Skip to main content

Goeiedag,

Ik zou graag van Orange (betaald door mijn werkgever) terugkeren naar Proximus (die ik dan zelf ga betalen) via Easy Switch en zeker mijn eigen telefoonnummer (het enige wat ik ooit gebruikt heb) behouden. Exacte maand weet ik nog niet.

Ik zie door de bomen het bos niet echt m.b.t. het Easy Switch gegeven, kan iemand mij het stappenplan even uitleggen of link doorgeven aub?

Is behoud van mijn nummer gegarandeerd?

Groeten.

@Emmanuel 9070 

De Easy switch is als je al je diensten , dus vaste lijn , internet en tv wil omzetten naar je nieuwe provider. Als het hier enkel betreft een mobiel nummer heb je geen Easy Switch nodig. Dan volstaat het om online of in een shop een abonnement aan te vragen , gsm nummer ingeven welke je wil behouden en dan komt de rest in orde. 

Uit je verhaal is niet duidelijk of je een totaal pakket neemt of enkel je gsm wil over zetten. 

Maar als jou werkgever de gsm betaald dient er wel een onderlinge overeenkomst te zijn dat jou werkgever het goedkeurt om je gsm nummer om te zetten. Hij is de contract houder? of staat het contract op jou naam en betaald je werkgever je maandelijks op je loon? 

Beste ​@patrick1981,

Wij zitten hier thuis met alles bij Proximus, van vaste lijn over internet naar mobiel telefoneren.

Mijn werkgever is de klant bij Orange, hij betaalt dus mijn telefoonverbruik. Het nummer zelf heb ik zelf al decennia en wil ik ook behouden.

Groeten.

@Emmanuel 9070 

Dus als ik het goed begrijp wil je dus nog je gsm toevoegen in je bestaande pack bij Proximus. 

Als het contract op je werkgever zijn naam , dus bij Orange ,  staat dan dien je wel met je werkgever een aantal dingen te regelen voor je een overstap kan doen. 

Als het contract op jou naam staat , dus bij Orange , dan kan je gewoon online of in een shop je aanvraag doen. 

Dat is het probleem een beetje van een werkgever. Als die het contract beheert kan je nooit zo maar een aanvraag doen om over te gaan. Daar moet je met je werkgever voor samen zitten en dit in orde te brengen. Als die zegt zet maar om ja dan is het simpel. Maar sommige werkgevers hebben grotere contracten maar hebben ook bepaalde voorwaarden. 

Dag ​@Emmanuel 9070 best maak je jezelf eerst titularis van dit mobiele nummer, hiervoor kun je bij Orange om een overname vragen.

Dag ​@HeidiE, kan dat middels een invulformulier of hoe doe ik dat best?

@Emmanuel 9070 bij Proximus is dat met een overnameformulier - hoe dat bij Orange in z’n werk gaat kun je best bij hen navragen.

Fyi

Wat doen als een werknemer het bedrijf wenst te verlaten? | Orange Business - België

Uw werknemer wil zijn nummer als particuliere klant behouden. In dat geval gaat u naar de Klantenzone om het nummer te migreren naar prepaid. Uw werknemer kan dan zelf het door hem gewenste abonnement kiezen op de website voor particulieren. Om dat te doen gaat u naar het gedetailleerde overzicht van het nummer, klikt u op de knop 'ON' en daarna op 'Het nummer migreren naar prepaid'. Het verzoek wordt binnen twee werkdagen behandeld.

=

Uw nr X bij Orange op naam werkgever door uw werkgever laten omzetten in prepaid Orange

Vervolgens kunt u zelf (na enige dagen) het betrokken Orange prepaid nr naar Proximus overdragen (portering waarbij u ook het SIMnr van uw Orange nr aan Proximus dient mee te delen)

Mogelijks/vermoedelijk dient u wel voor de overdracht naar Proximus enig beperkt belkrediet op uw Orange prepaid nr te zetten (om het actief te zetten/houden)

Bedankt voor de uitleg ​@M_016, wat SIMnr betreft, staat dat op de SIM kaart in de gsm?

Inderdaad 

Reageer