Dag @Naick het is jammer genoeg niet meer mogelijk om deze te heractiveren. Mvg, Heidi
Waarom niet? In het verleden kon dit toch? Hoe moet ik nu aan mijn bankdiensten geraken?
Jullie moeten dit nummer toch ook 6 maanden bijhouden.
Ter info: Ik heb hier al vroeger gelezen dat dit binnen de 7 dagen na verval alleen nog kon, het nummer wordt wel voor een langer termijn in een reserve poel gehouden en ik denk dat dit 6 maanden is, tenzij een PX moderator mij tegenspreekt!
zie bvb ook hier
Een heractivatie wordt enkel nog in uitzonderlijke gevallen toegestaan, bijvoorbeeld voor een personenalarm. Nummers worden 3 maanden niet opnieuw vrijgegeven, 6 maanden is enkel in het geval van een overdracht naar een andere operator (import of export).
@Naick
Je vraagt hoe je aan je bankzaken geraakt en aan Paypal
Over Paypal weet ik niets, ik weet dat het bestaat en weet ongeveer wat het is. Verder krijg ik af en toe een (spam)mail die mij vraagt mijn gegevens te verifiëren - Ik zou niet weten waarom.
Wat als je contact opneemt met Paypal (dat je dus ook al een jaar niet meer hebt gebruikt?) Is je account nog wel actief?
Verder vraag ik me af hoe je het voorbije jaar bankzaken hebt gedaan. Okee het zijn mijn zaken niet. Daarom raad ik je aan contact op te nemen met de bank. Het is aan hen om hun bankdiensten beschikbaar te maken voor jou en niet aan een provider (hier Proximus). De bank moet je een oplossing bieden. Er zijn meer mogelijkheden zoals een webapplicatie plus kaartlezer. En de app op je smartphone opnieuw voor jou activeren is toch een beetje service.
@HeidiE
Een heractivatie wordt enkel nog in uitzonderlijke gevallen toegestaan, bijvoorbeeld voor een personenalarm. Nummers worden 3 maanden niet opnieuw vrijgegeven, 6 maanden is enkel in het geval van een overdracht naar een andere operator (import of export).
Dus als ik het goed begrijp ook niet meer als je binnen de 7 dagen na verval het aanvraagt om te heractiveren?
Dag HeidiE,
Ok, dat begrijp ik. Jullie hebben uiteraard jullie procedures intern.
De situatie is eigenlijk dat mijn nummer net een paar weken vervallen is en ik dat niet gezien heb omdat ik in het buitenland was en mijn Belgisch nummer daar maar sporadisch gebruik. Ik heb op dit moment grote reparaties nodig aan mijn wagen en ik kan niet aan mijn spaarrekening om die te betalen, omdat mijn Belgisch nummer niet meer werkt.
Zou het misschien mogelijk zijn om een uitzondering te maken om me uit de nood te helpen? Ik zou het enorm waarderen en beloof dat dit nooit meer opnieuw zal gebeuren. En uiteraard, als daar kosten aan verbonden zijn, zal ik die graag betalen.
Stuur me gerust een PB als dat makkelijker zou zijn. Heel erg bedankt
@Naick
Nogmaals, je bank moet je toch kunnen helpen aan je geld te geraken? Je hebt toch een bankkaart?
Bankkantoren hebben meestal een betaalautomaat waar je overschrijvingen kan doen, normaal ook van je spaar naar zichtrekening.
En al een afspraak gemaakt met je bank voor een persoonlijk contact (tegenwoordig werkt dat op afspraak)
Dag HeidiE, je mag mijn bericht negeren. Ik heb het intussen kunnen regelen via de Proximus klantendienst :)
@Naick
Nogmaals, je bank moet je toch kunnen helpen aan je geld te geraken? Je hebt toch een bankkaart?
Bankkantoren hebben meestal een betaalautomaat waar je overschrijvingen kan doen, normaal ook van je spaar naar zichtrekening.
En al een afspraak gemaakt met je bank voor een persoonlijk contact (tegenwoordig werkt dat op afspraak)
Ik probeerde gewoon het probleem aan de bron op te lossen. Efficiëntie :)
Dag @Naick fijn om te lezen, ik sluit dit topic!