@Connie Isebaert ik weet niet of dit nog altijd kan door naar het nummer ##61# te bellen
maar via myproximus kun je die ook uitschakelen
→ Mijn producten | Proximus
Als het over pay and go gaat, zal het uitschakelen van de voicemail niets oplossen… de telefoon gaat 5 keer bellen en dan naar voicemail, of gewoon naar niets als voicemail is uitgezet. Zonder voicemail gaat telefoon dus NIET LANGER BELLEN dan mét voicemail. Deze politiek hanteert Proximus om meer abonnementen aan te smeren. Nu weet ik niet meer of andere providers langere beltijd hanteren, maar ik dacht dat die toch langer belden met pay en go ( of prepaid kaartjes dus) Het is te lang geleden dat we nog bij mobistar waren (ondertussen orange geworden zeker)
Laat ons de reactie van Proximus medewerkers op dit publieke forum afwachten
Concreet werd op het Fr-forum de voice mail ook voor P&G door medewerkers uitgeschakeld
Bij de uitschakeling van de voice mail blijft de telefoon/GSM gewoon bellen (de doorschakelig is niet meer actief)
Als de mogelijkheid om voicemail uit te schakelen voorzien is in pay & go zie ik niet in waarom het niet zou lukken, gewoon zelf proberen bel met een ander toestel of vaste telefoon naar je gsm/smartphone en je weet het direct toch!
Zo laat je je telefoon langer rinkelen | Radio 2, de grootste familie
@Connie Isebaert: Heb je een MyProximus account voor de Pay and Go kaart van je ouders? Daarin, als je klikt op Producten (onderaan), dan op Instellingen, zie je staan Voicemail en die kan je op Nee zetten. Het kan een paar uur duren voor de aanpassing gedaan wordt. Daarna belt het zeker tussen de 60/90 seconden. Ik heb dat zelf zo gedaan, werkt prima.
Een Proximus moderator kan het zeker ook voor je doen als je geen MyProximus hebt voor dat nummer.
De pay&go kaart van mijn ouders werd geregistreerd onder mijn naam daar zij niet over een e-mailadres beschikken.
Het telefoonnummer is echter niet terug te vinden bij Myproximus, dus kan ik het ook niet zelf aanpassen. Ik zal inderdaad beroep moeten doen op een Proximus moderator...
@Connie Isebaert : voor een Pay and Go kaart moet je wel een aparte MyProximus account maken, met een verschillend email adres.
@Connie Isebaert ik weet niet of dit nog altijd kan door naar het nummer ##61# te bellen
maar via myproximus kun je die ook uitschakelen
→ Mijn producten | Proximus
reeds geprobeerd te bellen naar ##61# en lukt niet.
gsm nummer niet terug te vinden onder producten myproximus...
langer laten rinkelen: dat werkt misschien met een smartphone maar niet bij een gewone gsm met pay&go kaart
@Connie Isebaert : een Pay and Go kaart staat inderdaad niet in je pack MyProximus, daarvoor moet je een aparte MyProximus account maken met een mailadres dat verschilt van je andere MyProximus login.. Dat heb ik ook gedaan.
Daarnaast hebben we ook een Flex met mobiles, maar de Pay and Go is afzonderlijk.
@Martin : je kan de rinkeltijd niet aanpassen bij een Pay and Go, maar je kan de voicemail wel afzetten.. Ik heb het zelf gedaan. Rinkelt nu zeker 60 seconden. Daarnet nog uitgetest.
inderdaad zoals hier op het forum al het volgende verschenen is:
Ja kunt het aantal seconden perfect instellen op voorwaarde dat je en abonnement hebt.
Een eenvoudige code op je gsm/smartphone intikken volstaat.
Dit zijn de codes die je bij Proximus, Base en Mobistar moet invoeren
om je gsm 30 seconden lang te laten rinkelen
(15 sec is default en 30 sec het maximum)
Sorry als mijn uitleg onduidelijk is overgekomen.
@Connie Isebaert : een Pay and Go kaart staat inderdaad niet in je pack MyProximus, daarvoor moet je een aparte MyProximus account maken met een mailadres dat verschilt van je andere MyProximus login.. Dat heb ik ook gedaan.
Daarnaast hebben we ook een Flex met mobiles, maar de Pay and Go is afzonderlijk.
Met héél veel moeite verschillende keren een account proberen aan te maken en na veel verwoede pogingen toch gelukt. (Ondanks validatie van mailadres bleek bij het inloggen het mailadres niet gekend)
Kon uiteindelijk inloggen, vond onder producten de gsm met Pay en Go terug, voicemail kon ik uitschakelen. De afhandeling zou 2 uur duren. Geen mail of sms gekregen dat dit in orde zou zijn.
Opnieuw ingelogd en tot mijn grote verbazing zag ik voicemail weer op ‘on’ staan…
Wat kan ik eigenlijk nog meer doen, zeg!
@Connie Isebaert , nog eens proberen zou ik zeggen en anders, dan zal het door een Proximus medewerker moeten gebeuren.
voor sommigen werkt het niet en blijkbaar voor anderen wel!
@Connie Isebaert : PS: noteer het gsm nummer van je ouders al in de privê sectie Ticket : klik op je avatar: Mijn profiel: Profiel bewerken: Ticket (onderaan).
Dat kan alleen gezien worden door Proximus medewerkers en zo gaat het vlotter.
→ profielgegevens invullen/aanvullen
(in het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen)
zodat ⌘-medewerkers hiermee direct aan de slag kunnen.
@Martin
ik heb er geen behoefte aan om de voice mail uit te schakelen maar rekening houdende met de reacties op dit Nl en het Fr forum kan aangenomen worden dat de functie in MyProximus niet of niet correct werkt (en ik heb het zelf ook zonder succes geprobeerd)
dan heb ik een beter P&G kaartje
Ik vermoed dat het niet met het/deP&G-kaartje(s) te maken heeft maar eerder met de communicatie vanuit MyPx met “de achterliggende platformen” = operation and maintenance centra
Er is nog één en ander dat niet of niet correct werkt in MyPx (zie andere berichten waarvoor een oplossing uitblijft)
de 3 werven van proximus: 1) netwerk, 2) IT en 3) klantendienst (en alle 3 even prioritair)
maar we wijken af van de initiële vraag van de auteur
was inderdaad maar om te lachen dat ik dat gezegd heb want op de andere gsm met p&g werkt het ook, maar ‘k zal het maar niet proberen om die terug aan te zetten want anders krijg ik het mss niet weer uit !!
Heb werkelijk al alles geprobeerd, echt waar. Gsm nummer staat al heel de tijd in profiel van dit forum.
Op dit eigenste moment via Myproximus 4e (!) poging aan het laten lopen om voicemail uit te schakelen.
Krijg telkens de melding ‘in behandeling’ en dat het 2 uren kan duren. Bij controle/nazicht wordt de voicemail automatisch weer als ingeschakeld weergegeven na 2 uur.
Ik geef het op na deze poging. Volgende week waag ik mijn kans bij een medewerker in een Proximuswinkel met gsm en het bewuste Pay en Go kaartje. Wish me a lot of luck!
Langs een proximus forummedewerker om zou dit toch ook moeten kunnen in orde gezet worden.