Vraag

Slechte ontvangst

  • 13 March 2020
  • 31 reacties
  • 5021 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Voor VOIP heb je zelf een apart telefoontoestel dat belt via het internet, zie hier : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cable_fix/particulieren/support/vaste-lijn/telefoon-en-fax/telefoons/de-aansluiting-van-uw-telefoontoestellen-en-vaste-lijn-controleren.html Je hebt wel een B-BOX3v+ nodig. Op een smartphone is dit ook mogelijk. Maar wel betalend: https://www.voiptiger.com/nl/smartphone Maar dan moet je een apart abonnement afsluiten. Het beste is dat Proximus controleert of er geen problemen zijn met de zendmast in jouw buurt. Ikzelf woon ook in een groene,bosrijke omgeving en op een bepaalde plaats is er buitenhuis totaal geen verbinding mogelijk.

Reputatie 7
Badge +4

hi @JRN ik heb even de gecontroleerd voor regio sint truiden maar vind daar geen gekende issues op momenteel
kan je je straatnaam even doorgeven ?
dan kijk ik meer in detail na

Reputatie 6
Badge +2

Ik ken nog wel een plaats die groen is maar toch zonder bereik, geen enkelstreepje.

Als seffens iemand, die van proximus zelf is, hier langskomt zullen zij dit verder natrekken voor u.

Bedankt voor je antwoord Martin. 

 

Volgens de kaart zitten we in een groen gebied/randje geel dus in theorie ok. De verbinding is ook buitenshuis slecht, max 2 streepjes… Wie contacteer ik voor een test op antenne problemen? 

 

ter info: bv op deze dekkingskaart kun je zien wat voor je regio aangegeven wordt 

https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile

Natuurlijk kan binnenhuis de ontvangst veel lager zijn naar gelang de bouwmaterialen die gebruikt werden. 

Maar een proximus medewerker kan zelf laten natrekken of er in die regio bv antenne problemen gekend zijn.

Ook kan het ontvangstniveau verschillen bvb als je op 3G staat of op 4G 

Reageer