Uitschakelen Pay & go is de hel

  • 2 September 2022
  • 11 reacties
  • 250 Bekeken

Zoals velen heb ik alle forum afgeschuimd. In eerste instantie heb ik zelf geprobeerd de voicemail op de kaart van mijn moeder uit te schakelen. Dit zou (op een ulta omslachtige manier) moeten gaan als je een account aanmaakt. Dit heb ik gedaan. En bij de voicemail aangeduid dat dit nee moest zijn. Er gaat dan een wieltje draaien (alsof er iets blijft hangen) op de plaats van de schuifschakelaar ja/nee. Tegelijkertijd komt er een melding dat dit enkele duren kan duren, dus je wacht geduldig af. Na enkele uren geprobeerd en ik kom natuurlijk nog op de voicemail van mijn moeder uit. Dezelde dag heb ik het nog 2 x geprobeerd, tevergeefs.

We hebben gebeld naar de klantendienst. Tevergeefs.

Mijn zus is zelf naar de proximuswinkel geweest (waar ze zeiden dat ze de voicemail uitgezet hadden.)

Niet gelukt.

Via de klachtendienst online geprobeerd => niet gelukt, want dit wordt beantwoord door een automaat die de vraag NIET begrijpt, zelfs na 5 x opnieuw formuleren en je wordt  niet zoals op normale klachtendiensten doorgeschakeld naar een medewerker.

Dit hele gebeuren heeft ons ondertussen al uren nuttige tijd gekost en veel ergernis.

De pay & go kaart is bedoeld voor bereikbaarheid van mijn moeder van 81 jaar. Ze kan echter de telefoon niet opnemen binnen de korte tijd voor het antwoordapparaat.

Ik vind het ronduit een schande, dat deze oplossingen duidelijk opzettelijk worden geblokkeerd. 

Ik hoop dat we alsnog een oplossing krijgen. Anders zorgen we voor een overstap naar een andere provider en ga ik als dit beter meevalt ook de diensten voor het bedrijf overschakelen naar deze provider.

 


11 reacties

Wat daar de (technische?) reden voor is weet ik niet, maar je bent niet de enige met dit probleem.
In het (recente) verleden is hetzelfde verzoek dan ook meermaals aan bod gekomen. De PX medewerkers kunnen dat voor jou(w grootmoeder regelen, maar dan hebben ze uiteraard de noodzakelijke gegevens wel nodig.
Is je profiel aangevuld? Vermeld zeker het telefoonnummer van je moeder.

Ter info:

In afwachting van een reactie/hulp van een Prox medewerker, lees ik inderdaad het volgende hier→  

Voicemail van je gsm of vaste lijn | Proximus

 

De medewerker in de winkel heeft tegen mijn zus niet gezegd dat het niet kon. Integendeel. Hij heeft gezegd dat hij het had uitgeschakeld. Hij heeft dus waarschijnlijk gewoon hetzelfde gedaan als wat ik gedaan heb en zoals het beschreven staat. Alleen HET WERKT NIET.

Reputatie 2
Badge

Je kan je voicemail niet uitschakelen bij een Pay&Go-kaart, dat werkt dus idd niet. Ik vrees dat de medewerker niet goed op de hoogte was; de info van @Martin lijkt me betrouwbaarder te zijn.

Ik heb hier op het forum altijd gelezen dat het niet kon, maar laat ons een reactie van een Prox medewerker afwachten.

Reputatie 7
Badge +4

Technisch kan het (nog altijd), conform de productspecificaties mag het evenwel niet (meer)

Cfr bv.

Voicemail impossible à désactiver sur Pay&Go | Proximus Forum

Théoriquement il n’est pas possible de supprimer le voicemail d’un prepay, Enfin, “plus” possible

Mais je viens de le supprimer techniquement ;)

= het volstaat een reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum af te wachten om een mogelijke oplossing te bekomen

Heb ik nu een reactie van een proximus medewerker ontvangen? Als er ergens duidelijk stond dat het niet kon (en er geen knop (die niet werkt) was om dit uit te schakelen) hadden wij hier niet al heel veel tijd en ergernis in moeten. GRAAG DUIDELIJK COMMUNICATIE BESTE PROXIMUS.

En misschien uw personeel wat beter opleiden en/of informeren graag.

In ieder geval als het niet geregeld word, zoeken we de oplossing voor mijn 81 jarige moeder elders, want ik vind gewoon geen oplossing binnen jullie andere producten. Als jullie hier niet voldoende aan verdienen, maak dan gewoon die pay en go wat duurder.

@ontevreden over pay en go

Nee een reactie/evt oplossing van een Prox forummedewerker (moderator) moet nog komen.

( bij hen staat een ⌘-embleem naast hun naam)

Bijvoorbeeld:

 

Reputatie 2
Badge

Mocht er geen oplossing komen, dan is er altijd een (laatste) mogelijkheid om onderstaande doorschakelingen te fixen (zie *) naar een simkaart die niet in een gsm zit / in een gsm zit die uit staat, en waarbij de voicemail wél uitgeschakeld werd. Bijvoorbeeld een BASE 0 :).

Zo doe ik het voor mijn professioneel nummer, waarvan mijn werkgever vind dat ik een voicemail MOET hebben (en dus ook niet desactiveerbaar is).

 

*

Oproepen doorschakelen indien niet opgenomen:
Activeren: **61*telefoonnummer**30# [zend] (vervang tijd door het aantal seconden waarna doorgeschakeld moet worden, dit kan in perioden van vijf seconden)
Annuleren: ##61# [zend]
Status opvragen: *#61# [zend]

Oproepen doorschakelen indien uit of buiten bereik:
Activeren: **62*telefoonnummer# [zend]
Annuleren: ##62# [zend]
Status opvragen: *#62# [zend]

Oproepen doorschakelen indien in gesprek:
Activeren: **67*telefoonnummer# [zend]
Annuleren: ##67# [zend]
Status opvragen: *#67# [zend]

@JLPS_ maar dan moet je toch nog een bijkomend gsm abo nemen (voor de sim naar waar je doorschakelt) of versta ik je uitleg verkeerd?

Edit: Ja nu snap ik het BASE0 = 0€ 😊

maar blijft dit 0€ zelfs al heb je, ik zeg maar iets, gedurende maanden/jaar geen verbruik op dit base0 abo?

ik had beter de uitleg op Base zelf eens gelezen (was een beetje lui :-)

Bel, sms of surf dus minstens 1 keer per jaar!

Bel dus even naar je voicemail op het nummer 1933. Het volstaat en is gratis in België.

Reputatie 2
Badge

Je moet er actief blijven, en dan is het voldoende om de x-aantal maanden eens te bellen. Ik doe het voor alle zekerheid om de 3 maanden (naar 1933, de voicemail, om het helemaal gratis te houden 😅).

Reageer