hallo ik heb mijn simkaart al een paar dagen geleden ontvangen.ik ben nieuwe klant maar wil mijn oude nummer behouden.jullie gingen zorgen voor de overdracht.is dit al gebeurd aub.het gsm nummer is 0465037248 en mijn klantnummer is 20235413
Ik ben geen Proximus-medewerker maar het door u vermelde nr is nog steeds bij Telenet volgens www.crdc.be (www.1299.be)
Zolang de overdracht niet effectief uitgevoerd is, blijft uw nr actief op het netwerk van uw oude provider (wetgeving/regelgeving om geen dienstonderbreking te hebben)
Uiteraard weet ik niet of Proximus reeds al dan niet een vraag voor overdracht aan Telenet heeft overgemaakt
Telenet beschikt indien gedaan over 1 werkdag om de vraag te aanvaarden of gemotiveerd te verwerpen
Proximus beschikt bij een aanvaarding over een periode van max. 8 dagen om de overdracht effectief te laten uitvoeren (anders dient alles te worden herbegonnen van in het begin)
Proximus medewerkers zijn normalerwijze pas vanaf morgen terug aanwezig op dit publieke forum
Telenet beschikt indien gedaan over 1 werkdag om de vraag te aanvaarden of gemotiveerd te verwerpen
blijft je nummer dan actief bij TN na verwerping en gedurende
en blijft het ook actief bij TN gedurende die 8 dagen waarvan sprake hieronder:
Proximus beschikt bij een aanvaarding over een periode van max. 8 dagen om de overdracht effectief te laten uitvoeren (anders dient alles te worden herbegonnen van in het begin)
die opdracht dan effectief uitvoeren door prox dan ben je een tijd zonde actief nummer dus niet actie bij TN en niet actief bij Prox en voor hoelang max?
Uiteraard (op soms gemaakte fouten na)
er in een verschil tussen vraag van nummeroverdracht door X aan Y (Proximus aan Telenet) en een vraag van X aan Y (Proximus aan Telenet) voor effectieve uitvoering ervan
zoals reeds eerder in andere berichten geschreven is het basisprincipe dat de dienstverlening gegarandeerd blijft (= communicatie mogelijk blijft en de dienstonderbreking beperkt blijft tot de omwisseling van de sim)
‘t is maar dat ik zo dikwijls hier vaststel dat dit dus in de realiteit niet het geval is dat er communicatie mogelijk blijft bij de, in dit geval hier, TN operator tot de omwisseling van de sim waar de communicatie dan via Prox mogelijk word!
= de uitzonderingen (hier) bevestigen de (algemene) regel
ik hoop dat het probleem morgen vrijdag of uiterlijk zaterdag van de baan is (en dat de vraag voor overdracht niet ergens is blijven liggen)
In ieder geval het komt toch altijd op het zelfde neer, je kunt toch niet anders of wachten tot Proximus de overdracht tot een goed einde gebracht heeft
De vraag is en blijft evenwel waarom moet deze overdracht zolang op uitvoering moet wachten tenzij de auteur dit natuurlijk zelf zou gevraagd hebben
Ja dat is een vraag die regelmatig terugkomt
maar nu weet
hallo,
ik heb nochtans al een mail gekregen van telenet dat de diensten vanaf 20/5 gestopt zijn .en inderdaad zo was het.
er komt wel op 28/5 een technieker langs voor mijn tv en internet.
maar ondertussen heb ik wel geen telefoon meer!!
als je checkt op www.crdc.be (www.1299.be) zit die al bij proximus
Maar in ieder geval er komt hier niemand langs tijdens het weekend die van proximus zelf is.
alleen de helpdesk 0800 22 800 is bereikbaar tijdens het weekend ook.
Dus indien www.crdc.be aanduidt dat uw nummer bij Proximus zit heeft Proximus een fout gemaakt, indien deze website aanduidt dat uw nummer nog bij Telenet zit heeft Telenet een fout gemaakt.
In elke geval is uw gesprekspartner Proximus en vermits u zonder telefoon zit lijkt het mij opportuun contact op te nemen met 0800 22800 om of uw nummer bij Proximus te activeren als het reeds bij Proximus zit of indien uw nummer nog bij Telenet zit de nummeroverdracht vandaag zaterdag onmiddellijk te laten uitvoeren (of aan Proximus te vragen contact op te nemen met Telenet om uw nummer aldaar tijdelijk terug te laten activeren omwille van de aldaar gemaakte fout**)
U hebt in elk geval recht op een summiere schadevergoeding van uw nieuwe operator Proximus
Ter info:
https://www.bipt.be/consumenten/faq/easy-switch
https://www.bipt.be/consumenten/veranderen-van-vaste-operator
https://www.bipt.be/consumenten/faq/hoe-lang-duurt-het-om-van-gsm-operator-te-veranderen
** neem desgevallend zelf contact op met Telenet om het euvel proberen tijdelijk te herstellen (tegen de regels in)
ik vraag mij af of je het dan niet nog meer kans hebt om het nog meer verkeerd te laten lopen door nu de normale gang van van het verloop te veranderen op de manieren die je opgeeft, ik weet het je kan op je strepen staan en vergoeding krijgen enz … daar gaat het niet om hoor, want je hebt alleen maar gelijk.
bellen naar proximus en als ze het direct in orde kunne zetten lijkt mij de enigste goede manier om het niet nutteloos ingewikkelder te maken , enfin dat is maar mijn mening en die moet niet noodzakelijk die van anderen te zijn
Tja
om het nog meer verkeerd te laten lopen door nu de normale gang van van het verloop te veranderen
bovenstaande (onderbreking van de dienstverlening) is zeker en vast niet de normale gang van zaken
en rest de vraag of het wel 100% zeker is dat “de technieker” nu donderdag effectief gaat opdagen voor de vaste aansluiting, want het staat als een paal boven water dat “de technieker” qua mobiel niets zal kunnen “bijbrengen”
→ de beslissing wat al dan niet te doen ligt bij de auteur vermits enkel hij weet wat hij aan wie en hoe gevraagd heeft
hangt er inderdaad van af wat hier mee bedoelt wordt als dit ook wil zeggen dat de sim op die datum actief wordt bij Proximus ?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.