Vraag

Simkaart

  • 21 March 2020
  • 7 reacties
  • 315 Bekeken

Ik heb onlangs een nieuwe smartphone gekocht maar mijn simkaart bevat niet de kleinere formaten. Ik kan die dus niet in de smartphone steken. Hoe kan ik die omruilen?

 


7 reacties

voor het ogenblik zijn de de proximus shops gesloten en proximus partner winkels.

Ik heb er geen weet van of proximus er een oplossing voor heeft, bvb versturen via Bpost.

In het weekend is wel de helpdesk 0800 22 800 bereikbaar maar op het forum komt niemand langs die van Proximus zelf is, dus pas maandag mag je van hen een reactie verwachten.

Reputatie 7
Badge +4

Onderstaande info m.b.t. het bekomen van SIM-kaarten is min of meer tegenstrijdig:

=

één iemand heeft een SIM ontvangen bij een online bestelling

anderzijds wordt  in het antwoord vermeld dat “gewacht wordt op informatie” m.b.t.  hoe een SIM-kaart bekomen nu de shops/centers tijdelijk dicht zijn

of nog wordt verwezen naar 0800 22800

→ 

het is mijns inziens hoognodig dat @Proximus “klaarheid schept” vermits de situatie “mogelijkerwijze nog enige tijd kan aanslepen”

 Ref.:

https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/onvriendelijke-helpdesk-49907

https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/mobiel-internet-help-49886

https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/overdracht-gsm-nr-werk-naar-pay-go-49877

denk dat je het zo moet zien, bij online bestelling is niet gelijk aan achteraf  omruiling wegens ander formaat !

Want voor omruiling gingen ze het laten weten of er een oplossing voor ging komen.

Reputatie 7
Badge +4

Mogelijk en zelfs waarschijnlijk

Mijns inziens dient er (ook in corona codiv-19 tijden) evenwel een (snelle) oplossing te worden aangeboden indien een SIM-kaart defect is en/of een defect toestel dient te worden vervangen door een ander dat gebruik maakt van een ander SIM-formaat

Dit lijkt mij een perfecte “vrij eenvoudige” toepassing voor een “webshop”

Oplossingen waarbij gebruik gemaakt wordt van P&G+ (met GSM-nr én multiformat SIM-kaart) uit sommige supermarkten kunnen een tijdelijk alternatief zijn (waarbij SIM-kaartnr P&G+ via helpdesk herbruikt wordt voor het bestaande GSM-nr) maar kunnen op hun beurt evenwel andere tekorten creëren 

 

in ieder geval voor topic starter zijn er nu maar twee praktische mogelijkheden waarbij hij kan verder geholpen worden door iemand van proximus, en die zijn:

 - Dat de helpdesk 0800 22 800 hem hierbij kan verder helpen (bv sim laten opsturen)

 - of dat maandag hier een proximus medewerker hem op één of andere manier kan een simkaart bezorgen.

Nu als zijn oude toestel niet defect is kan topic starter zich voorlopig nog zo verder tot de oplossing komt.

Reputatie 1

Ik heb mijn sim-kaart moeten omschakelen van micro naar nano.  Ik heb gebeld naar de helpdesk (vorige dinsdag) en zij gingen een nieuwe sim-kaart opsturen. Maar door de veranderingen bij bpost heb ik deze nog niet maar woensdag werd wel mijn oude sim-kaart afgesloten. Via dit forum hebben ze tijdelijk mijn oude sim terug geactiveerd.

 

Dus pas op als je via de helpdesk een andere simkaart vraagt!!! De levertijd met bpost is veel langer !!! En vraag zeker dat ze je oude simkaart niet te snel blokkeren!!!

 

Bedankt voor de feedback,  en eigenlijk zit het probleem hem niet dat ze geen opsturen maar dat ze geen rekening houden met de levertijd van Bpost en zo de oude simkaart te vroeg gedeactiveerd wordt.

 

Dan zullen ze topic starter waarschijnlijk wel via de helpdesk een simkaart kunnen laten opsturen en zal dit geen probleem zijn.

Reageer