is begonnen na het ontvangen van een bericht van het nummer +3249542247 met de tekst : u heeft een spraakbericht van uw arts met een link : atmeeyahomes.in/txa/?3XGiD91C8sTLN-Koqfw . ik was een bericht verwachtend van de arts dus ik klik op die link en ga daar mee door omdat er een teken van proximus bij stond , het was iets van voicemail zo te zien , daarna was het berichten programma op mijn gsm naar iets anders en kon ik geen berichten meer versturen , ook was mijn gsm ook telens plat na +/- 1 uur . maw onbruikbaar , met veel moeite dat programmatje opnieuw kunnen verwijderen maar nadien nog steeds geen smsje kunnen versturen , al 2 maal naar de winkel geweest en zelfs een nieuw sim kaartje mee gekregen zonder resultaat mijn nummer 0479******
Ter info: pas overmorgen zal hier iemand die van Proximus zelf is langskomen, maar je kan wel nog vandaag en ook morgen bellen naar 0800228000.
Lijkt me toch (heel) vreemd… Ik zou niet wachten tot er iemand van Proximus op het forum langskomt, maar ASAP de klantendienst bellen..
Indien het een smartphone (android?) betreft zou ik op basis van bovenstaande informatie een antivirus programma laten lopen om eventuele (nog voorhanden) malware te verwijderen en/of teruggaan naar de fabrieksinstellingen (met eventueel alle gevolgen dienaangaande … verlies van data/contacten/….)
Ter info:
Berichten via sms, mms of rcs versturen en ontvangen | Proximus
Verbinden met mobiel Internet | Proximus
kzal maar terug gaan naar fabrieksinstelling , kzie niet echte een andere optie , eerst al mijn foto’s en documenten overzetten
Om je toestel terug in orde te maken kan je volgende stappen volgen. Daarna mag je ons contacteren zodat die uitgaande beperking voor je SMS’en terug verwijderd kan worden.
Methode 1: Zet je toestel terug naar fabrieksinstellingen
Aan de slag:
- Schakel de vliegtuigstand in op je smartphone.
- Zet je toestel terug naar fabrieksinstellingen. Het proces om dit te doen varieert, afhankelijk van de fabrikant van het apparaat. Let op: als je geen back-ups hebt ingeschakeld, verlies je je gegevens.
- Herstel je gegevens met je back-up. Let op: de back-up moet gemaakt zijn voordat je de applicatie en het virus installeerde.
- Je apps moet je opnieuw downloaden uit de applicatiestore.
Methode 2: Herstart je toestel in "safe mode" en verwijder de valse app
Aan de slag:
- Herstart of start het toestel en kies voor 'safe boot' of 'safe restart'. De manier om dit te doen kan verschillen van toestel tot toestel. Soms moet je bv. de volume knop gelijktijdig ingedrukt houden. Zoek zo nodig op hoe dit werkt voor jouw toestel (merk, type, versie). Kijk hier hoe je dit doet.
- Je toestel staat nu aan in 'safe mode'. Je leest dit ergens op het scherm.
- Ga nu naar 'instellingen', 'apps'.
- Kies de valse app en 'uninstall' deze app.
- Zet je toestel opnieuw uit en herstart in de normale modus.
Om te eindigen
- Verander alle wachtwoorden van je accounts waartoe je toegang hebt met je smartphone.
- Het kan zijn dat er in jouw naam een sms-bericht naar al je contacten is gestuurd. Verwittig je contacten zo snel mogelijk.
Als er vanop jouw nummer berichten naar je contacten gestuurd zijn, merk je dat misschien niet onmiddellijk op. Op de afrekening van je telefoonkosten kan je wel zien dat er massaal berichten verstuurd zijn. Neem contact op met je operator als je dit opmerkt op je factuur. Pas wanneer je de app verwijderd hebt, kan je nummer niet meer misbruikt worden.
na het opnieuw opstarten krijg ik dat niet te zien save modus , dus zal maar naar fabrieksinstelling gaan , en het inderdaad zo te zien dat flubotvirus.
bedankt voor de info
na het teruggaan naar fabrieksinstelling nog altijd geen smsjes kunnen versturen !!!!!!!
Heb je ook aan volgende stappen gedacht ?
- Verander alle wachtwoorden van je accounts waartoe je toegang hebt met je smartphone.
- Het kan zijn dat er in jouw naam een sms-bericht naar al je contacten is gestuurd. Verwittig je contacten zo snel mogelijk.
Als er vanop jouw nummer berichten naar je contacten gestuurd zijn, merk je dat misschien niet onmiddellijk op. Op de afrekening van je telefoonkosten kan je wel zien dat er massaal berichten verstuurd zijn. Neem contact op met je operator als je dit opmerkt op je factuur. Pas wanneer je de app verwijderd hebt, kan je nummer niet meer misbruikt worden.
alvast bedankt maar wanneer ga ik dit weten ? momenteel werkt het nog niet
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.