier via Bpost doorstuurt

Succes

 

 


@Mielle controleer eens of het wel werkt als je een browser venster opent in cognito door de volgende toetscombinatie in te voeren CTRL SHIFT N 

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen 
(In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat  de proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen, wanneer ze hier maandag terug langskomen op het forum.


@tjannes ik ben blij dat hier eens een IT’er op antwoordt. Hopelijk gaan ze het nu geloven :D


@Mielle 

ik heb een dossier opgemaakt voor MyProximus en een paar screens meegestuurd 

Hopelijk vindt men een IT-er die zich hier achter kan zetten.

Groeten

Tina


zelfde probleem werkt niet 

 


Dag @Tysonalain kun je aangeven welke foutelding je precies ontvangt (eventueel met screenshot) en de klantgegevens aanvullen in je profiel? Groetjes, Heidi


Hier hetzelfde, ook 404 bij opvragen van Verbruik/Facturen/Producten sinds begin van het abo, januari 2020.


Dag @Roz kun je aangeven welke foutelding je precies ontvangt (eventueel met screenshot) en de klantgegevens aanvullen in je profiel? Groetjes, Heidi


Bij mij net hetzelfde probleem, ik kan al geruime tijd niet meer ‘mijn producten’ raadplegen.

telkens de 404 - not found errormelding. 

Ik probeer de klantendienst te bereiken maar dat is dezer dagen ook onbegonnen werk…

gelieve dit asap op te lossen.

 

thomas


@thomasc. Ik heb het doorgegeven aan de bevoegde dienst onder dossier 46700571.Zij zullen het nakijken en zelf ook terug contact met u opnemen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel


Reageer