Er komen op dit publieke forum geen Proximus medewerkers meer langs voor maandagmorgen
Smart +25 is inderdaad een oud tariefplan zie Smart+ p.9
https://www.proximus.be/dam/jcr:47d00f5c-a2f5-4798-a847-31abae98c22b/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/old_rates_Proximus_RES_NL~2017-06-13-17-09-48~cache.pdf
26 euro/mnd - 300 min - 2 GB
Misschien bent u beter af met een Mobilus M abo
https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html
26,99 euro/mnd - onbeperkt nationaal bellen** - 8GB (** “normaal verbruik lees de voorwaarden)
In hoeverre de 2e gratis sim voor uw tablet al dan niet aan bovenstaand Smart+ abo gekoppeld is/was, weet ik niet, de aan mijn vast internet gekoppelde gratis data SIM is reeds enige jaren geschrapt; normaal verwittigd Proximus de betrokken klanten via de factuur minstens 1 maand vooraf van doorgevoerde wijzigingen
P.S.
Op 01/07/20 lanceert Proximus Flex (packs) , indien u nog andere abo’s bv. internet heeft misschien eventuele aanpassingen pas vanaf dan aanvragen/doorvoeren
https://www.proximus.com/nl/news/20200625-proximus-launches-flex.html
Inproximuswinkels proberen ze altijd de oude packs met bijhoren te wijzigen...zogezegd omdat ze oud zijn !, en dan ??? oud is niet slecht. Die 2e SIM heb ik ook gehad bij een oack TV+internet+vaste telefoon. ZOdra ik in een prox-shop kwam om een afstandbediening om rte ruilen die defecten had, vloog de medewerker op zijn pc , en zat aan ons TV abbo te prutsen, waarop ik vroeg , amaai, ge hebt nogal werk met die afstandbediening …, neenee zei ie, maar je hebt nog een oud abbonement, en dat zal ik eens fixen zie !, waarop ik antwoordde “ als je ook maar één letter verandert aan mijn contract heeft morgen telenet een klant bij”, zo is dat, en toen liet hij het zo.. Zodus, laat je niets wijsmaken, die 2e sim is enkel voor data , alhoewel volgens mij je er ook kan mee bellen, want het ding heeft een tel-nr, en het verbruik ervan wordt op de aanrekeningen vermeld (0 euro als ik enkel via WIFi verbindt, inbegrepen in abbo, maar bellen is apart te factureren, net als gewone telefoon, maar kosten aanrekenen ??????
bij de oude packs kun je met die 2de sim niet bellen wel sms’en
bij mijn pa hebben ze dit ook gelapt en kan hij alleen nog aan een dure tarief internetten, Proximus hun uitleg was dat ze die niet meer kunnen activeren zoals het vroeger was en in het begin “ internet free weekend” noemde. omdat dit in hun systeem niet meer toelaat, dus eens ze dit veranderd hebben ben je de peer, het schilde niet veel want hij was ook van zin om over te stappen naar een andere provider.
@Timpie Een collega van de commerciële dienst zal contact met je opnemen om jou het nodige hierover uit te leggen. Groetjes, Antonella
Ik heb woensdag van Proximus telefoon gehad. Althans dat denken we. De lijn was heel slecht. Die persoon kon mij wel zeggen dat ik over mij tarief gegaan was, dus zal het wel waar geweest zijn. Maar dit is het probleem niet. Ik zou binnen de 24u naar mobilus L gaan. Maar tot op heden zijn ik nog altijd met M. Nu zat ik te kijken om gewoon alles naar flex te laten omzetten. Zit nu op maxi van 10 jaar geleden.
Voor maandag komt er niemand van Proximus meer langs op dit publieke forum
In principe kunt u zelf via MyProximus aanpassingen doorvoeren zoals bv. Mobilus M → Mobilus L
(mijn producten - mobiel : bekijk en wijzig mobiele opties)
Ik vermoed dat de betrokken aanpassing evenwel niet “onmiddellijk” is ( binnen 2u of morgen zondag - batch tijdens nacht?)
Ik weet niet of het via MyProximus al mogelijk is om naar Flex over te schakelen.
Bv.
https://www.proximus.be/nl/id_personal/particulieren.html
via packs - het beste pack voor jou doe de test
&
bv.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_flex_faq/particulieren/cr-all-flex-packs/flex-veelgestelde-vragen.html
Ik heb al een Proximus-pack en wil overschakelen naar een Flex, wat gebeurt er met mijn huidige producten?
Je bestelt gewoon je Flex pack en wij zetten jouw huidige producten automatisch om. Afhankelijk van de samenstelling van je huidige pack, zal je rechtstreeks kunnen bestellen via het web of zullen we je contacteren via onze klantendienst.
Als men vanuit Proximus uw abonnement wil veranderen vraag dan steeds een schriftelijke offerte. Dan kun je vergelijken met de huidige factuur.
Alvast bedankt voor de reacties maar de produce om te wijzigen is gekend. Het was eerder vragen of het kan dat mijn internetpakket van 10 jaar geleden nog steeds marktconform is.
Ieder bedrijf zal steeds proberen een duurder pakket aan te smeren. En aangezien Proximus ons niet belt wil dit in mijn ogen betekenen dat we al meer betalen.
Zoals gedacht betalen we veel te veel. Normaal gezien bellen ze ons morgen en stappen we naar flex over. Daar zitten 2 gsm in. 1x 15gb en 1x 5gb. Het enige wat we verliezen is het NL BOEKET en mogelijk Norton. Het is maar eventjes 30 euro goedkoper en nu zal er nog een gsm extra bij zitten.