Vraag

Waardebon GSM Recyclage


Beste diensten van Proximus, 

 

Ik heb reeds enkele maanden een waardebon ter waarde van 250 Euro in mijn bezit, dit door het inleveren van een oud GSM-toestel. De waardebon heeft een geldigheidsdatum tot 18/07/2021(6 maanden geldigheid). 

 

Ik heb de intentie om deze bon te gebruiken voor de aankoop van een smartwatch.

Op de website van Proximus en in de Proximus Shops zijn enkele smartwatches van Samsung te verkrijgen. In de webshop voor het moment enkel de Samsung Active 2 lijn. Voorheen de Samsung Galaxy Watch 3 doch deze is niet meer online in het aanbod sinds enkele weken.

Met de bon slaag ik er niet in om online de aankoop te verrichten. 

Ik heb mij de voorbije 2 maanden reeds aangeboden bij verschillende Proximus Shops, ik kreeg steeds de melding geen voorraad te hebben en werd meermaals doorverwezen naar andere Proximus winkels, ik werd wel steeds vriendelijk te woord gestaan: 

Gent Kouter

Kortrijk

Gent Veldstraat

Gent Sint-Denijs-Westrem 

 

Vandaag 08/07/2021 kreeg ik de melding in de Proximus Shop te Gent Sint-Denijs-Westrem dat de geëtaleerde smartwatches (in toonzaal de Active 2 en Galaxy watch 3) niet meer te verkrijgen zijn en tevens niet meer in voorraad komen. Wellicht komt er een nieuw model Samsung smartwatch aan in de komende weken. Een voorraadstatus van andere winkels kon niet geraadpleegd worden. Ik kreeg ook de melding dat de waardebon niet kan verlengd worden. De waardebon dient in 1x opgebruikt te worden. 

 

Ik wens de bon niet te gebruiken voor de aankoop van een nieuwe GSM gezien ik een iPhone 11 pro in mijn bezit heb die in uitstekende staat verkeert. Ik wens de bon eveneens niet te gebruiken voor een JBL geluidsbox, oortjes of koptelefoon gezien ik dergelijke zaken reeds in mijn bezit heb en deze eveneens niet aan vervanging toe zijn.  Tevens heb ik geen 5-6 GSM-hoesjes nodig.

 

Ik had vervolgens de intentie om Proximus per email aan te schrijven, wanneer ik via de website een mail wou opstellen kwam ik steeds terecht op het telefoonnummer van de klantendienst en werd ik niet doorverwezen naar een contactformulier of mailadres. De geautomatiseerde chat vind ik ook niet zo handig. 

 

Wanneer ik op 08/07/2021telefonisch contact opnam met de klantendienst en mijn relaas deed kreeg ik de melding dit per email te verrichten. Wanneer ik vervolgens meldde dat dit via de website niet mogelijk is kon de medewerker mij geen rechtstreeks mailadres melden en werd ik terug naar de website doorverwezen. Wanneer ik toen de stappen meldde waardoor dit via de website niet lukt werd de lijn gewoon dicht gelegd. 

 

Graag had ik de diensten van Proximus gevraagd of het alsnog mogelijk is om de waardebon te verlengen met oog op de aankoop van een smartwatch van het toekomstig aanbod? 

Indien dit niet mogelijk is had ik graag vernomen hoe ik een smartwatch (huidig online aanbod/ aanbod geëtaleerd in de winkels) kan aankopen met de waardebon?

 

Met vriendelijke groeten, 

Anthony DH  


19 reacties

Morgen zullen de Prox forummedewerkers je hierbij meer uitleg kunnen geven en verder helpen.

Is er een manier omalsnog antwoord te kunnen krijgen van medewerkers Proximus op dit forum? 

Reputatie 7
Badge +3

@AnthonyDH  Ik heb je vraag doorgezonden aan de betrokken dienst. Ik laat je spoedig feedback. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@AnthonyDH  Dag, ik heb antwoord gekregen. Ze laten me weten dat ; 

We kunnen een watch Galaxy Act 2 Black of Gold laten afleveren in de winkel van uw keuze.

Laat u me weten waar dit mag geleverd worden?

Groetjes

Luc

Beste, 

Bedankt voor het aanbod! 
 

Ik heb terug een shop bezocht vandaag en heb enkele accessoires gekocht met oog op doorverkoop aan een lagere prijs. 
 

Zodoende kan ik een recentere smartwatch aankopen. 
 

Met vriendelijke groet, 

AnthonyDH


 

 

Volgens de website wordt de inruilwaarde van mijn oude smartphone een Motorola G type 4G 2nd Generation geschat op 25 euro. De actie op de website vermeldt dat er 20 euro extra wordt uitgekeerd. Ik naar de Proximus shop om te cashen. Vriendelijke medewerker kijkt het IMEI-nummer van mijn toestel en besluit dat maximum voucherwaarde 20 euro. Wat de website ook moge beloven dat is niet zijn verantwoordelijkheid. Oké ik aanvaard zijn bod want hij zal het wel best weten. Heb ik mij vergist, kan steeds. Nadien toch nog eens gebeld met de klantendienst en die kan alleen maar toegeven dat het aanbod op de website een voucher bedrag aangeeft van 25 euro (toestel is nog in prima werkende staat) verhoogd met 20 euro inruilactie = 45 euro. Ik wil de medewerker in de shop best geloven dat hij niet meer kan uitkeren dan wat zijn systeem aangeeft, maar dan zit er toch iets niet snor met de info op de website. Misleidende reclame? Noch de klantendienst noch de shop voelen zich verantwoordelijk voor wat op de website staat.

Hoe zit dat nu eigenlijk? 

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker op dit publieke forum

ook ik vind vandaag om 16h25”maar 20 euro +20 euro via de website

 

&

Oude gsm laten recycleren of hergebruiken voorwaarden | Proximus

Dat vind ik vandaag 17:31 op de website. Kijk ook eens naar de laatste regel: Bovenop de inruilwaard nog eens 20 euro.

 

Laat staan dat het “maar” 20 euro is in plaats van 25 euro dan nog is een voucher van 20 nog geen 20 + 20 = 40euro. Of zie ik het verkeerd?

Het is gewoon best dat je een reactie, van iemand die van Proximus zelf is, afwacht.
Morgen komen ze terug langs hier en daarom ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen.  

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat u voor maandag geen reactie meer van Proximus medewerkers (moderator) op dit publieke forum zult krijgen

Nee u ziet dat zeker niet verkeerd: op basis van de door u bekomen info op de website betreft het 25+20 = 45 euro, zelf bekom ik via dezelfde website (via andere server?) 20+20 = 40 euro voor een toestel in perfecte staat

 

= Tenzij het toestel niet in perfecte staat zou geweest zijn, heeft de betrokken Proximus center medewerker mijns inziens a) een “professionele fout” gemaakt en b) dient Proximus hieromtrent een “klachtendossier” op te maken (ter correctie)

 

Ter info: ik heb mij inderdaad vergist in mijn vorig bericht en is het pas maandag dat er iemand van proximus zelf terug langskomt hier om je hierbij verder te helpen.

Ik vrees dat u voor maandag geen reactie meer van Proximus medewerkers (moderator) op dit publieke forum zult krijgen

Nee u ziet dat zeker niet verkeerd: op basis van de door u bekomen info op de website betreft het 25+20 = 45 euro, zelf bekom ik via dezelfde website (via andere server?) 20+20 = 40 euro voor een toestel in perfecte staat

 

= Tenzij het toestel niet in perfecte staat zou geweest zijn, heeft de betrokken Proximus center medewerker mijns inziens a) een “professionele fout” gemaakt en b) dient Proximus hieromtrent een “klachtendossier” op te maken (ter correctie)

 

Het toestel is volledig in orde. De proximusshop medewerker heeft daarover ook geen enkele opmerking over gemaakt. 

Reputatie 7
Badge +3

@rudi vr 

je klantgegevens heb ik gevonden.

In welke shop ben je geweest?

Ik ga dit verder laten nakijken

groeten

Tina

Dag Tina, 

 

De Proximus shop in de Gasthuisstraat in 2300 Turnhout.

 

Groeten

rudi

Reputatie 7
Badge +3

@rudi vr 

betrokken diensten zijn verwittigd om mee na te kijken.

groeten

Tina

@rudi vr

betrokken diensten zijn verwittigd om mee na te kijken.

groeten

Tina

Hallo Tina, 

 

Wat is het verdict geworden?

 

groeten

 

Rudi

Reputatie 7
Badge +3

@rudi vr 

bericht betrokken dienst:

The €20 extra is already included in the total amount of €25 showing on the website.

Dus heb ik gevraagd om de website aan te passen , zo is het niet correct geformuleerd… Excuses

Groetjes

Tina

Reageer